Autóbemutató-Alpine Renault A522
Kékben és rózsaszínben érkezett meg az új F1-es Alpine!
Az F1-es csapatok közül utolsóként az Alpine is megmutatta 2022-es F1-es autóját. Fernando Alonsóék rózsaszínes dizájnra váltottak.
Azok után, hogy riválisai az elmúlt két hétben mind megtartották már a bemutatójukat, vagy valamilyen formában közöltek felvételeket a 2022-es autójukról, már csak az Alpine volt adós ezzel. A franciák két nappal a barcelonai teszt rajtja előtt Párizsba szerveztek egy évindító eseményt, melyen bőven volt mit bemutatniuk, hiszen mozgalmas tél van a tavaly egy futamot nyerő csapat mögött.
A kétlaki, brit és francia központtal működő gyári alakulatnál gyökeres átszervezés zajlott az elmúlt hónapokban. A távozók között volt Marcin Budkowski és Alain Prost, két „újoncuk” pedig a csapatfőnöknek kinevezett Otmar Szafnauer és a viry-i motorközpont élére állított Bruno Famin lett. Szponzorszinten a névadó támogatónak érkező BWT jelent meg, akik az Alpine-nál elérték azt, amire az Aston Martinnál esélyük sem volt: rózsaszín dizájnjuk az új autó dizájnjának szerves része lett.
Ahogy az a tesztek közelsége miatt várható volt, a párizsi leleplezésen az Alpine csak egy bemutatóautón mutatta meg az új festést, ám azzal párhuzamosan oldalán grafikákat is közzétett az A522-esről.
Az új festésben jelentős hangsúlyt kapott az új szín, rózsaszín lett az autó oldaldoboza és hátsó szárnya is, és a versenyzők overallján is jelentős változás történt.
A tavaly visszatért Fernando Alonso csak „El Plan”-ként emlegeti az Alpine stratégiai tervét, melynek végcélját a csapat élmezőnybe lépése jelentené. Más kérdés, hogy „a terv” a Renault 2016-os gyári visszatérése óta kis túlzással minden évben módosult. Eredeti cél az volt, hogy már a nagy szabályváltozások idején (ez akkor még 2021-et jelentett) bajnokesélyesek lesznek, ám a fejlődés akadozása és a folyamatos személycserék miatt tavaly Laurent Rossi ügyvezető igazgató már egy 100 futamos projektet emlegetett, és arról beszélt, hogy négy évbe telhet a céljuk megvalósítása.
A csapat emellett egy döntő mértékben rózsaszín festésű autóról is képet tett közzé, melyről azt mondták, a teszteken fogják használni, mielőtt a most prezentált kék dizájnra váltanak az új szezonra.
A tavaly visszatért Fernando Alonso csak „El Plan”-ként emlegeti az Alpine stratégiai tervét, melynek végcélját a csapat élmezőnybe lépése jelentené. Más kérdés, hogy „a terv” a Renault 2016-os gyári visszatérése óta kis túlzással minden évben módosult. Eredeti cél az volt, hogy már a nagy szabályváltozások idején (ez akkor még 2021-et jelentett) bajnokesélyesek lesznek, ám a fejlődés akadozása és a folyamatos személycserék miatt tavaly Laurent Rossi ügyvezető igazgató már egy 100 futamos projektet emlegetett, és arról beszélt, hogy négy évbe telhet a céljuk megvalósítása.
Luca de Meo, az anyacég Renault elnöke egyértelművé tette, legfőbb céljuk a folyamatos fejlődés. „A csapatunk jó munkát végzett. Az alapok talán nem voltak a legjobbak technikai szempontból, de ötödikek lettünk, és ez az egész csapat érdeme. A versenyzők is sokat tettek érte. Tudtuk, hogy ez hosszú út lesz, egy maratoni. Szeretnénk minden évben fejlődni. Sokat kell tanulnunk, sok döntést kellett meghoznunk az átszervezéssel és a befektetésekkel. A hangulat viszont tetszik. Tavaly jelképes volt, hogy Fernando ölelgette Estebant a győzelme után, ami megmutatta, milyen hangulat uralkodik a csapatunknál.”
Laurent Rossi elmondta: „A tavalyi volt az első teljes évünk az F1-ben Alpine-ként. Az idei év alapját fektettük le. Megvizsgáltuk, min kell javítanunk, mire kell építenünk. Az ötödik hely volt a célunk, szóval a küldetést teljesítettük.”
„Továbbra is tanulnunk kell, fejlődünk. Eddig minden fejlesztési célunkat elértük, de reálisnak kell lennünk. Az autók teljesen újak. Ez egy lehetőség, de hogy hogy állunk, az csak a pályán derül ki. A lényeg, hogy folyamatosan fejlődjünk. Megvan az ütemtervünk. A cél a dobogó teteje, a lényeg pedig a lendület.”
Fernando Alonso aligha várna éveket a sikerre, és nem titkolta, nagyon bizakodó is a nagy megújulás és az Alpine eddigi munkája kapcsán.
„Ezek miatt a szabályok miatt jöttem vissza 2021-ben! A csapat nagyszerű munkát végzett ezzel az autóval tavaly, és mind nagyon motiváltak vagyunk. Optimista és magabiztos vagyok. Készen állok”
Az első győzelmét tavaly hazánkban arató Esteban Ocon előrebocsátotta, már kedden sor kerül az A522-es modell bejáratására, csapatuk Barcelonában filmes napot tart. „Izgatott vagyok. Holnap vezetjük először az autót, de már idáig is sokat dolgoztunk rajta. Nagyon sok órát fordítottunk rá. Megtisztelő, hogy először vihetem pályára, és már alig várom.”
|