Alonso nlkl, de bemutattk a Renault-bl lett F1-es Alpine-t
A janurban bemutatott tmeneti arculat utn az Alpine a nyilvnossg el trta els F1-es autjt, az A521-est, amit Fernando Alonso s Esteban Ocon hajt majd a 2021-es szezon sorn.
F1-es plyafutsa sorn az tdik klnbz mrka szneiben folytatja a versenyzst a ktszeres vilgbajnok Fernando Alonso, ennek oka, hogy a meznybe visszatr pilta ugyan szerepelt mr az enstone-i istll ktelkben, de azt az els kt alkalommal mg Renault-nak hvtk, az idei szezontl viszont mr a francia gyrthoz tartoz sportauts divzit, az Alpine-t kpviseli.
Az Alpine janurban mr feltnt a radaron, akkor a Renault j vllalati stratgijnak rszeknt helyeztk el a mrkt a trkpen, de csak a tavalyi F1-es aut tfestett vltozatval rukkoltak el. Azta Alonso biciklis balesettl eltekintve csendben zajlottak az esemnyek, a csapat j gyvezetje, Davide Brivio s az igazgattancsba lptetett Marcin Budkowski sem kereste a nyilvnossgot.
A httrben viszont zajlott a munka, ennek eredmnye a most bemutatott A521-es, ami az idei elrsokbl addan szoros rokonsgban ll a tavalyi Renault-val, de az ellenfelek autihoz hasonlan itt is megfigyelhetk kisebb-nagyobb mdostsok, valamint a szablyvltozsok kzvetlen kvetkezmnyei.
A vilgbajnoki cmet hoz 2006-os szezon ta elszr fordul el, hogy a Renault mindssze egy csapatnak, a sajt gyri istlljnak ad motort a Forma-1-ben, idn mindssze Alonso s csapattrsa, Esteban Ocon hasznlhatja majd a Viry-Chtillonban kszl erforrsokat, ami megnehezti a csapat karosszria-rszlegnek megtlst, hiszen nem lesz egyrtelm mrcjk a meznyben.
Az Alpine jogeldje, a Renault a jelenlegi formjban 2016 ta versenyez az F1-ben, Daniel Ricciardo s Ocon rvn tavaly kezdtek dobogs helyeket szerezni elssorban alacsony leszortert ignyl, gyors plykon, de Ricciardo tnyergelt a McLarenhez, ami tavaly s tavalyeltt a sajt motorjval is legyzte a Renault-t, mieltt az idei szezontl Mercedesre vltott.
A francia kzben lv grda idei feladata az lenne, hogy harcban legyen a konstruktri vilgbajnoksg 3. helyrt, erre tavaly megvolt a matematikai eslyk, de a McLaren kvetkezetesebbnek, a Racing Point (Aston Martin) pedig ltalban gyorsabbnak bizonyult nluk. A Renault ltalnos vezrigazgatja, Luca De Meo elssorban a 2022-es szablyoktl vrja a felzrkzst, de Cyril Abiteboul tvozsa utn a MotoGP-bl rkez Brivio s Budkowski szmra jl jnnnek rszsikerek.
„Biztostani fogom, hogy a versenyzink a lehet legjobb formban teljestsenek. Ennek rszeknt hihetetlenl jl megismerem ket, hogy tudjam, mire van szksgk a j teljestmnyhez, milyen tmogat hlzat s technikai csapat kell mgjk, hogy optimlis szintre jussanak – nyilatkozta Brivio. – Ez csapatsport, nagyon szerencss vagyok, mert kt kivl versenyznk van, Fernando Alonso az egyik legelszntabb sportember, akivel valaha tallkoztam, tapasztalt futamgyztes s vilgbajnok, tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy sszelljon krltte a csapat. Ezt a csapatot is remekl ismeri, a rgi arcokat, s az j igazolsokkal is tlttt egy kis idt. Nagyon sszeszedetten tudja, hogy mi kell a sikerhez.”
„Esteban fiatal, de ugyanannyira hes a sikerre. Rendkvl gyors, ezt a bahreini dobogs helye is megmutatja, s az, hogy mennyire kzel kerlt Daniel [Ricciardhoz] a szezon vgre. Kezd csiszoldni, jobban odafigyel a rszletekre, pontosabb visszajelzseket ad s kevsb nkritikus. Vrom mr, hogy lthassam, ahogy folytatja az eddig is ltvnyos fejldst. Fernando s Esteban hasznos lehet egyms szmra.”
Marcin Budkowski, a csapat technikai igazgatja elszr a szokatlan krlmnyeket emltette, amelyek kzepette ki kellett fejlesztenik az autt, majd a szablyok adta keretekrl beszlt.
„Kalandos v volt, ez all az F1-es csapatok sem menteslnek, alkalmazkodnunk kellett s innovcikkal elrukkolni, de az F1-es csapatok ebben a legjobbak. Agilis szervezetek s nagyon jl tudnak reaglni ilyen helyzetekre. Otthonrl kellett dolgoznunk, ami megnehezti az egyttmkdst, a kzssgi tvolsgtarts nagyon megbonyoltotta a gyr mkdtetst. Az elmlt hetek sorn is j dolgokat kellett kitallni az aut sszeraksa sorn, a versenycsapatban buborkokat kellett kialaktani. Csapatmenedzserknt is rdekes feladat irnytani ilyenkor egy istllt.”
„Az idei aut a tavalyi evolcija, rszben azrt, mert a szablyok arra knyszertettek minket, hogy tovbbra is a meglv alapokat hasznljuk. Ugyanakkor, minden fejleszthet terleten prbltunk javtani. A Pirelli j gumikat hoz erre a szezonra, vltoztak az aerodinamikra vonatkoz szablyok, ami miatt nagy teljestmnyvesztst tapasztaltunk az autn, s a tl folyamn kemnyen dolgoztunk, hogy ezt visszanyerjk” – mondta.
Tovbbi kpek a galriban/

|