Fernando Alonso: "Azt mondtam, hogy 2018-ban nyerni fogok, és nyerni fogok"
Az asztúriai pilóta az AS-el beszélgetett a projekjeiről, az F1-ről és a megbízhatóságról, a jövőjéről és a magánéletéről: "Tíz év múlva gyerekekkel látom magam és versenyzés nélkül".
Nos, legutóbb mikor beszélgettünk, arról volt szó, hogy a Forma 1 a fő célod...
Igen, igen, igen.
Igen, de ebben az évben indulsz a megbízhatósági világbajnokságban és mindenekelőtt a Le Mans-i 24h-on is.
A fő célom az F1, de a Le Mans egy olyan verseny, amit mindig is szerettem volna csinálni, egy verseny ami vonz engem, és nagyszerű részt venni rajta. Nagyon érdekel, ott volt a lehetőség, hogy megcsináljam és meg fogom csinálni.
Daytonaban elromlott a fék és nagyon hátul fejeztétek be...
Igen, de a problémákon túl, szeretek versenyezni, tapasztalatot szereztem, jó érzéseim voltak a versennyel kapcsolatba, sok órát vezettem és sokkal felkészültebb vagyok, ez az ami fontos. Most már van némi elképzelésem arról, hogyan kell kezelni a forgalmat, a versenyt, ez a bizalomszerzés kérdése volt.
Miért választottad a WEC-et a jövőre nézve?
Nem, nem választottam még, nem választottam még, világos hogy milyen a F1 követelményeinek a szintje, a felkészülés és teljes idő és sok év után a F1-ben, tudod, hogy el fog érkezni egy olyan pillanat, amikor ez már nem lesz lehetséges. Ez egy kicsit olyan, mint Carlos Sainz, amikor elhagyta a rali-világbajnokságot, nem úgy van, hogy a Dakart választotta a jövőjére nézve, mert szereti a ralikat, ő világbajnok volt, de minden nap edzenie, utaznia kellett...és hirtelen van itt egy rali kategória, ami egy verseny évente, egzotikus és szuper fontos és lehetősége van arra, hogy versenyezzen ott...Nem úgy van, hogy te választod, de...szereted a versenyt, szeretsz versenyezni és kicsit jobban tudod igazítani az életedhez, ami nem volt meg a sok éven keresztüli versenyzés melett. És a WEC megadja neked azt, hogy kevesebb verseny van évente, kicsit több idő jut élni, de ugyanakkor folytathatod a versenyzést.
Nemrég rájöttem, hogy mindig listát csinálsz dolgokról, amiket csináltál. Meddig lesz ezen a listán az F1?
Nem, nem állok készen erre, mert intuitívabb vagyok.
Magyarázd el.
Minden nyáron, vagy amikor egy szerződés a végéhez érkezik, jön egy pillanatnyi gondolkozás, amelyben értékeled, hogy tetszik-e amit csinálsz, hogy szórakoztat-e...Azt mondhatnám, hogy vannak olyan időszakok a szezonban, amelyek nehezebbek az utazásokkal, eseményekkel, olyan dolgokkal, amik elbizonytalanítanak és a szezon más pillanatai, amiket szeretsz, szórakoztat. És ami a legfontosabb, ha nincs két hónapig verseny, akkor általában keresek valamilyen versenyt, akár gokart vagy ez a téli Daytona...Ez azt jelenti, hogy csak olyan jeleim vannak, hogy tetszik nekem, amit csinálok, hogy jól érezem magam és a nap, amikor nincsenek ezek a jelek, itt lesz az idő távozni.
Egyértelmű, hogy versenyezni akarsz, de a Forma 1-ben?
Mondom, hogy nem hiszem, hogy lehet ütemtervet vagy egy listát készíteni, minden jönni fog magától és eldöntheted, folytatod vagy távozol.
Beszéljünk az F1-ről és a következő kihívásról. Mit tudsz a McLaren Renault-ról?
Semmit. Nem láttam semmit.
Semmi nyom?
December közepén voltam a gyárban, és akkor még nem volt semmi, február közepén visszatérek a gyárba és remélem már kipróbálom a végső ülést és az autó gyakorlatilag összeszerelésre kerül, így február feléig semmire nem fog fény derülni. A színek, amiket még nem láttam, narancssárgáról beszélnek, mint Indyben, ha olyan lesz, akkor tökéletes...
Felteszem a kérdést, amit mindenki fel fog tenni. Ebben az évben Alonsonak jó autója lesz?
Igen, igen, azt hiszem.
A csapatnál már a podiumokról beszélnek.
Sokkal versenyképesebb leszünk. Nem tudom mennyire, mert tavaly a Red Bull úgy tűnt, hogy nagyon erősek lesznek a szabályváltozás miatt és Verstappennek sok kiesése volt, kevesebb kört tett meg, mint mi az év közepén és egy ilyen év az elvárásokkal a Red Bullnak pusztító. De hát mindig megkérdezik tőled, hogy jó lesz-e az autó...és ha rosszul kezded az évet, akkor az sokkoló, így nem számíthatunk semmire, az biztos, hogy az elvárások jóval jobbak, mint az elmúlt három évben, az utolsó három télen. A légkör a gyárban sokkal pozitívabb, mindenki extra teljesítményt nyújt, hogy minden századot kipréseljék az autóból, mert sokkal versenyképesebbek szeretnénk lenni és azt hiszem azok leszünk.
Álmodozzunk. Ha ki kellene választani egy pilótát a világbajnoki harcért, ki lenne az?
Vandoorne.
Más valaki, nem a csapattársad.
Carlos, természetesen.
Zak Brown Hamiltonról beszélt nekünk. Az az igazság, hogy hihetetlen lenne az F1-nek, mindenkinek...
Most azért, mert tavaly nyert, de két évvel ezelőtt Rosberg volt a bajnok. És néhány évvel ezelőtt egy más valaki. Nem tudom.
Mennyire hiszel a Renaultban?
Totálisan, totálisan. Azt hiszem, hogy jelenleg három motorgyártó van nagyon magas szinten: a Mercedes, a Ferrari és a Renault, és a három közül a Mercedes a legutóbbi években dominált, ebben az új korszakban, de ha bízni kell valakiben, akkor az a Renault, aki az elmúlt tíz vagy tizenkét évben hat vagy hét győzelmet aratott. Nény a Red Bullé, kettő az enyém. A Renault egy garancia motor és mindig az volt.
"A következő évben nyerni fogok", mondtad 2017-ben Bakuban. Most sokkal óvatosabb vagy. Mi változott?
....(Csend)
2018-ban nyerni fogok.
....(Csend)
A Forma 1-ben?
Nem tudom. Majd meglátjuk. Várjunk és visszatérünk erre a nyilatkozatra később vagy nem térünk vissza, úgyis a szememre fogják vetni, amit mondtam, de ez engem nem érdekel. Azt mondtam, hogy nyerni fogok, és ebben az évben nyerni fogok.
Alonso elérte mindazt, amit az életben akart?
...nem is tudom, még soha nem gondolkodtam ezen, soha nem volt egy tervem arra, hogy mit szerettem volna elérni az életben igazán.
De...
De, elégedett vagyok azzal, amit átéltem, habár mindig több dolgot szeretnél átélni és többet akarsz tenni.
Hogyan látod magad tíz év múlva?
Nyugodtnak látom magam. Semmilyen versenyzés nélkül.
És a magánélet szempontjából? Megpróbálunk megismerni egy kicsit...Házasan? Gyerekekkel?
Nem tudom, de igen, biztosan látom magam gyerekekkel, ez valami, ami tetszik nekem és amikor eljön az idő nagyon tetszeni fog.
De semmi versenyzés, semmilyen versenyen, hadd kételkedjek benne...
Nem, nem, nem hiszem. Szeretnék valamit csinálni a jövőben, de ne járjon utazgatással, nehéz csinálni valamit a motorsportban, amit otthonról lehetne csinálni, ott kell lenni a helyszínen, ott kell lenni azon a helyen, ahol a dolgok történnek és ma nem látom magam ebben, de...ki tudja?
Saját fordítás!
|