Brazil Nagydíj-Hamilton nyerte a végtelenül izgalmas Brazil Nagydíjat, miután Ocon kiütötte a vezető Verstappent
Lewis Hamilton egy igen szerencsés győzelmet tudhat maga mögött, miután a lekörözésre várt Esteban Ocon érthetetlen módon kiütötte a vezető Max Verstappent, aki ezzel elvesztette az előnyét és a padlólemeze is súlyos károkat szenvedett. Közben a Mercedes megvédte a konstruktőri bajnoki címét.
Sokáig kérdéses volt, hogy ki fog rajtolni a címvédő mögül, mivel a Ferrari német versenyzőjét a mérlegelésnél történtek miatt vizsgálat alá helyezték. Az FIA úgy döntött, hogy ezúttal pénzbírsággal és megrovással sújt le. Ezek után a következőképpen nézett ki a rajtrács első fele: Mercedes-Ferrari-Mercedes-Ferrari-Red Bull. Ebből a körből Ricciardo került ki a turbócseréje miatt, visszaszorulván a rajtrács 11. helyére. Ericsson az igen előkelő 6. kockáról várhatta a folytatást Verstappen mögött a Sauberrel, amivel a felvezető kör ideje alatt elhagyta a diffúzor egyik darabját. A szerelőknek nagyon gyors munkát kellett végezniük, hogy megoldják a kérdést.
RAJT - Mercedes 1-2 az első körben
A versenyzők teljesen száraz körülmények között állhattak fel a rajtrácsra 24.9°C-os levegő és 40.6°C-os aszfalthőmérséklet mellett. A 71 körös verseny előtt mindössze 40% esély volt a csapadékra.
A rajt nagyon sima volt, a versenyzők mindenfajta komolyabb kontakt nélkül jöttek el. Hamilton meg tudta tartani az első helyét, és Bottas került mögé, lerajtolván Vettelt. Räikkönen a negyedik helyen folytatta tovább Verstappen előtt, míg Leclerc bejött a hatodik pozícióba. A sauberes csapattársa hamar visszaesett a tizedik helyre: Ricciardo, Gasly és Grosjean is elment mellette. A visszajátszásokból kiderült, hogy Ericsson autójának jobb oldaláról elemek szakadtak le a padlólemeznél, miután összeért a Haas francia pilótájával, Grosjeannal.
A 3. kör legelején Verstappen megelőzte Räikkönent a szuperlágy gumikon, miközben a két Renault összeért egymással. Sainz rendkívül kemény volt Hülkenberggel. A 13. helyért ment a csata. Egy körrel később a Red Bull holland pilótája Vettelt is bedarálta, ugyanúgy az első kanyarban egy határozott manőver végén. Verstappen ekkor már dobogós volt. Nem sokkal később már Räikkönen követhette a Red Bullt, és Vettel csak ötödik volt.
A 10. körben Verstappen egy újabb előzést abszolvált az első kanyarban. Az elszenvedő fél Bottas volt, aki ezzel harmadikként folytathatta, szorosan mögötte a Ferrarikkal és Ricciardóval. A 14. körben a kiállások megkezdése előtt Verstappen már csak 1.1 másodpercre volt Hamiltontól, addig Bottas, ha küszködve is, de tartotta maga mögött a Ferrarikat, amivel Räikkönen és Vettel is sok időt veszített. Majdnem 5 másodpercre kerültek a címvédőtől.
Először Alonso állt ki friss gumikért a 16. körben. A kiállás igen problémás volt a McLarennél, sok másodpercet bukott a spanyol, aki közepes gumikra váltott át. Ekkor így nézett ki a TOP-10 sorrendje: Hamilton, Verstappen, Bottas, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Leclerc, Grosjean, Magnussen, Gasly.
A Mercedesnél Bottas kezdte meg a kiállást. A 19. körben a finn cseréjét 2.4 másodperc alatt teljesítették a szerelők a közepes gumikkal, a hétvége leggyengébb keverékével. Egy körrel a csapattárs után Hamilton hajtott be, szintén közepes gumikért. A cseréje 2.6 másodpercig tartott. A 7. helyen folytatta tovább.
A 21. körben Verstappen vezette a versenyt, kiállás nélkül Räikkönen és Vettel előtt, akik szintén nem voltak kint a bokszban, akárcsak Ricciardo a negyedik pozícióban. Mindeközben Ericsson feladta a versenyt a több helyen is sérült autójával. A svéd egy nagyon szerencsétlen nagydíjat zárt, idő előtt.
Vettel a 28. körben teljesítette a kiállását. A Ferrari pokolian gyors volt. A német mindössze 1.9 másodpercet állt a garázs előtt. A 9. helyre érkezett vissza a közepes tappancsokon. Räikkönen a 32. körben állt ki, és közepes gumikat kapott. Közvetlen Vettel mögé tért vissza, amivel pozíciót veszített, de sokkal frissebbek voltak az abroncsai. Verstappen kiállás nélkül 11.3 másodperccel vezetett Ricciardo előtt. A két Red Bullon kiválóan és tartósan működtek a gumik, bizonyítván azt, hogy mennyire jó az Adrian Newey által megálmodott kasztni.
A 34. körben Ericsson után Hülkenberg állt ki a versenyből. Sainz a 14. helyen versenyzett, messze a pontszerzéstől. A 35. körben Räikkönen és Vettel cserélt egymással helyet, ami utasításra történt, hiszen a finnek nagyobb esélye volt arra, hogy előrébb kerüljön. Egy körrel ezután Verstappen volt bent a Red Bullnál, de a holland nem közepes gumit, hanem lágyat kapott. A harmadik helyen ment tovább Hamilton mögött, de messze nagyobb volt a gumielőnye.
A 40. körben jött a következő előzés Verstappentől, aki kikerülte Hamiltont a célegyenesben a frissebb és gyorsabb gumikon. Mindeközben Ricciardo is gumit cserélt. Az új lágy keveréken közvetlen a Ferrarik mögé tért vissza.
OCON MIT MŰVELT?!
A 44. körben jött a DRÁMA a Red Bullnál és Verstappennél. Ocon érthetetlen módon csatába szállt a versenyt vezetővel. A lekörözésre várt Force India egyszerűen kilökte a hollandot, aki megpördült, és visszaesett a második helyre a sérült géppel, aminek ezzel az incidenssel a padlólemeze már nem volt egyben.
Verstappen a nagy káromkodás közepette szemtől szembe mutatott be Oconnak az autóban ülve. A francia 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott.
A 46. körben Ricciardo ment el Vettelmellett. Ekkor Räikkönen már Bottas előtt állt. A következőképpen nézett ki a TOP-10 sorrendje: Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Vettel, Leclerc, Grosjean, Magnussen, Magnussen, Pérez.
Az 54. körben Vettel újra kiállt. A német cseréje 2.2 másodpercig tartott és szuperlágyon folytathatta tovább a versenyt. Az 58. körben Hamilton előnye 3.6 másodpercre csökkent Verstappen előtt, de ez még mindig bőven biztonságos volt a Mercedes számára. Ricciardo egy körrel később megelőzte Bottast, így üldözőbe vehette Räikkönent a dobogóért. A finn a 60. körben ki is állt a bokszba az újabb gumikért a W09-cel. Lágy gumikat kapott.
HAMILTON-GYŐZELEM VERSTAPPEN ÉS RAIKKÖNEN ELŐTT
A versenyt végül az Ocon-Verstappen incidens miatt Hamilton húzta be, mondhatni egészen váratlanul, miután a futam elejétől kezdve a Red Bull volt a legjobb. Másodikként közel a dühös és csalódott Verstappen ért célba, akit a dobogón Räikkönen követett a Ferrarival, így nemcsak egy házon belüli csatát nyerte meg Vettel ellen, hanem Ricciardót is maga mögött tudta tartani.
Bottas és Vettel egy küszködős és gyengébb versenyt abszolvált Interlagosban. Ez az 5. és 6. hely messze nem az, amit vártak, különösen a németet illetően. A TOP-10-ben pontszerzőként végzett még Leclerc, Grosjean, Magnussen és Pérez.
Ez volt Hamilton pályafutása 72. győzelme és 133. dobogós helyezése a Forma-1-ben.
A végeredmény egyúttal a Mercedes újabb csapatvilágbajnoki címét is jelentette, így az elmúlt évekhez hasonlóan mindent vittek a németek.
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes |
- |
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
TAG |
1.469 |
3 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
Ferrari |
4.764 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG |
5.193 |
5 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
22.943 |
6 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari |
26.997 |
7 |
Charles Leclerc |
Sauber |
Ferrari |
44.199 |
8 |
Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari |
51.230 |
9 |
Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari |
52.857 |
10 |
Sergio Perez |
Force India |
Mercedes |
1 kör |
11 |
Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda |
1 kör |
12 |
Carlos Sainz |
Renault |
Renault |
1 kör |
13 |
Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda |
1 kör |
14 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault |
1 kör |
15 |
Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes |
1 kör |
16 |
Sergey Sirotkin |
Williams |
Mercedes |
2 kör |
17 |
Fernando Alonso |
McLaren |
Renault |
2 kör |
18 |
Lance Stroll |
Williams |
Mercedes |
2 kör |
|
Nico Hulkenberg |
Renault |
Renault |
kiesett |
|
Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari |
kiesett |
|