1.Ausztrál Nagydíj
Vettel a VSC leple alatt az élre ugrott és megnyerte a szezonnyitót
Sima Lewis Hamilton győzelmet vetített előre az Ausztrál Nagydíj eseményeinek első fele, de aztán megálltak a Haas Ferrarik, Vettel Ferrarija viszont beindult... A dobogóra Vettel mellé Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen állhatott.
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj abban a szellemben rajtolt el, ahogyan az időmérő edzés utolsó percei alakultak. Lewis Hamilton azt csinálta mezőnnyel, amit csak akart, és ő persze azt akarta, hogy legyen egy megnyugtató előnye, messze távol a DRS határtól.
A regnáló világbajnokot Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel próbálta követni, ami leginkább csak sorszámozásban működött igazán látványosan.
Jöttek a kerékcserék, amik túl sok változást nem vetítettek előre. Räikkönen kezdett, Hamilton reagált, Vettel viszont maradt, ahol volt. Persze, nem teljesen, hiszen a két „kiálló” után az élen hajtott, arra bazírozva, hogy talán az elnyújtott első, és ezzel a lerövidült második előnybe hozhatja a futam végére.
Másképp történt, és ebben a Haas Ferrari bokszkülönítményének nagy szerepe volt. Ők ugyanis a kiállások után nem tudtak úgy pályára küldeni autót, hogy az ne álljon le záros határidőn belül. Előbb Kevin Magnussen bal hátsójánál adódott gond a bokszban, aztán Romain Grosjean bal elsőjét nem sikerült tökéletesen rögzíteni.
A két Haas autó, amelyik egyébként az év meglepetése is lehet, hiszen a 4-5. hely is kinézett számukra, a pályán parkolt le. Természetesen útban voltak.
Jött a virtuális biztonsági autó, amiről köztudott, hogy egészen nagy barátja a bokszkiállást tervező versenyzőknek, így várható volt, hogy nagyban kedvezhet Sebastian Vettelnek, aki ezekben az időkben még szorgosan rótta a köröket az egyre jobban elhasználódott gumijain.
Aztán kiállt a bokszba, majd rögtön az élre is egyben. Ekkora „kedvezményre” a VSC-től senki sem számított, Lewis Hamilton értetlenkedve kérdezgette a csapatát, hogy mi is történt valójában, de a választ a csapat is csak keresgélte.
A Haas pályán veszteglő autói végül a valódi Safety Cart is kicsábították a pályára, így Hamilton nem csak, hogy maga elé kapta Vettelt, a nyakába vehette az egész mezőny búját, baját.
Az új „rajtnál” azonban mindenki lerázott mindenkit. Sebastian Vettel remek ritmusban hagyta ott Hamiltont, aki szintúgy mindenki mást. Annyi történt, hogy kiderült, a brit idén talán még meghatározóbb technikában ül, hiszen a ferraris nem tudott elszakadni tőle.
Addig legalábbis, míg a regnáló bajnok nem hibázott bele az egyik kanyarvételbe, és nem adott ezzel két másodperc plusz előnyt Vettelnek, akit innentől kezdve már nem is igazán kergetett.
Mindketten bevonultak biztonságban a célba, így meglepetésre a harmadik helyről rajtoló, és ezzel kicsit esélytelennek tűnő Sebastian Vettel nyerte a szezonnyitót, aminek Hamilton látványosan nem tudott örülni. Pláne, hogy a Ferrarinak még plusz örömre is volt oka, hiszen Kimi Räikkönen is sikeresen felfért a dobogó legalsó fokára, pedig a futam végén még nagyon megkergette őt a helyi hős, Daniel Ricciardo.
A nap meglepetései közé tartozik a valójában az utóbbi évek meglepetése, vagyis Fernando Alonso remek ötödik helye. Ő az a kétszeres világbajnok, aki a McLaren-Honda új érája alatt egyetlen egy Ausztrál Nagydíjat sem tudott befejezni. Az elsőt elkezdeni sem...
Ha nem is parázs csatákkal, de meglepetés eredményekkel zárult tehát a 2018-as Forma-1-es szezonnyitó, mely két hét múlva a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Az Ausztrál Nagydj végeredménye
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/Retired |
Pts |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
58 |
1:29:33.283 |
25 |
2 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
58 |
+5.036s |
18 |
3 |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
58 |
+6.309s |
15 |
4 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing TAG Heuer |
58 |
+7.069s |
12 |
5 |
14 |
Fernando Alonso |
McLaren Renault |
58 |
+27.886s |
10 |
6 |
33 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing TAG Heuer |
58 |
+28.945s |
8 |
7 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Renault |
58 |
+32.671s |
6 |
8 |
77 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
58 |
+34.339s |
4 |
9 |
2 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren Renault |
58 |
+34.921s |
2 |
10 |
55 |
Carlos Sainz |
Renault |
58 |
+45.722s |
1 |
11 |
11 |
Sergio Perez |
Force India Mercedes |
58 |
+46.817s |
0 |
12 |
31 |
Esteban Ocon |
Force India Mercedes |
58 |
+60.278s |
0 |
13 |
16 |
Charles Leclerc |
Sauber Ferrari |
58 |
+75.759s |
0 |
14 |
18 |
Lance Stroll |
Williams Mercedes |
58 |
+78.288s |
0 |
15 |
28 |
Brendon Hartley |
Scuderia Toro Rosso Honda |
57 |
+1 lap |
0 |
NC |
8 |
Romain Grosjean |
Haas Ferrari |
24 |
DNF |
0 |
NC |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas Ferrari |
22 |
DNF |
0 |
NC |
10 |
Pierre Gasly |
Scuderia Toro Rosso Honda |
13 |
DNF |
0 |
NC |
9 |
Marcus Ericsson |
Sauber Ferrari |
5 |
DNF |
0 |
NC |
35 |
Sergey Sirotkin |
Williams Mercedes |
4 |
DNF |
0 |
|