Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

1. Bahreini Nagydíj
Dráma és kettős Ferrari-győzelem Bahreinben, Verstappen a hajrában esett ki

A Ferrari kettős győzelmét hozta a 2022-es Forma-1-es szezon első versenye, amivel a maranellóiak több mint két éve először nyertek. A Red Bullok a hajrában véreztek el, előbb Max Verstappen esett ki technikai probléma miatt a második, majd Sergio Pérez a harmadik helyről. A dobogó legalsó fokára Lewis Hamilton állhatott fel.

Nagy várakozés előzte meg a 2022-es szezon első futamát, amely óriási csatát ígért a Red Bull és a Ferrari között. Ez végül megvalósult, ám a Bahreini Nagydíjat lezáró drámára alighanem senki sem számított.

A rajtot az időmérő edzésen Max Verstappent alig több mint egy tizedmásodperccel megelőző Charles Leclerc várhatta a pole pozícióból, mellőle a címvédő, mögüle pedig csapattársa indult. A negyedik helyen Sergio Pérez igyekezett támadni a Ferrarikat, a Mercedesszel csupán ötödik Lewis Hamilton pedig alighanem úgy volt vele, hogy ha már az autójának tempója nagy valószínűséggel lassabb lesz a másik két topcsapaténál, igyekszik begyűjteni az esetleges lepattanókat. Mivel az idei évtől eltörölték az időmérős gumiszabályt, a versenyre mindenki szabadon választhatott keveréket, a két McLarent leszámítva pedig mindenki a lágy abroncsokon kezdett.

A rajtot a friss abroncsokon (az egész mezőnyből rajta kívül csak Magnussen kezdett nem használt Pirelliken) elrugaszkodó Leclerc jól kapta el, és miután meccselt egy kicsit Verstappennel az első kanyarban, viszonylag simán megtartotta a vezetést. Verstappen beállt mögé a második helyre, Sainz pedig maradt a harmadik, Hamilton viszont egy helyet előrelépve feljött negyediknek. Pérezt nemcsak ő, hanem Magnussen is átugrotta, a mexikói így visszaesett hatodiknak, de a 3. körig tudta csak tartani ezt a helyet.

A rajt nagy vesztese Valtteri Bottas volt, aki nyolc pozíciót veszítve a 14. helyig esett vissza, miután nem sikerült jól az elindulása, de Mick Schumacher sem örülhetett, a hatos kanyarban ugyanis bemutatott egy 360 fokos piruettet, miután Esteban Ocon hátulról megpöckölte. Nem sokkal később a franciát 5 másodperces büntetéssel sújtották.

Az élen Leclerc diktálta a tempót, Verstappen pedig a fékekkel küszködött egy kicsit, ami miatt csapata megkérte, hogy hamarabb emelje el a lábát a gázról az egyenesek végén, hogy kezdetben motorfékkel lassuljon, így kímélve a rendes fékeket.

Hátrébb Péreznek nem kellett ilyesmivel foglalatoskodnia, és a 10. körben megelőzte Lewis Hamiltont, ezzel pedig feljött a 4. helyre. Az élen Leclerc 2,5-3 másodperc közötti előnnyel autózott Verstappen előtt, akit Sainz közel 5 másodperces lemaradással követett. Ez volt az az időszak a versenyen, amikor a pilóták egyre jobban elkezdtek szenvedni a gumikopással, aminek eredményeként a 11. kör végén Hamilton és Alonso is kiment kerékcserére. Előbbi kemény, utóbbi közepes gumikat kapott.

Verstappen a 14. kör végén látogatta meg a szerelőit egy újabb lágy szettért, Sainz pedig egyenesen követte őt a boxba, és szintén piros oldalfalú Pirelliket kapott, méghozzá vadonat újakat. Egy körrel később Leclerc és Pérez is érkezett, előbbi lágyakon, utóbbi közepeseken távozott, a mexikóinál tehát csapattársáétól és a két Ferraritól eltérő stratégiát alkalmaztak.

Egyelőre azonban ennél sokkal érdekesebb volt, hogy Leclerc közvetlenül Verstappen elé jött vissza a pályára, de sikerült megtartania az első helyet,  a holland azonban a következő körben elviharzott mellette a célegyenesben, hogy Leclerc a 4-es kanyar felé rögtön visszaelőzze.

Ugyanezt eljátszották még egyszer a következő körben is, majd harmadjára Verstappen már az addigiaknál jóval messzebbről próbálkozott, a monacói mellé vetődve pedig jól el is fékezte a jobb első gumiját, és a pozíciót sem tudta megtartani.

Leclerc ezután elkezdett elszakadni, de még nem volt vége a párharcnak. A második etapok alatt a napnál is világosabbá vált, hogy mindenki a vártnál sokkal jobban küzd a gumikopással, Sainz még azt is felvetette a rádióban, hogy három kiállásra kellene váltaniuk, Verstappen pedig az 57 körös futam 27. körében már arra panaszkodott, hogy a második lágy szettje is teljesen elfogyott.

A címvédő a 30. kör végén ki is jött és közepes keverékre váltott (továbbra is kötelező legalább két különböző típust használni a versenyen, amennyiben nem esik az eső), majd a már 4 másodpercesnél is nagyobb előnybe kerülő Leclerc azonnal követte. Ezúttal elmaradt a csata, de a holland lila szektoridőket szórva így is nagyon közel került a Ferrarihoz, majd dühöngött egy sort a rádióban, mondván ha nem mondják azt neki, hogy vigyázzon a kivezető körön a gumikra, simán átvehette volna a vezetést.

Sainz és Pérez a 33. körig várt a második kiállásdalé, a spanyol közepeseket, a mexikó lágyakat kapott, és miután csak alig több mint 2 másodperccel volt a harmadik helyen autózó vörös autótól, a dobogóért zajló csatára is készülhettünk.

Eközben a Ferrari-Red Bull négyes mögött a két Mercedesnek csendes futama volt, hiába próbálkoztak lágy-kemény-közepes elosztással, így sem volt esélyük a dobogó közelébe kerülni (gondolhattuk ekkor), és Hamilton-Russell sorrendben szépen elautókáztak az ötödik és hatodik helyen. 

Úgy tűnt, hogy az élen Verstappen szépen bekíséri a célba a gumijaival jobban bánó Leclerc-t, de a 43. körben a Red Bull váratlant húzott és mindkét autóját kihívta lágy gumikért. A Ferrari csak Sainz-al reagált, Leclerc-t kint hagyta, mondván elég jó a tempója ahhoz, hogy megőrizze az előnyét a lágy gumis Verstappennel szemben. Ekkor azonban felgyorsultak az események, a holland ugyanis problémákkal szembesült és egyre nehezebben tudta kormányozni az autóját. 

Mindezt megfejelve Pierre Gasly Alpha Taurija egyszer csak kigyulladt és félreállt a hármas kanyar után, pályára csalogatva a biztonsági autót. Leclerc ezzel megmenekült, mert volt még ideje kiállni lágy gumikért. Rajta kívül sokan mások is így tettek, kivéve Mick Schumachert, aki ezzel feljött a már pontszerző tizedik helyre.

Gasly autójának eltakarítását elég sokáig húzták, így mindössze hat körrel a vége előtt folytatódhatott a verseny. A Haas taktikája nem jött be, Cunoda ugyanis azonnal megelőzte Schumachert, míg az élen Leclerc simán megtartotta a vezetést, Verstappen pedig egyértelműen szenvedett a kormányozhatósággal. A problémái olyannyira súlyosbodtak, hogy hamarosan Carlos Sainz kifékezte őt a 11-es kanyarban, közvetlenül ezután pedig végérvényesen megadta magát a Red Bull, miközben Verstappen az akkumulátort szidta és a box felé vette az irányt.

  

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!