7.Kanadai Nagydíj
Kanadai győzelmével Vettel visszaállt a vb élére
Vettel magabiztosan szerezte meg karrierje 50. győzelmét, Bottas nem tudott mit kezdeni a Ferrarival a nem túl látványos versenyen, amely egy csúnya balesettel indult. A motor túlmelegedésével küzdő Hamiltont legyőzték a Red Bullok, így elvesztette a vezetést a világbajnoki tabellán.
Megszakította négy verseny óta tartó győzelem nélküli sorozatát Sebastian Vettel és Kanadában visszakormányozta a Ferrarit az élre, ráadásul visszavette a vezetést is a világbajnokságban, mivel az egész hétvégén szenvedő Lewis Hamilton 5.-ként ért célba, az élmezőny külön ligájában csak Kimi Räikkönent megelőzve.
Az élbolyban ők ketten voltak azok, aki a rajtpozíciójukhoz képest hátrébb végeztek, Daniel Ricciardo a Ferrarit a rajtnál, a Mercedest a kerékcserék egyetlen fordulójánál előzte meg. Az ausztrál a saját boxkiállása előtt magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, és talán önerőből is átugrotta volna, de Hamiltontól segítséget is kapott: a britnek a boxutca kijáratánál össze kellett szednie a megcsúszó autót.
Hamilton kínját tovább fokozta, hogy a Mercedes elszámolta a motor hűtésigényét, ezért a V6-os túlmelegedett a verseny első felében, amin részben úgy segítettek, hogy a boxkiállásánál extra nyílásokat vágtak a borításra.
A rajtnál Vettel simán megtartotta az 1. helyet, Valtteri Bottasnak azonban keményen kellett kapaszkodnia a 2.-ba, Max Verstappen ugyanis az első kanyarnál bebújt mellé. A következő forduló viszont a Mercedesnek kedvezett, amely megtartotta a pozíciót, és innentől nem is történt változás a dobogós helyeken.
Vettel gyorsan meglógott üldözőitől több másodpercre és az előnyét stabilan őrizte egy rövid időszakot leszámítva. A lassabb autókat utolérve Bottas 3 másodpercre megközelítette az 55. kör tájékán, de pont amikor akár izgalmassá válhatott volna a vadászat, a finn lecsúszott a pályáról a célegyenes végén, amivel visszaállt az eredeti, nagyjából kétszer ekkora különbség.
Utóbb kiderült, hogy a tabellán a 3. helyet visszafoglaló Bottas valószínűleg amúgy sem indíthatott volna komoly rohamot a győzelemért, mert a leintést követő sajtótájékoztatón elismerte, hogy fogytán volt az üzemanyaga.
A kockás zászlót a kelleténél egy körrel hamarabb meglengették, de Vettel végül rendesen megszerezte F1-es pályafutása 50. győzelmét és az elsőt a Ferrarinak a montreali pályán 2004 óta. Maurizio Arrivabane, a Ferrari csapatfőnöke nem akarja, hogy a csapat fejébe szálljon a siker.
Összességében nem sokat befolyásolt a futamon, hogy a Red Bullok a Ferrarikkal és a Mercedesekkel ellentétben nem az ultra-, hanem a hiperlágy gumin rajtoltak. Verstappen azt mondta, a 16. körre, a boxkiállása idejére teljesen elfogytak az abroncsai, de Hamiltonnal egyszerre érkezett a depóba, és Ricciardo gumijaiban is maradt annyi szufla, hogy egy körrel később kiállva Hamilton elé térjen vissza.
Verstappen az utolsó körökben rámászott Bottasra, de előzni nem tudott.
A verseny egy látványos balesettel kezdődött, ami miatt folytatódott az idei hagyomány, és 4 körre szükség volt a Safety Car-ra: Lance Stroll megcsúszott az ívelt padlógázos 5-ös kanyarnál és rátolta a falra a bal oldalán lopakodó, tehetetlen Hartley-t, a Toro Rosso majdnem fel is borult.
Rajtuk kívül a 300. versenyén rajthoz álló Fernando Alonso esett még ki, műszaki hiba következtében. Ha kibírja a McLaren a távot, 1 pontot hazavihetett volna, mert egy elévágással sikerült megelőznie Charles Leclerc Sauberjét, aki végül az utolsó pontszerző helyet elcsípte.
A 7-8. helyeken a Renault-k futottak be, miután Esteban Ocon kerékcseréje dadogott, ezért a francia pilóta két pozíciót vesztett a boxkiállások során. Csapattársánál, Sergio Péreznél még így is jobban járt, akit a Safety Cart követő újraindításnál kipöccintett Carlos Sainz, és a bukótérből visszatérve a mezőny hátsó felében találta magát, ahonnan később sem lépett előre a pontszerzők közé.
Sainz szerint Pérez túl merész manőverre válalkozott, a mexikói viszont a Renault versenyzőjét hibáztatta.
A Kanadai Nagydíj végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
- |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
+6,496 mp |
3. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
+7,702 mp |
4. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
+19,625 mp |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+21,408 mp |
6. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+27,308 mp |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
+1 kör |
8. |
Carlos Sainz |
Renault |
+1 kör |
9. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
+1 kör |
10. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
+1 kör |
11. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
+1 kör |
12. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
13. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
+1 kör |
14. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
+1 kör |
15. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
+2 kör |
16. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
+2 kör |
17. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
+2 kör |
18. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
kiesett |
19. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
kiesett |
20. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
kiesett |
|