2.Szaúd-Arábiai Nagydíj
Verstappen visszavágott, hatalmas csatában győzte le Leclerc-t Szaúd-Arábiában
Max Verstappen hatalmas csatában nyerte meg a Szaúd-arábiai Nagydíjat, miután a hajrában előzte meg Charles Leclerc-t. Sergio Péreznek és Lewis Hamiltonnak sem volt szerencséje a sok kiesőt hozó versenyen.
Már a rajt előtt drámaian alakult a Forma-1-es világbajnokság második futama, a Szaúd-arábiai Nagydíj. Bő egy órával a kezdés előtt Carlos Sainz futama került veszélybe, ám a Ferrarinak sikerült helyrehoznia a kábelkötegelést érintő problémát, így a spanyol versenyző el tudott indulni a versenyen. Ellentétben Cunoda Jukival, aki a kivezető körén megállt a pálya szélén, miután autójában motorgondok léptek fel.
A japán versenyző, valamint az időmérőn balesetet szenvedő Mick Schumacher kiválásának köszönhetően csupán 18-an álltak rajthoz. Ilyen kevesen a 2015-ös Ausztrál Nagydíj óta nem álltak fel a rajtrácsra, igaz, akkor csupán 15-en voltak. A megmaradt pilótákat 25 fokos levegő, illetve 29 fokos pálya fogadta, vagyis a körülmények nagyjából megegyeztek a pénteki második szabadedzésen, valamint a kvalifikáción látottakkal.
Az első négy helyet a Red Bull és a Ferrari versenyzői foglalták el Sergio Pérez, Charles Leclerc, Sainz, Max Verstappen sorrendben. A mexikói pilóta 215. versenyén vezethette először a mezőnyt a rajtnál, amivel megdöntötte Mark Webber 130-as rekordját. Az említettek közül mindenki közepeseken kezdte meg az 50 körös viadalt, mint ahogyan a mezőny nagy része is, egyedül Kevin Magnussen, a csupán a 15. helyről induló Lewis Hamilton, valamint Nico Hülkenberg döntött a kemények mellett.
A rajtnál mindenki simán eljött, ám az élmezőnyben változott a sorrend: Verstappen ugyanis megelőzte Sainzot, így feljött a 3. helyre. Hamilton egy helyet javított, miután elment Csou Kuan-jü mellett, ám ezzel még mindig messze volt a pontszerzéstől. A kínai versenyző kuplunggondok miatt esett vissza.
Az első körökben Sainz volt a legközelebb az előtte lévőhöz, ám pozíciócsere nem történt. Nem úgy hátrébb, hiszen előbb Lando Norris utasította maga mögé Pierre Gaslyt, majd George Russell vette el az 5. helyet Esteban Ocontól. A francia versenyző mögött így csapattársa, Fernando Alonso autózott, akivel szemben keményen védekezett, így a kétszeres F1-es világbajnok kis híján belerohant.
Ekkor még nem sikerült megelőznie, ám a következő alkalommal már összejött neki.
Az élmezőnyben többé-kevésbé állandó különbségek alakultak ki, hiszen Pérez, Leclerc és Verstappen is 2-3 másodperccel vezetett a mögötte lévővel szemben, bár Sainz hátránya néha 3 másodperc fölé csökkent. Az egyetlen említésre méltó esemény a környéken az volt, hogy Verstappen panaszkodott Leclerc hátsó lámpájára, amely szerinte nem működött jól.
Az Alpine-ok folytatták a házi csatájukat, és Ocon visszaelőzte Alonsót, ám ennek nem sokáig örülhetett, ugyanis csapattársa hamarosan visszatért a 6. helyre. A francia versenyző ráadásul még egy helyet veszített, hiszen Valtteri Bottas is megelőzte. Hátrébb Hamilton többet is előzött, és a 15. körre feljött a pontszerzők közé, a 10. pozícióba.
Az élcsapatok közül Pérez állt ki elsőként ugyanebben a körben, ám a mexikói pilótának nem volt szerencséje. Nicholas Latifi ugyanis nem sokkal később összetörte az autóját, így virtuális biztonsági autót rendeltek el. Ezalatt a három riválisa ugyancsak kiállt, és mivel kevesebb időt vesztettek, Leclerc és Verstappen meg is előzte. Sainzot ugyan maga mögött tartotta, de ezt szabálytalanul tette, mert közben beküldték a Safety Cart, és be kellett volna sorolnia mögé, amikor a spanyol pilóta visszajött a pályára. Ennek következtében az újraindítás után el kellett engednie.
Ezt leszámítva nem változott az élmezőny sorrendje, miután a Safety Car elhagyta a pályát. Hamilton ekkor a 7. helyen állt, miután a kemény gumin rajtolók nem álltak ki új abroncsokért. A brit pilóta azon nyomban meg is támadta Magnussent, és bár az első próbálkozását még visszaverte a dán versenyző, a következőt már nem tudta. A hétszeres világbajnok ennek köszönhetően feljött csapattársa mögé.
Leclerc lassan, de biztosan növelte az előnyét az élen, ám egy ideig úgy tűnt, hogy nagyot hibázott, miután átszelte a a bokszbejárat előtti fehér vonalat, ami tilos. Verstappen azonnal fel is jelentette, de a sportfelügyelők nem vizsgálták az esetet, így a monacói versenyző megúszta a büntetést. Mögöttük Sainz már nagyobb lemaradást szedett össze, és egy félreváltás is aggodalmat okozott a Ferrarinál, mivel a spanyol versenyző nem tudta a hiba okát.
A verseny lassan csordogált, majd a 36. körben Fernando Alonso alatt lelassult az Alpine versenyautója, a kétszeres világbajnok feladni kényszerült a futamot. Ugyanebben a körben hasonlóan járt Daniel Ricciardo is: az ausztrál alatt a célegyenesben állt meg a McLaren. Valtteri Bottast technikai probléma miatt szintén be kellett tolni a garázsba. Mivel előbbi kettő a bokszbejárat előtt parkolt le, virtuális biztonsági autót rendeltek el. Ezalatt Magnussen és Hülkenberg is közepesekre váltott, ám Hamiltonnak ez már nem sikerült, ugyanis amire odaért, lezárták a bokszutcát.
Miután ismét normál tempóban közlekedhettek, Verstappen hátránya alig volt több 1 másodpercnél Leclerc mögött. Ezt még tovább csökkentette, majd a 43. körben meg is előzte riválisát. Ő azonban a Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan nem hagyta magát, és nem sokkal később visszavette a vezetést.
A következő körben a címvédő hasonló manőverrel próbálkozott, és a DRS érzékelési pontja miatt mindketten előre akarták engedni a másikat, aminek az lett a vége, hogy állóra fékezték a gumikat. A Leclerc azonban hamarabb reagált, így ismét megtartotta első helyét.
A 46. körben azonban már nem volt ellenszer, és Verstappen türelme kifizetődött. Az utolsó kanyarban még a monacói versenyző mögött maradt, majd a célegyenesben a DRS-nek köszönhetően elment a Ferrari mellett. Leclerc-nek innentől kezdve nem maradt ellenszere, és hiába próbált visszatámadni, nem tudta visszaszerezni a vezetést. Ebben akár az Alexander Albon és Lance Stroll ütközésének köszönhető sárga zászló is közrejátszhatott (a thai pilóta később 3 rajthelyes büntetést kapott az Ausztrál Nagydíjra), mindenesetre Verstappen győzelmével zárult a futam.
Sainz nagy lemaradásban, de viszonylag simán hozta a 3. helyet, mögötte pedig Pérez, Russell, Ocon, Norris, Gasly, Magnussen és Hamilton volt a sorrend. A hétszeres világbajnok sokat vesztett, amikor a VSC alatt nem tudott bemenni a bokszba.
A Szaúd-arábiai Nagydíj végeredménye:
Poz. |
# |
Versenyző |
Csapat |
Körök |
Kül. |
1 |
1 |
Max Verstappen |
RED BULL RACING RBPT |
50 |
1:24:19.293 |
2 |
16 |
Charles Leclerc |
FERRARI |
50 |
+0.549 |
3 |
55 |
Carlos Sainz |
FERRARI |
50 |
+8.097 |
4 |
11 |
Sergio Perez |
RED BULL RACING RBPT |
50 |
+10.800 |
5 |
63 |
George Russell |
MERCEDES |
50 |
+32.732 |
6 |
31 |
Esteban Ocon |
ALPINE RENAULT |
50 |
+56.017 |
7 |
4 |
Lando Norris |
MCLAREN MERCEDES |
50 |
+56.124 |
8 |
10 |
Pierre Gasly |
ALPHATAURI RBPT |
50 |
+62.946 |
9 |
20 |
Kevin Magnussen |
HAAS FERRARI |
50 |
+64.308 |
10 |
44 |
Lewis Hamilton |
MERCEDES |
50 |
+73.948 |
11 |
24 |
Zhou Guanyu |
ALFA ROMEO FERRARI |
50 |
+82.215 |
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES |
50 |
+91.742 |
13 |
18 |
Lance Stroll |
ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES |
49 |
+1 kör |
14 |
23 |
Alexander Albon |
WILLIAMS MERCEDES |
47 |
Kiesett |
NC |
77 |
Valtteri Bottas |
ALFA ROMEO FERRARI |
36 |
Kiesett |
NC |
14 |
Fernando Alonso |
ALPINE RENAULT |
35 |
Kiesett |
NC |
3 |
Daniel Ricciardo |
MCLAREN MERCEDES |
35 |
Kiesett |
NC |
6 |
Nicholas Latifi |
WILLIAMS MERCEDES |
14 |
Kiesett |
NC |
22 |
Yuki Tsunoda |
ALPHATAURI RBPT |
0 |
Nem indult |
|