Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

4.Azeri Nagydíj
Dráma dráma hátán Bakuban: Hamilton mindent vitt!

Dráma, dráma és dráma! Elképesztő fordulatokat hozó versenyen született meg a Mercedes és Lewis Hamilton első idei győzelme. A Red Bullok kiütötték egymást, Sebastian Vettel elhamarkodottsága áldozata lett, Kimi Räikkönen pedig rajt utáni balesete ellenére is dobogóra állhatott – Sergio Pérez társaságában!

Sokat elárul a bakui pálya időjárási viszontagságairól, ha már a rajtrácsra vezető körök meghozzák az első vezetői hibákat… A rajtceremónia előtt Kimi Räikkönen hajszál híján a falat koccantotta le (a frászt hozva csapatára), míg a két Sauber és Max Verstappen az egyik bukótérből volt kénytelen visszakanyarodni. A korábban ígért erős széllökések megérkeztek Bakuba, és ennek láttán Fernando Alonso előre megjegyezte: „Ez a verseny a túlélésről fog szólni.”

A rajt valóban igazi túlélő show lett. Az élmezőny tagjai meglepően barátságosan bántak egymással, Sebastian Vettel könnyen védte meg az első helyét, helycsere nem is történt az első ötösben. Hátrébb viszont beindult egy láncreakció. A Williams két versenyzője egymással csatázott az első kanyar után, Szergej Szirotkin pedig nagy igyekezetében későn lépett a fékre, és hátulról belerohant Sergio Pérezbe, aki így meglökte Kimi Räikkönent. A lendületet vesztő finnre lecsapott Esteban Ocon, akit a következő balosban a finn belülről próbált visszaelőzni. Összeütköztek, a rózsaszín autó a falban végezte, a Ferrarinak a vezetőszárnya sérült.

Hátrébb Szirotkin is nehéz helyzetbe került. Nico Hülkenberg jobbról, Fernando Alonso balról próbálta előzni. A Renault kereke hozzáért a Williamshez, amely rápattant a McLarenre. Első szárnya kivágta a kétszeres világbajnok jobb első gumiját, aztán később a jobb hátsó is felrobbant. Alonso két keréken evickélt vissza a boxba, és bár új gumikat kapott, sérült padlólemezzel folytatta.

Hátrébb eközben Marcus Ericsson és Kevin Magnussen is összekoccant, amiért később a svéd 10 másodperces időbüntetést kapott.

A pályára került sok törmelék miatt beküldték a biztonsági autót, mely 5 körön keresztül fogta vissza a mezőnyt. Fordított felállásból jött az újraindítás, mint 2017-ben: Vettel elől taktikázott, Hamilton mögötte próbált nem belerohanni. A német kiváló ütemben lépett a gázba, a Mercedeseknek esélyük sem volt támadni őt. Nem úgy hátul Max Verstappennek, aki csapattársát kóstolgatta. Daniel Ricciardo az első kanyarban még kivédte a támadást, a következőben már nem tudta.

Sőt, az ausztrált az ultralágy gumin rajtoló, s így tapadáselőnyben lévő Carlos Sainz is lehagyta, majd a következő három körben két sikertelen szélárnyékos támadás után harmadszorra kifékezte Verstappent az első kanyarban. Ezzel szinte egy időben csapattársa, Nico Hülkenberg is megelőzte Ricciardót – szintén az ultralágyas előny segítségével –, majd a következő körben az elektromotor teljesítményét hiányoló Verstappent is letudta. A két sárga autó ezzel a 4-5. helyre verekedte előre magát! Örömük azonban nem sokáig tartott: Hülkenberg nem sokkal később nekikoccant a falnak, és sérült bal hátsó kerékkel feladta a küzdelmet.

Verstappen a következő körökben sem tudott pihenni: Ricciardo kezdte támadni őt a célegyenes végén. A 12. körben már az ausztrál volt előrébb az első kanyarnál, ám a holland későn fékezve visszacsúszott mellé. A kigyorsításnál még az első kerekek is összekoccantak. Ezek után már Ricciardo is az akkumulátor működésére panaszkodott. A két Red Bull ekkor már 26 másodpercre volt Vetteltől, azaz nagyjából máris kiállási távolságba kerültek.

Az újraindítás után a szuperlágyak a Mercedeseken is lassan keltek életre, Vettel ezt kihasználva egyből 3 másodperces előnyre tett szert, így kikerült a DRS-veszélyből. Hamilton ezt követően ugyan sorra futotta a leggyorsabb köröket, a bajnoki éllovas könnyedén reagált erre, és a 15. körre már 4,5 másodperces előnyt autózott ki. Bottas is tisztes távolból követte csapattársát, 5,5 másodpercre szakadt le tőle.

A 16. körben a verseny elejének meglepetésembere, Sainz alatt elfogytak az ultralágy Pirellik, így friss lágy garnitúrára váltott. Ezzel a 13. helyre esett vissza, Räikkönen két előzéssel előrejött 6.-nak, Charles Leclerc pedig a 7. pozícióban találta magát a Sauberrel, Lance Stroll előtt. Őket Sergio Pérez, Romain Grosjean és Fernando Alonso követte.

A csaták után a taktikázásra tolódott a hangsúly a folytatásban. Vettel és Hamilton egymást kínálgatták a leggyorsabb körökkel, ám a 4 másodperc körüli különbség még úgy is megdermedt, hogy a brit a körök teltével egyre inkább faragni tudott pár tizedet. Amikor pedig már úgy tűnt, elkezd közeledni a Ferrarihoz, jött a fordulat: mindkét első kerekét kockásra fékezte az első kanyarban, kicsúszott a bukótérbe, és lemaradása 8,3 másodpercre nőtt. Tönkretett gumija korai kerékcserére kényszerítette, mely után Bottas örökölte meg a 2. helyet.

Hamilton lágy gumit kapott, ám mivel lemaradása 30 másodperc körül volt Vettelhez képest, a Ferrari nem reagált, 9 további körig kint tartotta a németet. Bár Vettel abroncsai ekkor már érezhetően elfogytak, a csapatnak el kellett döntenie, melyik Mercedesszel foglalkozzon inkább. Bottas fokozatosan közelített, s a 30. körben már 10 másodpercen belülre került, amikor Vettel végül friss lágyakért a boxba fordult. A második helyre, 8 másodperccel Hamilton elé tért vissza, Bottas pedig 12 másodperces előnybe került, és mivel Vettelnél gyorsabb, 1:45-ös körökre volt képes, elkezdhetett azon gondolkodni, a lágy gumikért álljon-e ki, vagy megkockáztassa a hajrában „ricciardói” felzárkózással kecsegtető ultralágyat.

Hasonló taktikát vett célba a Red Bull is, igaz, náluk előbb még a két versenyző is megvívta a különversenyét – emlékezeteset és színvonalasat. Ricciardo korai szélárnyékos előzési kísérletei rendre sikertelennek bizonyultak, aztán pár kör pihenő után a 27.-ben újra próbálkozott. Az első kanyarban már elsőként fordult, de nem tudta lezárni az utat Verstappen előtt, aki a belső íven visszatámadott, majd agresszív izmozás után kifékezte a kínai győztest. Ricciardo újabb támadásáig 8 további körnek kellett eltelnie, ám ekkor már siker koronázta bevetődését, és feljött 4.-nek. Akkor még nem sejtette, hogy ez csak részsiker.

A 38. körben Ricciardo fordult ki először ultralágy gumikért, egy körrel később Verstappen követte példáját, és visszatérve ismét a gumiját nehezen melegítő csapattársa előtt találta magát.

A Red Bullnál ez a vég kezdete volt. A következő körben Ricciardo újabb szélárnyékozással próbált revánsot venni, ám a vége a 2010-es Török Nagydíjat idéző ütközés lett.  Ricciardo kívülről akart támadni, Verstappen jobbra húzott. Ricciardo ezt látva balra vágott át, ám ellenfele erre szintén balra mozdult. Közeledett féktáv, a 3-as rajtszámú autó hátulról a 33-asba rongyolt, és mindketten kiestek.

„Addig nem mondok semmit, míg nem beszéltem kettejükkel” – mondta rendkívül dühös Christian Horner a sajtó munkatársainak, miközben a motorhome felé viharzott.

Azonnal beküldték a biztonsági autót, ami kapóra jött Bottasnak. A tempó visszafogása miatt a kerékcseréjével a szokásosnál kevesebb időt veszített, így miután föltették a friss ultralágy gumiját, könnyedén visszatért Vettel elé az élre. Mivel a többség követte példáját, a hajrá izgalmasnak ígérkezett: Bottas használt, Vettel, Hamilton és a 4.-nek fölzárkózó Räikkönen friss ultralágy abroncson volt.

Az újraindítás ugyanakkor késett. Romain Grosjeant mérnöke arra kérte, hogy a lekörözöttek elengedése miatt a megszokottnál jobban melegítse a gumiját. Ezt olyannyira komolyan vette, hogy igyekezetében a falnak csapta a Haast, ami miatt Bernd Mayländer túlórázott.

Bár Lewis Hamilton ekkor azt javasolta, inkább intsék le a futamot, az FIA a szurkolók pártján állt: 4 körrel a vége előtt behívta a biztonsági autót.

Az újraindításnál Bottas rafinált volt, egérutat nyert a beragadó Vettellel szemben, aki Hamilton szorításában úgy döntött, egyszer él és megpróbálja. Füstölős fékezéssel csúszott be hideg gumiján a Mercedes mellé – majd ki a bukótérbe. Vettel ezzel Hamilton és Räikkönen mögé került, majd kockásra fékezett gumiján tehetetlen volt Pérez ellen is.

Ekkor úgy tűnt, kettős Mercedes-siker születik, ám máris jött az újabb dráma: két körrel a vége előtt a Red Bullok által hátrahagyott törmeléken áthajtó Bottas jobb hátsó kereke defektes lett! A finn kiesett, így Hamilton az első, Räikkönen a második, Pérez pedig a harmadik helyet örökölte meg. Bár Vettel még próbált visszatámadni, be kellett érnie a negyedik hellyel. Mögötte Sainz, az első pontjait szerző Leclerc, Alonso, a Williams első  egységeit gyűjtő Stroll, Vandoorne és Hartley futott célba.

Nem akármilyen körülmények között aratta 2018-as első sikerét a Mercedes, a biztonsági autó mögött még a leállást kérő Lewis Hamilton pedig az 1. hely mellé a bajnoki vezetést is megörökölte. Megfelelő törlesztés volt ez számára a sorstól a tavalyi vereségért.

Hogy is mondta Alonso? Ez a verseny valóban a túlélésről szólt! A legnagyobb túlélő pedig Hamilton lett. Mi lesz itt a folytatásban? Két hét múlva a Spanyol Nagydíjon kiderül!


Az Azeri Nagydíj végeredménye:
 

  Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó 43 p 44,291 mp
2. Kimi Räikkönen Ferrari +2,460 mp
3. Sergio Pérez Force India-Mercedes +4,024 mp
4. Sebastian Vettel Ferrari +5,329 mp
5. Carlos Sainz Renault +7,515 mp
6. Charles Leclerc Sauber-Ferrari +9,158 mp
7. Fernando Alonso McLaren-Renault +10,931 mp
8. Lance Stroll Williams-Mercedes +12,545 mp
9. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault +14,152 mp
10. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda +18,030 mp
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +18,515 mp
12. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda +24,720 mp
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +30,663 mp
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari kiesett
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
16. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer kiesett
17. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer kiesett
18. Nico Hülkenberg Renault kiesett
19. Esteban Ocon Force India-Mercedes kiesett
20. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes kiesett

 

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal