9.Osztrák Nagydíj
A Mercedes-dráma után Verstappen aratott sokkoló győzelmet
Az Osztrák Nagydíj elején Bottas, a végén Hamilton autója ment tönkre, de címvédő akkor már csak 4. volt, mert pont csapattársa kiesésével pórul járva hátrányba került a stratégiával. A hétvége korábbi részében szenvedő Red Bullban Verstappen nyert a Ferrarikat megelőzve, újra Vettel vezeti a világbajnoki tabellát.
Újra izgalmas és meglepetésekkel teli versennyel jelentkezett a Forma-1, pedig úgy tűnt, a Mercedes folytatja a 2014 óta tartó győzelmi sorozatát Ausztriában. 13 körön át minden erre mutatott, amíg a 2. helyről Valtteri Bottas le nem parkolt műszaki hiba miatt, zátonyra juttatva Lewis Hamilton futamát is, akit a csapata a VSC-fázis során nem hívott be kerékcserére.
A Ferrari és a Red Bull ezt megtette a pilótáival, így amikor Hamilton a 25. körben átváltott a lágy gumira, csak a 4. helyre tért vissza. Később másokhoz hasonlóan erőteljes gumikopás sújtotta és újra bement a boxba, de a dobogóra nem tudott visszakapaszkodni, mert a 63. körben tönkrement a motorja. Egyelőre nem tudni, az előző hétvégén bevetett fejlesztés konstrukciójával vannak-e megbízhatósági bajok, viszont a Mercedesszel először fordult elő az F1-be való 2010-es visszatérésük óta, hogy egy futamon mindkét autójuk műszaki hibából eredően esett ki.
A galibáikból Max Verstappen profitált, aki úgy szerezte meg a győzelmet rengeteg honfitársa szurkolásával megtámogatva, hogy erre egyáltalán nem látszott esély a Red Bull hétvégi formája alapján. A holland az 5. helyről rajtolva nyert, ám az utolsó bő 10 körben Kimi Räikkönen megszorongatta, a korábbi 6-7 másodperces hátrányát 2 alá csökkentve.
Verstappenen sokat segített az agresszivitása az első körben, utólag nézve ekkor alapozhatta meg a győzelmet. Bottas tavaly szinte hihetetlen reakcióidővel rajtolt, most azonban elszúrta az indulást, Hamilton és Räikkönen is mellé ért az első kanyarnál, az ív pedig nekik kedvezett. A Mercedesek közti keskeny résbe szépen bebújó ferraris megtámadta Hamiltont a következő egyenesben, de szélesen fordult, és a visszavágó Bottas támadásának áldozata lett, majd Verstappennel szemben is pozíciót vesztett, miután a holland csata közben meglökte.
A verseny elején maradt a Hamilton-Bottas-Verstappen-Räikkönen sorrend az élen, Romain Grosjean megelőzésével Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel érkezett mögöttük.
Az eseményeket az idén elképesztően balszerencsés Bottas műszaki hibája terelte új mederbe: szivárgott a hidraulikafolyadéka és félreállt két körrel azután, hogy Nico Hülkenberg Renault-ja elfüstölt.
A műszaki mentés idején virtuális biztonsági autós fázis lépett hatályba, és a Mercedes azért nem hívta be a depóba Hamiltont, mert attól tartottak, ez esetben a Ferrari és a Red Bull az egyik autóját úgyis kint hagyná a pályán. Mivel az élen haladó pilótával így tettek, az üldöző négyesfogat megjárta a boxutcát és letudta a kerékcserét.
Hamiltonnak az alig 10 másodperc feletti előny nem volt elég ahhoz, hogy megtartsa a vezetést a boxkiállás után, csak a 4. helyre tért vissza onnan, sőt, a 39. körben Vettel is kifékezte az emelkedő teteji hajtűnél.
A németnek segített, hogy miután Ricciardo a 20. körben megelőzte a lágy gumin a ritmust kicsit lassan elkapó Räikkönent, feltartotta őt és Hamiltont, egyúttal egérutat adott Verstappennek. Amint a finn visszaelőzte (38. kör), a depóba hajtott egy újabb garnitúra abroncsért, de a szülinapján még célba sem ért a kipufogó törése miatt.
Hamilton autóján is annyira felhólyagosodtak a gumik a közel 50 fokra melegedő aszfalton (ilyen meleg még nem volt a hétvégén), hogy kénytelen volt kijönnie egy második kerékcserére, ezután érte a motorhiba. A stratégiai baki miatt futam közben háborgott, később higgadtabban nyilatkozott.
A 3. helyen befutva és riválisa kiesésével megint Vettel ugrott a világbajnoki tabella élére, de van némi hiányérzete – ha nem sorolják hátra a rajtrácson, valószínűleg ő nyert volna, hiszen Verstappen elől startolt.
Neki nem sikerült jól az első kör, pozíciókat vesztett, ezért időt bukott a középmezőny autóinak előzgetésével.
A Haasnak hatalmas siker a gond nélkül megszerzett 4-5. hely, autóikat a Force India párosa követte Sergio Pérez-Esteban Ocon sorrendben. A Renault Hülkenberg kiesése után Carlos Sainzot is elvesztette a pontszerzők közül, oda a boxból rajtoló Fernando Alonso és a Sauberek férkőztek még be.
Az Osztrák Nagydíj végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
1. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1 ó 21 p 56,024 mp |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+1,504 mp |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
+3,181 mp |
4. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
5. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
6. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
+1 kör |
7. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
+1 kör |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
+1 kör |
9. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
+1 kör |
10. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
+1 kör |
11. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
+1 kör |
12. |
Carlos Sainz |
Renault |
+1 kör |
13. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
+2 kör |
14. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
+2 kör |
15. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
+3 kör |
16. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
kiesett |
17. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
kiesett |
18. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
kiesett |
19. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
kiesett |
20. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
kiesett |
|