14. Olasz Nagydíj
Verstappen és Hamilton újabb ütközését és Ricciardo győzelmét hozta az Olasz Nagydíj
Az elsőséget már a rajtnál megszerző Daniel Ricciardo nyerte az Olasz Nagydíjat! A két bajnokesélyes, Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb ütközését hozó viadalon Lando Norris ért célba másodikként, a McLaren tehát kettős győzelemnek örülhetett. A dobogó harmadik fokára a mezőny végéről induló Valtteri Bottas állhatott még föl.
Az F1 történetének második sprinthétvégéjén nem a megszokott módon, de vasárnap délutánra eljutott a mezőny az Olasz Nagydíj csúcspontjához, a vasárnapi versenyhez, melynek rajtsorrendjét a tegnapi sprint adta.
Noha azon Valtteri Bottas ért célba elsőként, a finn motorcseréje miatt a mezőny végére került, a rajtelsőséget pedig a listavezető Max Verstappen örökölte.
A Red Bull klasszisa mellől a korábbi csapattárs, Daniel Ricciardo indult a McLarennel, a második sorból pedig Lando Norris és a tegnapi gyenge start miatt több pozíciót is veszítő Lewis Hamilton, akinek ezúttal is kemény indulásra kellett számítania, hiszen a kemény abroncsokon vágott neki a futamnak, míg közvetlen ellenfelei a közepeseken.
A rajtot Ricciardo kapta el a legjobban, aki az első körben elsőként fordult a McLarennel. Verstappen a második helyre csúszott vissza, Hamilton pedig a harmadikra ugrott Norrist megelőzve. A két bajnokesélyes tehát gyorsan megtalálta egymást a pályán: Hamilton előzéssel is próbálkozott, de riválisan keményen védte pozícióját.
Ennek következtében Hamilton a pályáról is lecsúszott, és mire visszakeveredett, Norris is elment mellette, a címvédő tehát újra a negyedik helyen találta magát.
Az élboly mögött eközben gyorsan elszálltak a hazai pályán remek időmérőt és sprintet teljesítő Antonio Giovinazzi pontszerzési esélyei, miután koccant Carlos Sainzcal, kicsúszott és első vezetőszárnya annyira megsérült, hogy ki kellett állnia egy cserére.
A mozgalmas kezdés után gyorsan lehiggadt a mezőny, a versenyzők pedig kényelmes távolságból követték egymást: Ricciardo tartani tudta az első helyet, igaz, Verstappen folyamatosan egy másodperc körül tudta tartani a lemaradást. Mögöttük Norris és Hamilton jött, majd Charles Leclerc a Ferrarival.
A monacóit kilenc körig a csapattárs követte, a kilencedik fordulóban viszont Sergio Pérez ugrott a hatodik helyre. A legtöbb előzést a futam elején természetesen Bottas mutatta be, aki a mezőny végéről igyekezett visszatérni a pontzónába: ide a tizenharmadik körben verekedte be magát.
Az élen ezalatt maradt a Ricciardo, Verstappen, Norris és Hamilton sorrend; négyük közül Hamilton próbált legtöbbször manőverezni, de igazán komoly lehetőséget nem tudott kialakítani.
A kiállásokat Ricciardo kezdte, majd a Red Bull azonnal reagált, és ki is hívta Verstappent, akinek azonban esélye sem volt az elévágásra, csapata ugyanis elhibázta a kerékcserét, amivel a holland értékes másodperceket veszített.
Verstappen kiállására a Mercedes is azonnal reagált, kihívták Hamiltont, akinek szintén lassabb volt a cseréje a vártnál, így a címvédő pont riválisa mellé ért vissza a pályára. A holland ezt gyorsan ki akarta használni, és az első kanyarban megpróbálta megelőzni Hamiltont, végig a brit mellett maradt a kanyarban is, egy ponton azonban lecsúszott, a kerékvetők megdobták Red Bullját, ami Hamilton autójának ütközött, ezzel pedig mindkét pilóta a kavicságyba került – és véget is ért a futamuk.
A baleset után gyorsan pályára küldték a biztonsági autót, ami mögött a sorrend Ricciardo, Leclerc, Norris, Pérez, Sainz és Bottas volt az újraindításkor. Utána pedig Ricciardo, Norris, Leclerc és Pérez, vagyis a McLaren fiatalja azonnal meg tudta előzni ferraris ellenfelét. Eközben Bottas is nyert egy pozíciót: hamar megelőzte Sainzot.
Leclerc a hazai közönség legnagyobb bánatára nem sokáig tudta tartani a dobogós pozíciót: nem sokkal később Pérez, majd Bottas is elment mellette, akinek ekkor nagyon jónak tűntek az esélyei, hiszen gumielőnyben volt három ellenfelével szemben.
Pérezt aztán előzés nélkül is „átugrotta”, a mexikói ugyanis öt másodperces büntetést kapott, amiért Leclerc előzésekor pályát szélesített és ezzel jogosulatlan előnyhöz jutott.
A negyvenharmadik körben aztán a pályán is megpróbálta maga mögé utasítani a mexikóit, és bár néhány másodperc erejéig elé is került a sikán után, Pérez visszaszerezte a pozíciót, ami továbbra is csak pillanatnyilag volt az övé, hiszen ott lebegett a feje felett az öt másodperces büntetés.
A sorrend az utolsó körökben sem változott már, a McLaren tehát 2012 óta először győzelmet, ráadásul kettős győzelmet ünnepelhetett a Forma–1-ben, Ricciardo pedig megszerezte pályafutása nyolcadik királykategóriás sikerét. Csapattársának, az egyébként egész évben erősebbnek tűnő Norrisnak most be kellett érnie a második helyezéssel (bár emiatt egy kicsit sem volt elkeseredve).
Pérez büntetésének érvényesítését követően Bottas lépett elő a harmadik, Leclerc pedig negyedik helyre. A mexikói végül csak ötödik lett, mivel Sainzcal szemben már ki tudott autózni egy öt másodperces előnyt. A futamon pontot még Lance Stroll, Fernando Alonso, George Russell és Esteban Ocon szerzett még.
A száguldó cirkusz a triplahétvége után most egyhetes pihenőre vonul, majd Oroszországban tér vissza!
Az Olasz Nagydíj végeredménye:
Poz. |
# |
Versenyző |
Csapat |
Körök |
Kül. |
1. |
3 |
Daniel Ricciardo |
MCLAREN MERCEDES |
53 |
1:21:54.365 |
2. |
4 |
Lando Norris |
MCLAREN MERCEDES |
53 |
+1.747 |
3. |
77 |
Valtteri Bottas |
MERCEDES |
53 |
+4.921 |
4. |
16 |
Charles Leclerc |
FERRARI |
53 |
+7.309 |
5. |
11 |
Sergio Perez |
RED BULL RACING HONDA |
53 |
+8.723 |
6. |
55 |
Carlos Sainz |
FERRARI |
53 |
+10.535 |
7. |
18 |
Lance Stroll |
ASTON MARTIN MERCEDES |
53 |
+15.804 |
8. |
14 |
Fernando Alonso |
ALPINE RENAULT |
53 |
+17.201 |
9. |
63 |
George Russell |
WILLIAMS MERCEDES |
53 |
+19.742 |
10. |
31 |
Esteban Ocon |
ALPINE RENAULT |
53 |
+20.868 |
11. |
6 |
Nicholas Latifi |
WILLIAMS MERCEDES |
53 |
+23.743 |
12. |
5 |
Sebastian Vettel |
ASTON MARTIN MERCEDES |
53 |
+24.621 |
13. |
99 |
Antonio Giovinazzi |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
53 |
+27.216 |
14. |
88 |
Robert Kubica |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
53 |
+29.769 |
15. |
47 |
Mick Schumacher |
HAAS FERRARI |
53 |
+51.088 |
DNF |
9 |
Nikita Mazepin |
HAAS FERRARI |
41 |
DNF |
DNF |
44 |
Lewis Hamilton |
MERCEDES |
25 |
DNF |
DNF |
33 |
Max Verstappen |
RED BULL RACING HONDA |
25 |
DNF |
DNF |
10 |
Pierre Gasly |
ALPHATAURI HONDA |
3 |
DNF |
DNF |
22 |
Yuki Tsunoda |
ALPHATAURI HONDA |
0 |
DNF |
|