8. Stájer Nagydíj
Verstappen magabiztosan nyert a Red Bull otthonában, tovább növelte előnyét
Max Verstappen magabiztos futamgyőzelmet aratott a Stájer Nagydíjon, a hazai csapat győzelmével zárult tehát az első osztrák verseny. A Mercedesnek ma nem volt ellenszere a bikások ellen; Lewis Hamiltonnak meg kellett elégednie a második hellyel.
Egész hétvégén várták, de a futam startjára sem érkezett meg az eső a Red Bull Ringre, ahol tehát száraz körülmények fogadták a mezőnyt a 2021-es világbajnoki szezon nyolcadik versenyének kezdetekor.
A rajtot a listavezető, Max Verstappen várhatta az első helyről csapatának – első – hazai futamán. Mellőle a nagy rivális, Lewis Hamilton indulhatott, miután az időmérőn eredetileg második rajthelyet szerző Valtteri Bottast három pozícióval visszasorolták a pénteki boxutcai incidens miatt. A finn így a harmadik sor elejéről, az ötödik helyről startolt.
A második sorba Lando Norris állhatott föl a McLarennel, valamint Sergio Pérez a másik Red Bull-lal. Ők ketten egyébként az első sorból startoló riválisokkal ellentétben a lágyabb keverékű abroncsokon vágtak neki a futamnak.
Ennek köszönhetően a startnál keményebben támadhatták volna az élen állókat, ők azonban tartani tudták pozíciójukat, és Norris valamint Pérez között sem változott a sorrend.
Az indulás legnagyobb vesztese, az időmérő egyik hőse, Pierre Gasly volt, aki a Charles Leclerc-rel való koccanás után defektet kapott, és föl is kellett adnia a küzdelmet. Ellenfelének az első vezetőszárnya sérült, melynek cseréjét követően a mezőny végére esett vissza.
Norris a tizenegyedik körig tudta tartani a jóval gyorsabb Pérezt, akinek azonban mire sikerült áthámoznia magát a fiatal briten, hátránya már tizenhárom másodperc volt az élen álló csapattárssal szemben. Norris mellett egyébként Pérez után Bottas is elment, az első négyben tehát a tizenkettedik körben már a „megszokott” pilóták, a Red Bull és a Mercedes versenyzői voltak.
Bár veszített két pozíciót, az üldözők csatáját Norris vezette, majd Lance Stroll, Fernando Alonso és a Williamsszel pontszerző helyen tanyázó (sőt Alonsót árnyékként követő) George Russell jött. A futam ezen szakaszában a pontzónában volt még Cunoda Juki és Carlos Sainz is.
Az élen Verstappen 20 kör alatt stabil előnyt autózott ki: négy másodperccel vezetett Hamilton előtt, aki további tizenhárommal előzte Pérezt és tizenhattal a csapattársat, Bottast.
A kerékcserék „nyitóakkordja”, Russell kiállása igazi drámát hozott, a Williams ugyanis rengeteg időt veszített a fiatal versenyző cseréjénél, aki ezzel kizuhant a pontzónából, pedig a futam első szakaszában végig ott tudta tartani magát (később aztán föl is adta az ígéretesen induló futamot). Pozíciót veszített a kiállásoknál Pérez is, akinek a bal hátsóját cserélték le lassan, ezzel pedig a következő körben cserélő Bottas elé jött vissza a pályára.
A kiállások után Hamilton a Mercedes utasításának eleget téve csökkenteni kezdte lemaradását Verstappennek szemben, miközben Pérez is közeledett Bottashoz. A kezdeti lendület azonban mindkét esetben megtört, Verstappen tehát tartani tudta négy, Bottas pedig két és fél másodperces előnyét.
Az ötödik helyen továbbra is Norris állt, a hatodikra pedig az első körét hosszúra nyújtó Sainz zárkózott a kiállások után. Stroll hetedik volt, Alonso nyolcadik, Cunoda kilencedik, Russell kiesésével pedig Sebastian Vettel is belépett a pontzónába, sokáig azonban nem tartózkodott ott, a második kiállása után friss közepeseken (az első tíz pilóta kivétel nélkül keményeken volt) támadó Leclerc ugyanis leelőzte őt.
Miután Pérez nem tudott lőtávolba kerülni Bottashoz képest, a Red Bull kihívta őt egy második kerékcserére, a friss közepessel pedig a mexikói elképesztő ütemben csökkentette lemaradását. A mezőny másik közepesen hajtó versenyzője, Leclerc eközben Cunodán, Alonsón és Strollon is áthámozta magát, vagyis följött a hetedik helyre, csapattársa mögé.
Bár Pérez gyorsan zárkózott Bottasra, előzési pozícióba a verseny végén már nem került, a finné maradt tehát a harmadik hely, és mivel a Mercedes az utolsó előtti körben kihívta Hamiltont, a mexikói végül a leggyorsabb körért járó pluszpontot sem tudta megszerezni – az a címvédőé lett.
Hamilton ezzel egy pontot menteni tudott Verstappennel szemben, a futamot magabiztosan nyerő holland azonban idei negyedik sikerével tizennyolc egységnyire növelte előnyét.
Verstappent, Hamiltont, Bottast és Pérezt a középmezőny csatáját újra megnyerő Norris követte a célban, majd a két Ferrari jött (Sainz, Leclerc sorrendben), a pontszerzők között pedig Stroll, Alonso és Cunoda végzett.
A Stájer Nagydíj végeredménye:
Poz. |
# |
Versenyző |
Csapat |
Körök |
Hátrány |
1. |
33 |
Max Verstappen |
RED BULL RACING HONDA |
71 |
1:22:18.925 |
2. |
44 |
Lewis Hamilton |
MERCEDES |
71 |
+35.743 |
3. |
77 |
Valtteri Bottas |
MERCEDES |
71 |
+46.907 |
4. |
11 |
Sergio Perez |
RED BULL RACING HONDA |
71 |
+47.434 |
5. |
4 |
Lando Norris |
MCLAREN MERCEDES |
70 |
+1 kör |
6. |
55 |
Carlos Sainz |
FERRARI |
70 |
+1 kör |
7. |
16 |
Charles Leclerc |
FERRARI |
70 |
+1 kör |
8. |
18 |
Lance Stroll |
ASTON MARTIN MERCEDES |
70 |
+1 kör |
9. |
14 |
Fernando Alonso |
ALPINE RENAULT |
70 |
+1 kör |
10. |
22 |
Yuki Tsunoda |
ALPHATAURI HONDA |
70 |
+1 kör |
11. |
7 |
Kimi Räikkönen |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
70 |
+1 kör |
12. |
5 |
Sebastian Vettel |
ASTON MARTIN MERCEDES |
70 |
+1 kör |
13. |
3 |
Daniel Ricciardo |
MCLAREN MERCEDES |
70 |
+1 kör |
14. |
31 |
Esteban Ocon |
ALPINE RENAULT |
70 |
+1 kör |
15. |
99 |
Antonio Giovinazzi |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
70 |
+1 kör |
16. |
47 |
Mick Schumacher |
HAAS FERRARI |
69 |
+2 kör |
17. |
6 |
Nicholas Latifi |
WILLIAMS MERCEDES |
68 |
+3 kör |
18. |
9 |
Nikita Mazepin |
HAAS FERRARI |
68 |
+3 kör |
DNF |
63 |
George Russell |
WILLIAMS MERCEDES |
36 |
Kiesett |
DNF |
10 |
Pierre Gasly |
ALPHATAURI HONDA |
1 |
Kiesett |
|