Üdvözöllek! Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.
A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!
Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome
2008-2022
(Budapest-2012. július 29.)
Események
Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps
Július 28-30
Körök száma: 44
Péntek
1. Edzés 13:30-14:30
Időmérő 17:00-18:00
Szombat
Sprint időmérő 12:00-12:44
Sprintverseny 16:30-
Vasárnap
Futam 15:00-
Fernando Alonso
A versenyző
a könyv megjelenése
???
VB pontok
F1
Pilóták
1.Max Verstappen 281 pont 2.SergioPerez 171 pont 3.Fernando Alonso 139 pont 4.LewisHamilton 133 pont 5.GeorgeRussell 90 pont 6.Carlos Sainz 87 pont 7.Charles Leclerc 80 pont 8. Lando Norris 60 pont 9.Lance Stroll 45 pont 10. Esteban Ocon 31 pont
Csapatok
1.Red Bull 452 pont 2.Mercedes 223 pont 3.Aston Martin 184 pont 4.Ferrari 167 pont 5. McLaren Mercedes 87 pont
Chat
A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!
22. Abu Dhabi Nagydíj
Drámai végjátékban, utolsó körös előzéssel Verstappené a vb-cím!
Max Verstappen nyerte az idei világbajnokságot, miután az utolsó körben megelőzte Lewis Hamiltont. A holland pilóta lett ezzel hazája első F1-es világbajnoka.
Az Abu-dzabi Nagydíjjal elérkezett az elmúlt évek legizgalmasabb Forma-1-es világbajnokságának lezárása. Nyikita Mazepin pozitív koronavírustesztje miatt azonban a megszokottakkal ellentétben csak 19-en álltak fel a rajtrácsra.
Max Verstappen és Lewis Hamilton egyaránt 369,5 ponttal vágott neki a futamnak, vagyis a képlet egyszerű volt: amennyiben legalább az egyikük pontot szerez, egy valószínűtlen forgatókönyvet leszámítva azé a végső győzelem, aki előkelőbb helyen végez, ha pedig egyikük sem zár az első tíz között, az a több győzelem miatt a holland pilótának kedvez.
Az egyéni mellett a konstruktőri versengés is nyitott volt, a Red Bull 28 pontos hátrányban várta a futamot a Mercedes mögött.
A versenyt a Red Bull versenyzője kezdhette meg az élről, ám előzetesen arra lehetett számítani, hogy a stratégiai előny az ellenfelénél lesz, előbbi ugyanis a lágy, utóbbi pedig a közepes abroncsokon rajtolt. A rajt miatt persze Hamilton aggódhatott jobban, hiszen a mögüle induló három pilóta a piros oldalfalú abroncsokon startolt.
Mindezek ellenére Hamilton jött el jobban a rajtnál, és az első kanyarban átvette a vezetést, miközben Sergio Pérez és Carlos Sainz is megelőzte Lando Norrist. A 6. helyről induló Valtteri Bottasnak nagyon rosszul sikerült a rajtja, és visszaesett a 8. helyre Charles Leclerc és Cunoda Juki mögé.
Verstappen azonban szinte azonnal megtámadta Hamiltont, és a 9-es kanyarban bebújt mellé. A két pilóta összeért, Hamilton lesodródott a pályáról, és lerövidítette azt. A sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy nem indítanak vizsgálatot az ügyben, csupán arra kérték Hamiltont, hogy egy kicsit lassítson, mert a pálya átvágásával szerzett némi előnyt. Verstappen hihetetlennek titulálta a döntést, főnökét, Christian Hornert pedig sokkolta.
A következő körökben a brit pilóta lassan, de folyamatosan növelte előnyét, és a két Red Bull között is egyre nagyobb volt a különbség. Pérez viszont nagy volt a légüres tér, a 6. körben Sainz már 5 és fél másodpercre volt a mexikói pilótától. Mindez a kiállások időpontja miatt volt fontos.
A két éllovas között tovább nőtt a differencia, vagyis Verstappen a futam elején sem tudta kihasználni, hogy a lágy abroncsokon rajtolt. A 9. körben ráadásul jelentette, hogy a hátsó gumikkal elkezdett szenvedni, ez körrel később pedig már 3 másodperc fölé nőtt a lemaradása, miközben ellenfele megfutotta a leggyorsabb kört.
A következő körben Hamilton már 1 másodperccel gyorsabbnak bizonyult, és előnye nagyobb volt Verstappennel szemben, mint amennyivel a holland versenyző vezetett Pérez előtt. A 24 éves pilóta helyzete ekkor kilátástalannak tűnt, annál is inkább, mert a rádión ismét jelentette, hogy küszködik. Csapattársa valószínűleg jobban kezelte az abroncsokat, mert tartotta a 3 másodperc körüli lemaradását.
A Red Bull a 14. körben szánta el magát, és kihozták Verstappent. A kerékcsere kifejezetten gyors volt, mindössze 2,1 másodpercet vett igénybe, de Sainz és Norris így is megelőzte. Leclerc szintén közel volt, de épphogy sikerült kijönnie elé, ráadásul a monacói versenyző hibázott is.
A Mercedes azonnal reagált, és kihozta Hamiltont, akinek elegendő volt az előnye ahhoz, hogy Sainz elé jöjjön vissza. A 36 éves pilóta szintén kemény keverékeket kapott, és 11 másodperces lemaradásban tért vissza Pérez mögé, de ezt nagyon gyorsan elkezdte ledolgozni.
A 16. kör végén Verstappen apró hibát követett el, ami miatt nem kis árat fizetett, mert a következő körben nem tudta megelőzni Sainzot. Erre csak a 18. körben került sor, amikor a sikán előtt ki tudta kerülni a Ferrari versenyzőjét, de ekkorra már 8 másodperc fölé nőtt a hátránya, miközben Hamilton rohamosan közeledett Pérezre.
Hamilton a 20. körben érte utol a mexikói versenyzőt, és a DRS segítségével meg is előzte őt, ám a 31 éves pilóta nem hagyta magát, és egy szép manőverrel visszavette a pozíciót. Ennek köszönhetően Verstappen szinte utolérte őket, így ismét látótávolságon belül volt riválisához képest.
A 21. körben Pérez már nem tudott védekezni, majd, miután DRS-t adott csapattársának, elengedte őt, és kiállt a bokszba. Verstappen varázslatosnak titulálta csapattársa védekezését, aki a kerékcseréje után visszaesett az 5. helyre, de Cunoda és Bottas még nem volt kint.
Verstappen körülbelül másfél másodperces hátrányban kezdte újra Hamilton üldözését, de ellenfele ismét gyorsabb volt nála,és a futam elejéhez hasonlóan fokozatosan növelte előnyét. Az újabb fordulatot az utolsó versenyét teljesítő Kimi Räikkönen hozhatta volna el, aki feltehetően fékhiba miatt nem tudta bevenni a 6-os kanyart, és az első szárnyával eltalálta a falat. A finn versenyző azonban vissza tudott térni, így nem küldték be a biztonsági autót a pályára.
2007 világbajnoka azonban így sem tudta befejezni a futamot, így a bokszban ért véget az F1-es pályafutása. George Russellnek szintén nem alakult jól az utolsó fellépése a Williamsszel, ugyanis pár pillanattal Räikkönen kipördülése után lelassult az autója, így őt is be kellett tolni a garázsba.
A 30. körre Hamilton 4 másodperc fölé növelte előnyét, miközben Bottas a nem kemény gumikon indulók közül utolsóként teljesítette kötelező kerékcseréjét. A finn pilóta a 9. pozícióba esett vissza, de a futam szempontjából fontosabb volt, hogy Verstappennek így már nem kellett aggódnia, hogy egy esetleges újabb kiállás után visszaesik mögé.
A Red Bull azonban még várt, így viszont a holland versenyző lemaradása egyre nagyobb lett. Szintén rossz hír volt számára, hogy ekkor Pérezre sem számíthatott, hiszen még egy újabb kiállás esetén is elé jöttek volna vissza.
A 36. körben újabb búcsúzó adta fel a futamot: Antonio Giovinazzi autója lelassult, aminek következtében a 9-es kanyar kijáratánál megállt a pálya szélén. A versenyirányítás virtuális safety cart rendelt el, és Verstappen ekkor állt ki másodszorra, hiszen így sokkal kevesebb időt vesztett a kerékcserével, ami egyébként 2,6 másodperc alatt zajlott le. Amikor visszajött, hátránya hátránya 23 másodperc volt, de miután újraindult a versenyzés, ez 17-re csökkent. Ez azt jelentette, hogy körönként átlagosan 8 tizedre volt szüksége ahhoz, hogy utolérje Hamiltont.
Verstappen azonban eztt csak az első körében teljesítette, ezt követően hiába volt gyorsabb nála, hátrányát nem elég gyorsan dolgozta le: a 48. körben, vagyis 10-zel a vége előtt még mindig 12 másodperc feletti lemaradással követte a nyolcadik világbajnoki címéhez egyre közelebb kerülő Hamiltont.
Az 50. kör után ráadásul már közeledni sem tudott a Mercedeshez, így innentől kezdve már csak a csodában bízhatott. Ugyanakkor oda kellett figyelniük, mivel Norris lassú defektet kapott, feltehetően a kerékvetők miatt, és ez a veszély őket is fenyegethette, főleg Hamiltont.
Ekkor jött az idény sokadik fordulata, ugyanis Nicholas Latifi falhoz csapta a Williamst, aminek következtében beküldték a bizttonsági autót. Hamilton kint maradt, Verstappen azonban bejött lágy abroncsokért. Ezután az volt a kérdés, hogy újraindítják-e időben a futamot. A safety car alatt Péreznek szóltak, hogy adja fel a versenyt, aminek következtében a konstruktőri bajnokság véglegesen eldőlt a Mercedes javára.
A versenyirányítás döntése azonban jelentősen megnehezítette Verstappen dolgát, mivel elrendelte, hogy a lekörözöttek nem előzhetik meg a biztonsági autót. A holland pilóta viszont másként döntöttek, így Verstappen mégis ott lehetett Hamilton mögött, de csak egy köre maradt.
A holland pilóta pedig ki is használta az esélyt, és az utolsó körben, az 5-ös kanyarnam elment Hamilton mellett. Hamilton próbált visszatámadni a 9-es kanyarban, de Verstappen kivédekezte, így ő lett a világbajnok!
Az őrült véghajrában végül Sainz ért célba harmadikként (miután Pérezt a Red Bull kihívta, ezzel pedig a mexikói feladta a küzdelmet), Cunoda Juki pályafutása legjobb eredményét szállítva negyedik lett, Pierre Gasly ötödik, Bottas hatodik, Norris hetedik, pontot pedig Fernando Alonso, Esteban Ocon és Leclerc szerzett még.