3.Portugál Nagydíj
Hamilton nyerte az F1-es Portugál Nagydíjat Verstappen előtt!
Lewis Hamilton óriásit autózva nyerte a 2021-es Forma-1-es Portugál Nagydíjat Max Verstappen előtt és Valtteri Bottas előtt. A második kettős pontszerzésének örülhetett az Alpine, és Daniel Ricciardo felzárkózásának a McLaren.
A rajtot mindkét Mercedes és Verstappen is jól kapta el, de Carlos Sainz átugrotta Sergio Perezt, majd szokatlan helyen, a 11-as kanyarban Norris is elment Ocon mellett. A szokatlanul sima rajtot követően a dráma azonban már a második kör elején érkezett:
A remekül rajtoló Kimi Räikkönen saját csapattársának, Antonio Giovinazzinak ment neki a célegyenesben, miután alábecsülte a szélárnyék hatását, ami azonnal leszakította az első szárnyát, ami beszorult az autója alá. A finn versenye az első kanyar kavicságyában ért véget, a pályára kerülő törmelék miatt pedig be is kellett hívnia a biztonsági autót.
A versenyt csak szokatlanul későn, 5 körrel később indították újra, az újraindítást követően pedig Max Verstappen átugrotta Hamilton. Carlos Sainz csúnyán visszaesett, ezt kihasználva a Perezt a lágy gumikkal megelőző Norris pedig már a 4. helyen autózott.
Bottas az élen azonban nem tudott ellépni, és könnyedén felzárkózott rá Verstappen és Hamilton is. A 10. körben az utolsó kanyarban hibázott a kigyorsításon Verstappen, és a célegyenesben Hamilton vissza is előzte a DRS segítségével.
A holland pedig nem is tudta tartani ezt követően a két Mercedes tempóját, és kiesett a DRS nyitását lehetővé tevő 1 másodpercen kívülre, míg a 16. körben Sergio Perez vissza tudta előzni a közepesekkel a kissé visszaeső Lando Norrist.
A közepeseken a 17. helyről rajtoló Ricciardo a remek rajtját követően a 18. körben előzte meg Sebastian Vettelt, és jött fel a pontszerző 10. helyre. Valtteri Bottas 10 körig tudta maga mögött tartani Hamiltont, azonban a világbajnoki címvédő a 20. körben az első kanyarban a külső íven körbeautózta a csapattársát.
A kerékcserék sorát a Ferrari indította el Carlos Sainzcal: a spanyol a lágyakon rajtolt, és a 22. körben kapta meg a közepes gumikat, amire 1 körrel később reagálnia kellett a McLarennek is Norrisszal, de a brit pilóta megtartotta a pozícióját a korábbi csapattársával szemben a saját cseréjét követően.
A Ferrari azonban Charles Leclerc-rel merészet húzott: a közepeseken autózó monacóit már a 26. körben kihozták, ráadásul a kemény gumikat kapta meg. Bottas tempója eközben a második helyen már messze elmaradt Hamiltonétól, a brit 8 kör alatt 3 másodperces előnyt autózott ki, Max Verstappen legnagyobb bánatára, aki a DRS-sel sem tudott elmenni Bottas mellett, és 14 körrel később kénytelen volt feladni a támadási kísérletét.
A 36. körben az élmezőnyből elsőként Max Verstappen állt ki új kemény gumikért. Egy körrel később jött Bottas is, aki hasonlóan kemény gumikat kapott, és a pályán a holland elé jött ki, de Verstappen a már melegebb gumikat kihasználva a 4-es és az 5-ös kanyarban megelőzte a finnt.
A Mercedesnek reagálnia kellett, és 1 körrel később kereket cseréltek Hamiltonnál is. A brit előnye azonban elégségesnek bizonyult, és bőven Verstappen elé jött ki. A Mercedes azonban nem nyugodhatott meg, mivel így Sergio Perezt alternatív stratégiára tehette a Red Bull; a mexikóit továbbra sem hozták ki, így pedig lehetőséget teremtettek arra, hogy majd a lágyakat kapja meg.
A kerékcseréjét követően életre kelt az addig szépen lassan hátraeső Alpine is Esteban Ocon alatt. A keményekkel visszajött a 7. helyre, miután megelőzte Carlos Sainzot, akinek eddigre már problémái adódtak a közepes gumikkal, ezért a Ferrari meg is cserélte őt korábban Charles Leclerc-rel.
Sergio Perez életét az élen nagyon megkeserítette Nyikita Mazepin figyelmetlensége: az orosz versenyző nem vette figyelembe a neki lengetett kék zászlót, Pereznek pedig nagyot kellett fékeznie a 3-as kanyarban, blokkolva a kerekeit, hogy elkerülje a Haas versenyzőjét.
Sainzhoz hasonlóan Gasly is szenvedett a közepesekkel, így az 50. körben megelőzte őt a hátulról induló Ricciardo és Alonso is, akik a 9. helyért harcoltak, az 51. körben Alonso körbe is autózta az ausztrált, majd később Sainz mellett is elment, és feljött a 8. helyre. A spanyol végül egészen a 11. helyig csúszott vissza a verseny végére a több, mint 40 körös közepesekkel.
A Red Bull csak az 52. körben hozta ki Perezt a lágyakért, eddigre pedig már Hamilton is megelőzte. A 4. helyre kényelmesen visszaért, de egy 24 másodperces hátrányt kellett volna ledolgoznia Bottashoz képest, így a Red Bull nem tudott mást tenni, mint ráküldeni a leggyorsabb körre.
Az 55. körben volt egy meleg pillanata a Mercedesnek és Valtteri Bottasnak: az egyik kipufogószenzor meghibásodása miatt lelassult a finn, azonban a Mercedes hamar elhárította a problémát, és probléma nélkül folytathatta a Portugál Nagydíjat.
A verseny végén a legnagyobb csata a pályán Nicholas Latifi és Mick Schumacher között volt a 17. helyért, a kanadai egyik hibáját követően a német el is ment mellette. 3 körrel a verseny vége előtt a Mercedes még egyszer kihozta Bottast, miután nem tudta megelőzni Verstappent, erre pedig a Red Bull is kihozta Verstappent, hogy „megvédjék” a leggyorsabb körért járó 1 pontot.
Hamilton tehát végül több, mint 30 másodperces előnnyel nyert, a leggyorsabb kört pedig meg is autózta Verstappen, de mivel 4 kerékkel elhagyta a pályát, eltörölték a körét, így pedig az extra pontot végül Bottas kapta.
A Portugál Nagydíj végeredménye:
Poz. |
# |
Versenyző |
Csapat |
Körök |
Kül. |
Pont |
1. |
44 |
Lewis Hamilton |
MERCEDES |
66 |
1:34:31.421 |
25 |
2. |
33 |
Max Verstappen |
RED BULL RACING HONDA |
66 |
+29.148 |
18 |
3. |
77 |
Valtteri Bottas |
MERCEDES |
66 |
+33.530 |
16 |
4. |
11 |
Sergio Perez |
RED BULL RACING HONDA |
66 |
+39.735 |
12 |
5. |
4 |
Lando Norris |
MCLAREN MERCEDES |
66 |
+51.369 |
10 |
6. |
16 |
Charles Leclerc |
FERRARI |
66 |
+55.781 |
8 |
7. |
31 |
Esteban Ocon |
ALPINE RENAULT |
66 |
+63.749 |
6 |
8. |
14 |
Fernando Alonso |
ALPINE RENAULT |
66 |
+64.808 |
4 |
9. |
3 |
Daniel Ricciardo |
MCLAREN MERCEDES |
66 |
+75.369 |
2 |
10. |
10 |
Pierre Gasly |
ALPHATAURI HONDA |
66 |
+76.463 |
1 |
11. |
55 |
Carlos Sainz |
FERRARI |
66 |
+78.955 |
0 |
12. |
99 |
Antonio Giovinazzi |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
65 |
+1 kör |
0 |
13. |
5 |
Sebastian Vettel |
ASTON MARTIN MERCEDES |
65 |
+1 kör |
0 |
14. |
18 |
Lance Stroll |
ASTON MARTIN MERCEDES |
65 |
+1 kör |
0 |
15. |
22 |
Yuki Tsunoda |
ALPHATAURI HONDA |
65 |
+1 kör |
0 |
16. |
63 |
George Russell |
WILLIAMS MERCEDES |
65 |
+1 kör |
0 |
17. |
47 |
Mick Schumacher |
HAAS FERRARI |
64 |
+2 kör |
0 |
18. |
6 |
Nicholas Latifi |
WILLIAMS MERCEDES |
64 |
+2 kör |
0 |
19. |
9 |
Nikita Mazepin |
HAAS FERRARI |
64 |
+2 kör |
0 |
– |
7 |
Kimi Räikkönen |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
1 |
Kiesett |
0 |
|