6.Monacói Nagydíj
Daniel Ricciardo erőt vesztve is nyert Monacóban!
Kisebb nehézégek hátráltatták a verseny alatt, de végül ahogy az egész hétvégén, Daniel Ricciardo domináns győzelmet aratott a Monacói Nagydíjon. Az ausztrál is feliratkozott a monacói győztesek listájára.
Az eső is bekevarhatott volna, nem beszélve a Ferrariról és a Mercedesról. Mindez azonban elmaradt, Daniel Ricciardo gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva élete első monacói győzelmét aratta. De csak kívülről tűnt simának az ausztrál versenye, a féltáv előtt a Red Bullból elkezdett fogyni az erő. Ricciardo azonban folytatta, habár az egyenesben ő volt a leglassabb a mezőnyben, kézben tudta tartani a dolgokat és Vettellel a nyomában nem engedte ki a kezéből az első helyet.
Az első 13 versenyző egy kiállással teljesítette a versenyt, a kerékcserék után azonban sokan megszenvedtek a szemcsésedéssel. A legjobban a 3. helyen végző Hamilton aggódott, hogy végigbírják-e az ultralágy Pirellik, de Vettel kerekein is szemmel láthatóan viseltesek voltak az abroncsok. A másik Ferrarival Räikkönen a 4. helyen végzett, a sarkában Bottas hozta be a Mercedest 5.-nek.
Előzésekben szokás szerint nem bővelkedett a futam, egyedül Max Verstappen mutatott be egy-két látványos manővert. A holland az utolsó helyről rajtolva végül 9. lett. A Safety Car valamilyen formájára ezúttal is szükség volt, a 72. körben Charles Leclerc az alagút után hátulról telibe trafálta Brendon Hartley Toro Rossóját, ezért VSC-fázist rendeltek el.
Daniel Ricciardo a 2016-os elvesztett futam után elégtételnek élte meg a győzelmet, akkor emlékezetes módon a Red Bull elrontott kerékcseréje miatt nem tudta az első helyről rajtolva megnyerni a versenyt.
Először Hamilton érkezett meg a boxba a 11. körben, de az ultralágy gumira váltva nem fenyegette elévágással Ricciardót és Vettelt, főleg úgy, hogy Esteban Ocon Force Indiáját is meg kellett előznie. A német 4, az ausztrál 5 kör múlva követte a depóba, a sorrend nem változott.
A táv harmadánál azonban a sors kést szorított Ricciardo torkához az MGU-K megrongálásával, aki nem számított sok jóra.
Vettel kezdeti lendülete hamar kifulladt, mert Ricciardo hiába küzdött súlyos problémával, nála egyre rosszabb állapotba kerültek az ultralágy gumik, így komoly támadást nem tudott indítani 1-2 másodperces távolságból sem.
Az élmezőnyből Hamilton aggódott a legjobban a gumik miatt, többször kijelentette, hogy szerinte nem fog újabb kerékcsere nélkül eljutni a célig. Ez mégis sikerült, és Räikkönen, valamint Bottas előtt megtartotta a 3. helyet. Többször felzárkózott Vettelre, illetve őt is többször megközelítette a másik Ferrari, de igazán komoly akció itt sem bontakozott ki.
Räikkönen "unalmasnak" találta a versenyt, pedig a kerékcserék utántól Bottas folyamatosan kitöltötte a visszapillantó tükrét. A Mercedes másik pilótájának autóján jól működött a szuperlágy keverék, gyorsan utolérte a Ferrarit, de előzni ő sem tudott.
Carlos Sainz elengedte Nico Hülkenberget, de Verstappennek is csak az 58 körig állt ellent, a holland az alagút utáni sikánnál kibrusztolta magának a jobb pozíciót. Végül az élmezőnyhöz hasonló stratégiát követő, így a gumikkal szintén kínlódó Sainz is pontot szerzett Fernando Alonso váltóhibájának köszönhetően. A 6. helyen Esteban Ocon, a 7.-en Pierre Gasly, a 8.-on Hülkenberg futott be.
Végeredmény
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/Retired |
1 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing TAG Heuer |
78 |
1:42:54.807 |
2 |
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
78 |
+7.336s |
3 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
78 |
+17.013s |
4 |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
78 |
+18.127s |
5 |
77 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
78 |
+18.822s |
6 |
31 |
Esteban Ocon |
Force India Mercedes |
78 |
+23.667s |
7 |
10 |
Pierre Gasly |
Scuderia Toro Rosso Honda |
78 |
+24.331s |
8 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Renault |
78 |
+24.839s |
9 |
33 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing TAG Heuer |
78 |
+25.317s |
10 |
55 |
Carlos Sainz |
Renault |
78 |
+69.013s |
11 |
9 |
Marcus Ericsson |
Sauber Ferrari |
78 |
+69.864s |
12 |
11 |
Sergio Perez |
Force India Mercedes |
78 |
+70.461s |
13 |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas Ferrari |
78 |
+74.823s |
14 |
2 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren Renault |
77 |
+1 lap |
15 |
8 |
Romain Grosjean |
Haas Ferrari |
77 |
+1 lap |
16 |
35 |
Sergey Sirotkin |
Williams Mercedes |
77 |
+1 lap |
17 |
18 |
Lance Stroll |
Williams Mercedes |
76 |
+2 laps |
18 |
16 |
Charles Leclerc |
Sauber Ferrari |
70 |
DNF |
19 |
28 |
Brendon Hartley |
Scuderia Toro Rosso Honda |
70 |
DNF |
NC |
14 |
Fernando Alonso |
McLaren Renault |
52 |
DNF |
|