10.Brit Nagydíj
Vettel nagy csatában nyert a szenzációsan izgalmas Brit Nagydíjon
Vettelnek nagyot kellett hajráznia a győzelemért, miután hiába állt élre már a rajtnál, a Safety Car idején végrehajtott második kerékcseréje Bottas mögé vetette. Az első métereken Räikkönen ütközött Hamiltonnal, de mindketten dobogóra állhattak, pedig a brit visszaesett a mezőny végére.
Sebastian Vettel egy nagyszerű rajttal azonnal az élre állt a Brit Nagydíjon, de a győzelemhez végül sokat brusztolt, mert a Safety Car beküldésekor sokakkal együtt másodjára is kiállt a boxba, Valtteri Bottas azonban nem tartozott közéjük, ezért vissza kellett előznie a sokáig hősiesen védekező Mercedest.
Ez néhány körrel a cél előtt sikerült neki, és csapattársa, Kimi Räikkönen akaratlanul is segítette azzal, hogy a rajt utáni tumultusban nekiment az élről induló Lewis Hamiltonnak és a mezőny végére süllyesztette. A brit mellett csapattársa, Valtteri Bottas is elment az első kanyarban, Räikkönennel a 3-asban akadt össze. A finn olcsóbban megúszta, csak a két Red Bull hagyta le, de Daniel Ricciardót pár kilométerrel később, a Copse-nál visszaelőzte.
Két héttel a Francia Nagydíj első kanyarjában történt baleset után Silverstone-ban is kiütötte az egyik Ferrari az egyik Mercedest, ezúttal a csapatok másik pilótái voltak érintettek; Räikkönen 10 másodperces időbüntetést kapott a manőverért – a Paul Ricardon Vettelt feleennyivel sújtották, pedig a körülmények hasonlók voltak.
A szintén koccanó és a bukótérbe kényszerülő Haasok is vesztesen kerültek ki a kalamajkából, az első körben Kevin Magnussen a 10., Romain Grosjean a 13. pozícióba csúszott hátra. Nagyot nyert ellenben a 6.-ra lépő Nico Hülkenberg, Charles Leclerc-t, Esteban Ocont és Carlos Sainzot megelőzve. A mezőny második felében is történt egy ütközés Stoffel Vandoorne és Sergio Pérez között, utóbbi a boxutca kijárata előtt átszánkázott, pont az onnan rajtoló Williamsek orra előtt, mázlija volt, hogy nem csapódott beléjük.
Hamiltonnak a sérült padlólemez sem okozott nehézséget áthámozni magát a lassabb autókon az egyenesekben, a 11. körre tornázta vissza magát a 6. helyre, a hátránya ekkor kicsit több mint 12 másodperc volt Ricciardótól. Vettel közben gyorsan jelentős, 5 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben, amit a 20. és 21. körben megejtett kerékcseréjük után is megtartott.
Csakhogy a boxkiállásnál már látszott, hogy felhólyagosodott a bal első gumija, ezért vigyáznia kellett, és a 32. körre alig több mint 2 másodperc maradt az előnyéből. Az események ekkor vettek újabb fordulatot, Marcus Ericsson első kanyarnál elszenvedett balesete után ugyanis Safety Carra volt szükség, a svéd épségben átvészelte a nagy sebességű kicsúszást.
Vettel, Verstappen, Räikkönen berohant kerékcserére, a Mercedes feltehetően azért nem reagált, mert nem maradt a futamra friss garnitúra lágy gumijuk, Hamiltonnak pedig csak pár körrel korábban, a 25.-ben szerelték fel az új közepeseket. A brit akkor 11 másodperces hátrányból vette üldözőbe az 5. Räikkönent a tizenkét körrel frissebb abroncsokon.
Vettelt csak Bottas előzte meg, a 3. helyre Hamilton jött fel, őt Verstappen, Räikkönen és Ricciardo követte; utóbbi csúnyán pórul járt, mert percekkel a Safety Car beküldése előtt a Red Bull másodszor is behívta a depóba, hátha indíthat egy nagy rohamot (vagy kontrázhat a felzárkózó Hamiltonra), de így kámforrá vált a gumielőnye, Hamiltonhoz hasonlóan.
A verseny a 38. körben folytatódott, de néhány pillanat múlva Bernd Mayländer máris jöhetett vissza a Mercedesszel, mert Sainz ráfordult a belső íven érkező Grosjeanra a Copse-nál, és mindketten a kavicságyban landoltak. Az újabb zöld jelzésre a 42. körig kellett várni.
Vettel hatalmas elánnal vette üldözőbe Bottast, aki a 47. körig bírt ellenállni, a 6-os kanyar előtt üldözője kifékezte. Bottast kisvártatva Hamilton és Räikkönen is állva hagyta, így leszorult a dobogóról, és a 4. helybe is kapaszkodnia kellett, nehogy Ricciardo is megelőzze. Hamilton az ezüstéremmel elérte, hogy a győzelmek számában Alain Prostot utolérő Vettel mögött csak 8 pontra nőjön a lemaradása.
Verstappen nem sokáig tartotta a 4. helyet, a második Safety Car-fázis után Räikkönen gyorsan lehagyta a Stowe kanyarnál, és kicsit később, egy fékhibából eredő megforgás után fel kellett adnia a futamot. Kiesett korábban Leclerc is, akinek az egyik hátsó kerekét nem rögzítették megfelelően a boxkiállásnál.
Hülkenberg és Ocon végig őrizte a pozícióját az élcsapatok autói mögött, a kiesések a pontszerzők közé emelték Magnussent és Alonsót, Pérez pedig néhány körrel a cél előtt pottyant ki onnan, miután Pierre Gasly agresszíven, kontakttal megelőzte az utolsó kanyarnál. Ppntosabban, mindez csak átmeneti állapot volt, utólag ugyanis 5 másodperces büntetéssel sújtották Gasly-t, így mégis Pérez lett a 10.
Brit Nagydíj – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1 ó 27 p 29,784 mp |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+2,264 mp |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+3,652 mp |
4. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
+8,883 mp |
5. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
+9,500 mp |
6. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
+28,220 mp |
7. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
+29,930 mp |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
+31,115 mp |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
+33,188 mp |
10. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
+34,129 mp |
11. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
+34,708 mp |
12. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
+35,774 mp |
13. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
+38,106 mp |
14. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
+48,113 mp |
15. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
kiesett |
16. |
Carlos Sainz |
Renault |
kiesett |
17. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
kiesett |
18. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
kiesett |
19. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
kiesett |
20. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
kiesett |
|