19. Brazil Nagydíj
Hamilton vitatott manőver után, pompás csatában győzte le Verstappent
Hamilton a 10. helyről indulva nyert Brazíliában és közelített a győzelemre sokáig esélyesebb Verstappenhez a tabellán. A két versenyző fantasztikus csatát vívott szinte az egész versenyen át, amiben volt egy vitatott leszorítás is.
Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb lenyűgöző csatával szolgált Brazíliában és a szinte egész versenyen át tartó küzdelmükből előbbi került ki győztesen, miután hosszas próbálkozással sikerült maga mögé utasítania a bajnokságban továbbra is vezető hollandot. A friss motort és ezzel együtt büntetést kapó címvédő a 10. rajthelyről nyert, ilyen hátulról ez még senkinek sem sikerült az interlagosi pályán.
Az előrejelzésnek megfelelően a szombati sprintfutamhoz képest sokkal melegebb idő fogadta a mezőnyt, a gumikezelésnek megnőtt a szerepe az 53 fokos aszfalton, így nem meglepő, hogy Cunoda Juki kivételével mindenki a közepes keveréket választotta az első etapra (a sajátos lebonyolítás miatt ezúttal nem volt érvényben a Q2-s szabály).
A Mercedes versenye félig bánattal, félig örömmel indult: Verstappen az első, Sergio Pérez a második féktávon előzte meg az élről induló Valtteri Bottast, aki a négyes kanyart túl szélesre vette. Hamilton azonban 7.-ként jött ki az első kanyarkombinációból, két ellenfelét önerőből ugrotta át, Lando Norris pedig egy defekttel tűnt el előle és később a bokszutcába, amit Carlos Sainz okozott neki.
Csak 5 kört telt el, mire a címvédő a harmadik pozícióba verekedte magát a Ferrarikat simán lehagyva, míg csapattársa egy látványos lassítással természetesen azonnal elengedte őt. Pérez pár másodperccel haladt ekkor csak előtte, de segítséget kapott az utoléréséhez azzal, hogy beküldték a biztonsági autót, mert Cunoda és Lance Stroll ütközése a célegyenes végén rengeteg törmeléket hagyott a pályán.
A verseny a 10. körben folytatódott, Verstappen az utolsó pillanatig kivárt a célegyenesben, mire a gázra lépett, hogy a mögötte lévők minél kevesebbet szélárnyékozzanak. A Red Bull jól taktikázott, nem vesztettek pozíciót Hamiltonnal szemben, mögöttük Bottas viszont majdnem ráfázott az újraindításra, Charles Leclerc ellen kellett védekeznie. Nem maradt tiszta a pálya, Mick Schumacher az első kanyarban megcsúszva koccant Kimi Räikkönennel, a szétszóródó szemét miatt egy darabig újra meg kellett fogni a tempót egy VSC-fázissal.
Hamar megkezdődött a nagy csata
A 14. körtől tehát Verstappen-Pérez-Hamilton-Bottas sorrendben elindult a nagy összecsapás, izgatottan vártuk, Hamilton észvesztő tempója a friss motorral innentől mire lesz elég. Pérez a 20. körig tartotta magát, a hétszeres bajnok második próbálkozásra végleg megelőzte, miután elsőre a mexikóinak még volt ereje egy válaszcsapásra a második egyenes DRS-zónájában.
Hamilton közel 4 másodperces hátrányból vette üldözőbe Verstappent, de úgy tűnt, kicsit spórolni kezdett a gumikkal, mert a különbség körökön át nem változott jelentősen. Mindkét pilóta panaszkodott a csúszkálásra.
A kerékcseréket Lance Stroll és Pierre Gasly kezdte meg, a kemény keverékre váltottak, majd jött Hamilton (a 27. körben) az elévágással fenyegetve. A Red Bull azonnal reagált, de az előnyük 1,5 másodpercre csökkent.
Az eseményeket megakasztotta egy újabb rövid VSC-fázis, Stroll autójáról repkedtek szét újabb alkatrészek a célegyenesben. Ezzel Bottas nyert nagyot, mert sok időt spórolva hajthatta végre a kerékcseréjét és Pérez elé tért vissza.
Hamilton bő 1 másodperces távolságból kergette Verstappent, a turbulens levegőben nem tudott támadási pozícióba kerülni a célegyenesbe érve, de lehet, hogy nem is erőltette a támadást és a bokszkiállások következő fordulójára és az újabb elévágási lehetőségre várt. A holland rádión határozottan közölte csapatával, ezt semmiképp se hagyják, a 40. körben ki is hívták a második kerékcserére.
Hamilton a rajtszámának megfelelő körtől, a 44.-től ment tovább új gumiszetten, ahogy várni lehetett, Verstappen mögött folytatta. Az újabb garnitúra kemény keverékkel viszont nem volt elégedett, míg Bottas azon mormogott, hogy szerinte eldobták a kettős győzelem esélyét; talán arra célzott, hogy meg kellett volna próbálni vele az egyetlen kiállást.
Az első nagy támadás majdnem ütközéssel végződött
A csata természetesen nem ért véget, Hamilton a 48. körben ráesett Verstappenre a második egyenes végén, de a belső íven lévő Red Bull leterelte a pályáról, utóbbi még mindig őrizte az 1. helyet. Az esetet jelentették a sportfelügyelőknek, ám vizsgálatot nem indítottak, a Red Bull megnyugodhatott. Legalábbis a büntetés elkerülésétől, mert Hamilton nyomás alatt tartotta Verstappent, amit az 59. körig lehetett kibírni, a címvédő ekkor minden korábbinál jobban gyorsított ki a második egyenesre és visszavágás nélkül előzte meg riválisát a külső íven.
Innentől mindenki begyalogolt a célba, a Red Bull még kihívta Pérezt egy friss szett gumiért, hogy elvegye a leggyorsabb körért járó pontot Hamiltontól, ami sikerült is neki. A Mercedes hajtotta Bottast, hogy próbálja meg elkapni Verstappent a végén, de erre nem volt reális esélye.
A Ferrarik simán bejöttek a 4-5. helyen Leclerc-Sainz sorrendben és hatalmasat léptek a konstruktőri bronzérem felé, mert vetélytársuknak, a McLarennek csak Norris szállított egy árva pontot, Daniel Ricciardo műszaki hibával kiesett. A 7-9. pozíciókban francia kötődésű autók végeztek, mivel Pierre Gasly, Esteban Ocon és a szintén Alpine-t vezető Fernando Alonso értek célba itt, a táv végén nagyot harcolva egymással.
A futam vesztesei közé tartozik az Aston Martin : Sebastian Vettel hiába indult a top 10-ből, nem szerzett pontot, csapattársa, Lance Stroll a másik kieső volt Ricciardo mellett. A szezonból még három forduló van hátra, a jövő héten Katarban, az F1 számára járatlan terepen folytatódik a bajnokság.
A Brazil Nagydíj végeredménye:
|