12.Magyar Nagydíj
Hamilton nyert a Hungaroringen, Vettel kiküzdötte a második helyet
Sem a rajt, sem a taktikázás nem segített a Ferrarin: Lewis Hamilton hatodik győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon. Sebastian Vettel ütközéssel járó manőver árán verekedte ki a kerékcserénél elengedett második helyet – Valtteri Bottas helyett Kimi Räikkönennek jutott a dobogó.
Rettentő hőséggel, és eseménytelen rajttal indult a 33. Magyar Nagydíj, ami ennek megfelelően a két Mercedes és a két Ferrari vezetésével startolt el. Változni csak annyi változott, hogy a Scuderiánál helycsere történt a 2. kanyarnál. Vettel került így kedvezőbb pozícióba. Az általában harmadik legjobb csapat, a Red Bull nem tudott ennyire jól kijönni a rajtnál. Pláne, hogy Daniel Ricciardo csak a 12. helyről startolhatott, de Max Verstappen is csak a hetedik pozícióból várta a startjelet.
Elsőre úgy tűnt, az ausztrál kerül nagyobb bajba, miután Marcus Ericssonnal összeakadtak kissé, de valójában a márkatárs, Max Verstappen hozta a negatív rekordot. A holland versenyző autója lelassult, majd utasításra meg is állt a négyes kanyarban. Verstappen másodperceken át tartó sípolós megjegyzéssel adott hangot nemtetszésének. Nyilvánvalóan, hiszen mint később Ricciardo esetében kiderült, a Red Bull remekül kezelte a gumikat, Verstappen pedig egészen jó helyen hajtott a kieséséig.
A 14. körben aztán megkezdődtek a kerékcserék. Vagyis Kimi Räikkönennel indított a Ferrari, de egy körrel később a Mercedes is reagált a „ráállított” Bottasszal.
A sorrend nem változott, csak a helyezés. Bár Hamilton és Vettel így egymást követték az első és második helyen, a brit nagyon rákapcsolt, és hamar 8 másodperc fölé vitte az előnymérlegét, majd ebből kissé veszítve a 25. körben cserélte le ultralágy gumijait. Mivel a szombati esős időmérő után a gumiválasztásban szabad lett a vásár, Sebastian Vettel dönthetett úgy, hogy más stratégiával indul.
A Ferrari versenyzője a lágy keveréket választotta, így borítékolható volt, hogy van még körtartalék azokban a gumikban. Láttuk ezt Ricciardónál is, aki hozzá hasonló stratégiával és remek sebességgel kerülte ki az előtte haladókat. Köztük például Fernando Alonsót is, aki persze egyike volt azoknak, akik valamennyire meg tudták nehezíteni a Red Bull versenyzőjének dolgát. Ő azonban a 12. helyről indulva hamar felért az első négyes mögé.
A gumitartalékos Vettel a 39. körben adta fel első helyét, hogy egycserés taktikáját érvényesítse a bokszban. Hamilton nem volt fogható, de a 3. helyen hajtó Valtteri Bottas igen. Bokszkiállás, kerekek fel... és a bal első beragad úgy 2 másodpercre. Valószínűleg épp annyi idő maradt ott a bal kerékben, hogy a pályára visszatérve már Vettel ne tudjon csatázni Bottasszal.
Így 40 kör után annyira megkavarodott az első négyes, hogy gyakorlatilag visszaállt a rajtot követő 2. kanyarban kialakult sorrend. A futam végére ráadásul össze is jött a Hamiltont követő trió. A brit teljesen érinthetetlenné vált a Magyar Nagydíjon, legyen ott zuhogó eső vagy elképesztő hőség.
Viszont mögötte érdekes lehetőségek tornyosultak. Bottas volt az üldözött, aki viseltes gumikon próbálta feltartani a Ferrarikat. Hamilton érdeklődött is, hogy hogyan fest a finn csapattárs helyzete, hiszen nem mindegy, hogy 18 vagy 15 pontot szerez a legnagyobb ellenfele.
A vége az lett, hogy Vettel a ketteshez érkezvén megelőzte a Mercedes versenyzőjét, majd behúzódott elé, és akkor koccantak. Bottas lecsúszott az ívről, a szárnya sérült, Vettelnél talán a diffúzor, de egyébként minden rendben volt. Bottas a kitérő miatt megkapta a nyakába Ricciardót... Az ausztrál támad külső íven és még egy koccanás.
Ha az imént kérdéses volt, most már bizonyossá vált, Bottas Mercedese torpedóvá vált. Hamilton pedig megnyerte a Magyar Nagydíjat és ezzel tovább növelte előnyét a pontversenyben a második helyen leintett Sebastian Vettellel szemben. A dobogó legalsó fokára Kimi Räikkönen állhatott fel. Daniel Ricciardo a mezőny közepéről a 4. helyre megérkezése pedig nap versenyzője címet ért meg.
Itt a nyári szünet, és bár reménykedünk abban, hogy kiélezettebb bajnoki tabellával megyünk el szünetre, Lewis Hamilton tett róla, hogy ez ne lehessen így. A verseny nem kívánságműsor, a Mercedes bajnoka pedig már 200-on is túl van, míg Vettel 190 alatt áll. A különbség 24 pont. Majdnem egy futamnyi.
Magyar Nagydíj – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1 ó 37 p 16,427 mp |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
+17,123 mp |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+20,101 mp |
4. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
+46,419 mp |
5. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
+50,000 mp |
6. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
+1 p 13,273 mp |
7. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
+1 kör |
9. |
Carlos Sainz |
Renault |
+1 kör |
10. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
11. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
+1 kör |
12. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
+1 kör |
13. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
+1 kör |
14. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
+1 kör |
15. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
+2 kör |
16. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
+2 kör |
17. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
+2 kör |
18. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
kiesett |
19. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
kiesett |
20. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
kiesett |
|