Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

21. Szaúd-arábiai Nagydíj
Hamilton nyerte az őrült szaúdi futamot, pontegyenlőség a bajnoki döntő előtt!

Két piros zászló, három rajt, két totálkárosra tört Haas és végig feszült Hamilton-Verstappen csata jellemezte az F1 történetének első Szaúd-arábiai Nagydíját. A vb-címre hajtó pilóták pontegyenlőséggel mehetnek Abu-Dzabiba.

Kiszámíthatatlan versenyzést, folyamatos izgalmakat és a világbajnoki hajrától elvárható, kiélezett küzdelmet hozott az első Szaúd-arábiai Nagydíj, amely során végig nyitott volt a győzelem sorsa a pole pozícióból rajtoló Lewis Hamilton és az időmérős hibája után a 3. helyre sorolt Max Verstappen között.

A májusban megrendezett Monacói Nagydíjhoz hasonlóan Dzsiddában is feszült várakozás előzte meg a verseny kezdetét, ezúttal Max Verstappen sebességváltója miatt: a Red Bullnál az előzetes átvizsgálás után úgy döntöttek, nem cserélik ki az alkatrészt, mert nem tapasztaltak sérülést az időmérőn történt baleset következtében.

Ettől függetlenül, arra kérték a versenyzőt, hogy a rajtrács felé vezető körén a lehető legkevesebbet használja a kuplungot, így bár Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója és Christian Horner csapatfőnök is azt mondta a Sky Sportsnak, hogy minden rendben van a sebességváltóval, akadtak kételyek azzal kapcsolatban, hogy Verstappen a 3. helyről megküzdhet-e a két Mercedesszel.

Az esti futamra izgalmakat ígért, hogy a betétfutamokon több baleset is történt, így a nagydíjon is várható volt, hogy biztonsági autós fázisok befolyásolják majd az események alakulását. A rajtnál elmaradt a kavarodás, a két Mercedes megtartotta a vezetést, Verstappen besorolt mögéjük a 3. helyre, Sergio Pérez támadta Charles Leclerc-t, de köztük sem történt helycsere.

Nagyobb átrendeződés sem történt a mezőnyben, mindössze a 16-17. helyezett Lance Stroll és George Russell akadt össze, de a sportfelügyelők az ő ügyükben sem indítottak vizsgálatot. Az első három kör után Lewis Hamilton 1,4 másodperccel vezetett Valtteri Bottas és 2,6 másodperccel Verstappen előtt.

Az élen a helyzet a 6. körig változatlan volt, ekkor Bottas azt kérte a mérnökén keresztül, hogy Hamilton fokozza a tempót, csapattársa megfutotta a leggyorsabb kört, és növelte is a különbséget, de még mindig 2 másodperc alatt volt a távolság. Leclerc tartotta a 4. helyet Pérez, Norris, Ocon, Ricciardo, Gasly és Giovinazzi előtt, aki szép manőverrel megelőzte Alonsót, mielőtt Sainz is elment honfitársa mellett.

Schumacher balesete helyzetbe hozta Verstappent

A 10. körben Mick Schumacher nagy sebességgel a falnak ütközött, sérülés nélkül megúszta a bukást, de a biztonsági autót a pályára csalta, ami lehetőséget adott a Mercedesnek, hogy mindkét autóján kereket cseréljen, és kemény keverékű gumikkal folytassák a versenyt Verstappen mögött. A Red Bull nem hívta ki a holland pilótát, arra spekuláltak, hogy egy újabb megszakítás során elvégezhetik a kerékcserét, kisebb időveszteséggel.

Verstappen a kerékcserék előtt a rádión arra panaszkodott, hogy Bottas szabálytalanul akadályozza őt, majd a gumik üzemi hőmérsékletének fenntartása érdekében azt kérte, hogy biztonsági autó menjen gyorsabban. A 12. körben, még a biztonsági autó mögött Verstappen, Hamilton, Bottas, Ocon, Ricciardo, Leclerc, Gasly, Pérez, Sainz és Giovinazzi volt a sorrend.

A Red Bull húzása a 14. körben bejött, Michael Masi versenyigazgató leállította a futamot, ez Hamilton felháborodására lehetővé tette az ellenfélnek, hogy időveszteség nélkül lecseréljék Verstappen kerekeit a piros zászlós szakasz során. A védősáv javítása alatt Helmut Marko igyekezett a versenyzőt a megfelelő mentális állapotban tartani.

Az újraindítás állórajttal történt, az első négy helyezett versenyző kemény gumikkal folytatta a versenyt, mögöttük csak Ricciardo (5.), Pérez és Sainz (8-9.), Vettel (13.) és Latifi (19.) kapott közepes keverékű abroncsokat. A felvezető kör során Hamilton és Verstappen kölcsönösen figyelte a másik esetleges szabálytalanságait, rögtön jelezték is azokat a csapatuknak.

A verseny az 50 körös nagydíj 15. körében indult újra, ekkor Hamilton lerajtolta ellenfelét, de Verstappen nem hagyta magát, a 2-es kanyart egyértelműen átvágva bevetődött ellenfele mellé, ezt Ocon is kihasználta, és feljött a 2. helyre a Red Bull és a Mercedes közé. Hátrébb Leclerc vétlenül megforgatta Pérezt, Mazepin pedig nagy tempóval belerohant Russell autójába, ezért ismét le kellett állítani a versenyt.

Bizarr alkudozás a piros zászló alatt

Az újabb kényszerszünet során teljesen szokatlan alkudozás kezdődött Masi, a Red Bull és a Mercedes között: a versenyigazgató felajánlotta, hogy Verstappent sorolják vissza a 3. helyre Hamilton mögé úgy, hogy Ocon átveszi a vezetést, ezt némi gondolkodás után a Red Bull elfogadta, így Verstappen visszacsúszott a 3. helyre, de vizsgálat nem indult az ügyében.

A verseny harmadik rajtjára a Red Bullra ismét új, közepes keverékű gumikat szerelt, erre a szabályok szerint most már volt lehetőségük, mert a második etapra feltették a keményet, ez reményt adott Verstappennek, hogy az előzőnél jobban induljon el, és küzdhessen Hamilton ellen, aki az élen álló Oconhoz hasonlóan maradt a kemény keverékű abroncsoknál.

A száguldás a 17. körben folytatódott, ezúttal is állórajttal, ami ezúttal Verstappennek sikerült a legjobban, ismét nem tűrt kompromisszumot, és keményen beszúrt a belső ívre az 1-es kanyarban, ezzel Ocont és Hamiltont is meglepte. A közepes keverékű gumikkal átvette a vezetést, ráadásul Ocon maradt a 2. helyen, ami kedvező helyzetbe hozta őt.

Legalábbis egy körre, mert Ocon nem tudta feltartani Hamiltont, a Mercedes elment az Alpine mellett, majd a leggyorsabb körrel igyekezett Verstappen mögött, aki rögtön elkezdett takarékoskodni a közepes keverékű gumik élettartamával. Mögöttük Ocon, Ricciardo, Bottas, Gasly, Giovinazzi, Vettel, Cunoda és Leclerc ment pontszerző helyeken.

A zavartalan küzdelmet Cunoda szakította félbe, összeakadt Vettellel, letörte az első szárnyát, és majdnem egy teljes kört megtéve tudott csak visszaevickélni a bokszba. Átmenetileg VSC-fázis volt érvényben, ez kissé segített a gumikkal nem túl jól álló Verstappennek, majd 1,2 másodperces különbséggel a 25. körben kezdték újra hajszolni egymást.

A következő körök sem teltek esélytelenül, Alonso megpördült, Vettelnek pedig műszaki problémája adódott, miután összeakadt Räikkönennel, ezért ő is kiszorult a pontszerző helyekről. Cunoda 5 másodperces időbüntetést kapott, a finn pilótának új orrkúpra volt szüksége. Hamilton közben fokozta a nyomást, a 29. körnél folyamatosan 0,7-1,5 másodperc közötti távolságból üldözte Verstappent.

Az ütközések és a törmelék miatt többször is szükség volt VSC-fázisra, Alonso a rádión üzent a versenyigazgatónak, hogy a pálya nagyon rossz állapotba került, és biztonsági autós fázist kért az ausztrál szakembertől. Nem hallgattak rá, körökön keresztül maradt a VSC, a 33. körtől engedték el ismét a mezőnyt.

Elszabadultak az indulatok, végül Hamilton járt jól

A 37. körben Hamilton támadni kezdte Verstappent, a holland pilóta a belső íven nem hagyta magát, keresztbe csúszva átvágta az 1-es kanyart, megtartotta a vezetést, de ezért később 5 másodperces időbüntetést kapott. Előtte viszont Hamilton nekiment ellenfelének, amikor Verstappen a versenyigazgató utasítására megpróbálta elengedni az erről mit sem sejtő Hamiltont, amit látva a Mercedesnél végképp elvesztették a hidegvérüket.

A két pilóta szerencséjére mindkét autó folytatni tudta a versenyt, Verstappen később újra elengedte Hamiltont, de a DRS segítségével újra visszavette a vezetést, majd később újra elengedte a Mercedest, pedig ekkor már erre nem volt szüksége. Később azonban kiderült, hogy ez nem számított, mert elfogytak Verstappen abroncsai, ezért lemaradt Hamilton mögött és behozta az autót a 2. helyen.

A teljesen kiszámíthatatlanul alakuló verseny eredménye azt jelenti, hogy Hamilton és Verstappen pontegyenlőséggel készülhet a jövő hétvégén esedékes szezonzáróra, Abu-Dzabiban.

Az első két helyezett leintése után sem ért véget a verseny, Bottas az utolsó métereken még legyorsulta Ocont, ezzel átvette tőle a 3. helyet, az 5. helyre Ricciardo ért oda Gasly, Leclerc, Sainz, Giovinazzi és Norris előtt.

A Szaúd-arábiai Nagydíj végeredménye:

Poz. # Versenyző Csapat Körök Kül.
1. 44 Lewis Hamilton Mercedes 50  
2. 33 Max Verstappen Red Bull 50 + 11.825
3. 77 Valtteri Bottas Mercedes 50 + 27.531
4. 31 Esteban Ocon Alpine 50 + 27.633
5. 3 Daniel Ricciardo McLaren 50 + 40.121
6. 10 Pierre Gasly AlphaTauri 50 + 41.613
7. 16 Charles Leclerc Ferrari 50 + 44.475
8. 55 Carlos Sainz Ferrari 50 + 46.606
9. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 50 + 58.505
10. 4 Lando Norris McLaren 50 + 1:01.358
11. 18 Lance Stroll Aston Martin 50 + 1:17.212
12. 6 Nicholas Latifi Williams 50 + 1:23.249
13. 14 Fernando Alonso Alpine 49 1 Lap
14. 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri 49 1 Lap
15. 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo 49 1 Lap
DNF 5 Sebastian Vettel Aston Martin 44  
DNF 11 Sergio Pérez Red Bull 14  
DNF 63 George Russell Williams 14  
DNF 9 Nikita Mazepin Haas 14  
DNF 47 Mick Schumacher Haas 8  
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!