3.Kínai Nagydíj
Ricciardo győzött, körülötte remake-eket forgattak: Demolition Man, Expendables...
Csak egy biztonsági autó kell, és kezdődhet is az akció – Daniel Ricciardo a hatodik helyről startolva győzött, csapattársa, Max Verstappen ütött-vágott mindenkit, de legfőképp Sebastian Vettelt. A dobogóra a 100. futamát teljesítő Valtteri Bottas és a ferraris Kimi Räikkönen állhatott fel Ricciardo mellé.
Pedig a futam eleje nem ezt a képet vetítette előre... Az időmérő meg pláne! Daniel Ricciardo motorcseréje olyannyira veszélyeztette időmérős indulását, hogy csak a Q1 végén tudták lábra állítani. Éppen csak sikerült időben beindítani a Red Bullt, ami után mindig nagy a kérdőjel, hiszen a „hamar munka ritkán jó”. Ezúttal a hamar munka több mint jónak bizonyult, bár a győzelemhez valóban kellett az a bizonyos biztonsági autó, ami amellett, hogy összerántotta a mezőnyt, esélyt adott a taktikázásra is.
A rajtnál Sebastian Vettel jobbra húzott, hogy fedezze az első kanyar belső ívét Räikkönennel szemben, ezzel fékezésre kényszerítette a csapattársát. Bottas kihasználta a finn akadályoztatását, legyorsulta a Ferrarit az első kanyar kijáratánál, ezzel feljött a 2. helyre.
Räikkönen újabb pozíciót veszített a jól rajtoló Max Verstappennel szemben, míg Hamilton ötödikként sorolt be Ricciardo elé.
Sainz és Magnussen nyert egy-egy pozíciót, Fernando Alonso a 13.-ról a tizenegyedik helyre jött fel a McLaren-Renault-val. A Force India volt a rajt vesztese, Ocon a 13., míg a top tízből rajtoló Pérez a 14. pozícióba esett vissza.
Vettel öt forduló alatt 2,6 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben. A 6. körben a Haas pilótái, Magnussen és Grosjean csatáztak a 9. helyért, a pozíciót átvevő dán nem állta meg, hogy ne üzenjen rádión keresztül a csapatának, mennyire lassú (szerinte) a francia. A Toro Rosso-Hondák visszaestek a mezőny végére, Gasly a 18., Harley a 19. helyen körözött.
Gumikímélő üzemmódban körözött a mezőny, mindenki a kerékcsere kitolására hajtott. A 11. körben Hartley (Toro Rosso) állt ki elsőként a boxba, a közepes gumikat kapta meg. A következő körben Alonso támadta Grosjeant a 10. helyért, de a francia kivédekezte az akciót. Esteban Ocon megkapta a lágy abroncsokat, hátha így át tudja ugrani a Haas és a McLaren autóit.
Vettel előnye a 15. körre 3,4 másodperce hízott Bottasszal szemben, akit Verstappen 5 és fél mp-cel lemaradva követett. Räikkönen mögött Hamilton és Ricciardo beállt lőtávolságra, mögöttük Renault-k kerékcseréje után a Haas-Ferrarik köröztek.
A 18. körben a két Red Bull érkezett kerékcserére az élbolyból, Verstappen után rögtön érkezett Ricciardo is. Mindketten megkapták a középkemény gumikat, ezzel további csere nélkül el tudtak lavírozni a verseny végéig. A Mercedes a 19. körben hívta ki Hamiltont, remélve, hogy sikerül a Ferrari elé vágniuk. Közben űzték-hajtották Bottast, hogy közelebb kerüljön Vettelhez, de a 20. körben a másik Mercedes is a boxba hajtott, ahol megkapta a fehér oldalfalú abroncsokat.
Vettel 11 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, amikor a Ferrari kihívta a németet.
A Ferrari – talán a bahreini rossz tapasztalatok miatt – nem kapkodta el a kerékcserét, amiért megfizettek, Bottas elsuhant a német mellett, amikor visszatért a pályára.
A még mindig az eredeti (lágy) abroncsain köröző Räikkönen mögött a Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo sorrend alakult ki a 22. körre. A Ferrari finnje körönként 1,6-1,8 mp-cel lassabb körökre volt képes, mint a friss gumikon mögötte haladók, de Räikkönen stratégiai szerepet is kapott a csapatától: fogja vissza Bottas tempóját, hogy Vettel felzárkózhasson.
A 27. körre Bottas utolérte a vezető Ferrarit, a 2-es és 3-as kanyarban mesterien csőbe húzta a honfitársát, ezzel átvette a vezetést, de Vettel árnyékként követte a Mercedest. Räikkönen a 28. körben, pntosan a verseny felénél állt ki végül kereket cserélni, átengedve a 3. helyet Verstappennek, akit 2 mp-es lemaradással Hamilton követett.
A Kínai Nagydíj felénél Bottas vezetett Vettel előtt, Verstappen a 3. helyet őrizte Hamilton és Ricciardo és Räikkönen előtt. Fernando Alonso a 7. pozícióba lopakodott előre a McLarennel, megelőzve Hülkenberget, Sainzot, Magnussent (Haas) és a korai boxkiállásának köszönhetően pontszerzőnek feljött Esteban Ocont (Force India). Először Charles Leclerc kicsúszása miatt láthattunk sárga zászlót a Kínai GP-n, majd a 30. körben a két Toro Rosso ütközése borzolta a kedélyeket.
Gasly félreértette Hartley mozgását, összeütköztek az első kanyarban, azért a 31. fordulóban pályára küldték a Safety Cart.
A Red Bull nagyszerűen reagált: azonnal a boxba rendelték Verstappent és Ricciardót, és friss lágy gumikon küldték vissza őket az utolsó 25 körre. A Mercedes és a Ferrari azonban elmulasztotta a rendkívüli lehetőséget a kerékcserére.
Ekkor Bottas vezetett Vettel előtt, utánuk Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso, Sainz volt a sorrend. Hamilton a Safety Carnak köszönhetően új esélyt kapott, hogy visszatérjen a játékba, a Red Bull pedig – a friss gumik révén – a győzelemre.
A 36. körben engedték el újra a mezőnyt. Valtteri Bottas esélyt sem hagyott Vettelnek a támadásra, Alonso viszont meglepte Grosjeant, átvette a 9. pozíciót. Amikor a lágygumik bemelegedtek a 37. körben, Ricciardo szép előzéssel átvette az 5. helyet Räikkönentől, Vettel viszont nem tudott DRS-távolságon belül maradni Bottashoz.
A következő körökben Hamilton nehéz perceket élt át. Előbb Verstappen támadta meg, de a holland elrontotta a 3-as kanyart, kifutott a pályáról, utat engedve Ricciardónak. Az ausztrál 40. körben, a hátsó egyenes féktávján bevetődött Hamilton Mercedese mellé, ezzel már dobogós helyen állt, majd a 42. körben Vettel Ferrariját is állva hagyta. Verstappen is túljutott a Mercedesen és Vettel Ferrariját vette célba, de a 41. körben összeakadtak és páros forgással veszítettek pozíciókat.
Ricciardo a DRS segítségével támadhatta Bottast a vezetésért, és nem sokat teketóriázott: tíz körrel a leintés előtt, féktávon bevetődött a Mercedes mellé és átvette az első helyet.
Vettel és Verstappen kiforgása után Räikkönen jött fel a dobogós helyre, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso és Sainz előtt. Vettel nem tudta tartani a korábbi tempóját, visszacsúszott, két körrel a leintés előtt át kellett engednie a 7. helyet a harcias Alonsónak.
Ricciardo tehát győzelemmel hálálta meg a szerelőinek, hogy szombaton kicserélték a motort és az MGU-H-t a Red Bullban. Bottas Sanghajban megismételte a bahreini 2. helyét, Kimi Räikkönen pedig a verseny csavarjainak köszönhetően másodszor állhatott fel a dobogóra. A Mercedes stratégiai hibát vétett, amikor nem hívta be Hamiltont kerékcserére a biztonsági autó alatt, a címvédő nem lehet maradéktalanul elégedett a 4. hellyel. Verstappent sok hibával tarkítot verseny végén intették le ötödikként - a holland vastagon benne volt abban is, hogy Sebastian Vettel egy erős dobogó helyett csak nyolcadikként ért célba Sanghajban.
A következő futamra ezúttal már két hetet kell várni, hiszen április 29-án a mezőny Bakuban csap össze.
Végeredmény
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/Retired |
Pts |
1 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing TAG Heuer |
56 |
1:35:36.380 |
25 |
2 |
77 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
56 |
+8.894s |
18 |
3 |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
56 |
+9.637s |
15 |
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
56 |
+16.985s |
12 |
5 |
33 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing TAG Heuer |
56 |
+20.436s |
10 |
6 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Renault |
56 |
+21.052s |
8 |
7 |
14 |
Fernando Alonso |
McLaren Renault |
56 |
+30.639s |
6 |
8 |
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
56 |
+35.286s |
4 |
9 |
55 |
Carlos Sainz |
Renault |
56 |
+35.763s |
2 |
10 |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas Ferrari |
56 |
+39.594s |
1 |
11 |
31 |
Esteban Ocon |
Force India Mercedes |
56 |
+44.050s |
0 |
12 |
11 |
Sergio Perez |
Force India Mercedes |
56 |
+44.725s |
0 |
13 |
2 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren Renault |
56 |
+49.373s |
0 |
14 |
18 |
Lance Stroll |
Williams Mercedes |
56 |
+55.490s |
0 |
15 |
35 |
Sergey Sirotkin |
Williams Mercedes |
56 |
+58.241s |
0 |
16 |
9 |
Marcus Ericsson |
Sauber Ferrari |
56 |
+62.604s |
0 |
17 |
8 |
Romain Grosjean |
Haas Ferrari |
56 |
+65.296s |
0 |
18 |
10 |
Pierre Gasly |
Scuderia Toro Rosso Honda |
56 |
+66.330s |
0 |
19 |
16 |
Charles Leclerc |
Sauber Ferrari |
56 |
+82.575s |
0 |
20 |
28 |
Brendon Hartley |
Scuderia Toro Rosso Honda |
51 |
DNF |
0 |
|