18. Mexicói Nagydíj
A Mercedes már a rajtnál elbukta a győzelmet, Verstappen nyert Mexikóban
Miután az időmérőn meglepetésre csak harmadik lett, Max Verstappennek egy kanyar alatt sikerült megelőznie mindkét Mercedest, majd senkitől sem zavartatva megnyerte a Mexikóvárosi Nagydíjat. A második helyen a verseny végén Sergio Pérez elől menekülő Lewis Hamilton végzett.
Kivételes izgalmakra volt kilátás a Mexikóvárósi Nagydíjon, ami javarészt az első kanyarig tartó, több mint 800 méteres sprintnek köszönhető. A hosszú vágta miatt a Hermanos Rodríguez versenypálya is azok közé tartozik, amelyen nem feltétlenül a pole pozícióból induló pilóta van a legkedvezőbb helyzetben a rajtnál, így aztán az első sort szombaton meglepetésre kibérelő Valtteri Bottasnak és Lewis Hamiltonnak erőteljesen hátrafelé kellett figyelnie a mögülük induló Max Verstappen-Sergio Pérez kettősre.
A Mercedesek célja nem lehetett más, mint valahogy megtartani az első két helyet, ami olyannyira nem jött össze nekik, hogy a remekül induló Verstappen mindkettejüket megelőzte. A holland pilótának jól jött, hogy Hamilton jól kapta el az indulást a poros íven és bement Bottas mellé, aminek köszönhetően a finn nem tudta szélárnyékban meghúzni őt.
Miközben a két Mercedes fej-fej mellett haladt, tökéletesen fedezetlenül hagyták az ideális ívet, Verstappen így bement melléjük, majd az első kanyar féktávján mindkettejüket körbeautózta.
És hogy még tetézze egy kicsit a Mercedes bajait, az első kanyart igencsak elmérő Daniel Ricciardo hátulról megtorpedózta Bottast, aki azonnal menetiránnyal szembe állt és kisebb káoszt idézett elő a hátrébb érkezőknek. Miközben a mezőny a füstfelhőben navigálva próbálta kikerülni a finnt, Mick Schumacher és Cunoda Juki is nekiment Esteban Ocon Alpine-jának, ami mindkettejük számára a futam végét jelentette, a francia pilóta viszont tovább tudott menni.
A törmelékek eltakarításáig pályára küldték a biztonsági autót, Ricciardo és Bottas pedig megejtett egy bokszkiállást (a McLarenen első szárnyat is cseréltek), hogy aztán mindketten a kemény gumikon álljanak vissza a sor végére.
A száguldás az 5. körtől folytatódhatott, az élen Verstappen, mögötte Hamilton, majd Pérez, Gasly, Leclerc és Sainz volt az első hat sorrendje. Ocont, Bottast és Ricciardót kivéve mindenki a közepes gumikon haladt az egyetlen bokszkiállása felé. Az élen Verstappent burkoltan gumispórolásra utasította a mérnöke, de a holland apró lépésekben így is szakadt el Hamiltontól, aki a 11. körre már 3,3 másodpercre került tőle.
A 16. körre már közel 6 másodperce hízott a két vb-aspiráns közti differencia, Peter Bonningtontól, Hamilton mérnökétől pedig megtudhattuk, hogy a hétszeres világbajnoknak túlmelegszenek az abroncsai, és ezért érzi azt, mintha elkezdtek volna elfogyni. A harmadik helyen autózó Sergio Péreznek azonban nem voltak ilyen gondjai, sőt, neki egyenesen körről körre jobbak lettek a gumijai, így elkezdett odalopózni Hamilton mögé, akinek inkább már hátra kellett figyelnie Verstappen helyett.
Ahogy közeledett a kerékcsere (a középmezőnyből néhányan már viszonylag korán túlestek rajta és a két kiállás mellett döntöttek), Hamilton úgy panaszolta el egyre többször, hogy túl gyorsak neki a Red Bullok és nem tud elszakadni Péreztől, akit a mérnöke folyamatosan arra buzdított, hogy zárkózzon fel a 44-es rajtszámú Mercedesre.
Végül Hamilton lépett elsőként, és a 29. kör végén kiállt kemény gumikért, miközben Pérez továbbment. Másodikként Verstappen jött az első hármasból a 33. kör végén, és nagyjából 7 másodperccel állt vissza Hamilton elé a második helyre. A hazai nézők nagy örömére Pérez vezette ekkor a versenyt, a Red Bull pedig minél tovább igyekezett kint tartani őt, hogy a kiállása után frissebb gumikon támadhassa Hamiltont.
Egészen a 40. körig sikerült húzni a mexikói kerékcseréjét, a harmadik helyre visszaálló Pérez pedig ezután közel 10 másodperces hátrányból kezdhette meg a 11 körrel frissebb gumikon Hamilton becserkészését. A hajrára utol is érte a hétszeres világbajnokot és DRS-távolságon belülre is került mögötte, valós támadást azonban egyszer sem tudott intézni ellene, így végül a leggyorsabb körért zajló csata szolgáltatta az izgalmakat az utolsó körökben.
Addig Max Verstappen birtokolta az extra pontot, a Mercedes viszont kihívta kerékcserére a pontszerző helyen kívül autózó Valtteri Bottast, hogy legalább elvegye a pontot Verstappentől. Csakhogy a finn a holland mögé tért vissza, Verstappen pedig nem volt rest feltartani őt. Mire Bottas túljutott a Red Bullon, már nem voltak olyan jó állapotban a gumijai, a Mercedes azonban nem ijedt meg, és kihívta őt még egy cserére, majd még várakoztatta is a bokszban, hogy nehogy ismét fel tudják tartani őt.
Verstappen végül senkitől sem zavartatva nyert, és bár a leggyorsabb kört Bottas végül elvette tőle, így is 19 pontosra növelte az előnyét az összetettben Hamilton előtt, miközben a nagyot kaszáló Red Bull egy pontra felzárkózott a Mercedesre a konstruktőri értékelésben. Verstappentől 16 másodperccel lemaradva Hamilton szelte át a célvonalat, a nyakán Pérezzel. Mögöttük Pierre Gasly, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Lando Norris lett az első tíz sorrendje. Bottas végül csak Mazepint és a két Williamst előzte meg.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
|