Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

11.Magyar Nagydíj
Raikkönen megvédte Vettel győzelmét a Magyar Nagydíjon

Sebastian Vettel kibekkelte! Hiába küzdött a versenytáv kétharmadán keresztül problémákkal, a Ferrari nem hagyta, hogy kicsússzon a győzelem a kezéből. A Mercedes így sem tudott mit kezdeni a vörösökkel – az utolsó kanyarban pedig sportszerűségéről is tanúbizonyságot tett!

A Ferrarinak és a Mercedesnek is kijutott a kapkodásból a Magyar Nagydíj rajtja előtt. Sebastian Vettelnél még délelőtt észleltek hidraulikus problémát a váltónál, amit a szerelőknek feszített tempóban kellett megoldaniuk; Lewis Hamilton gépe eközben már az 55 Celsius-fokos aszfalton várakozva melegedett túl, mivel gondok voltak a hűtő aggregátokkal. A brit emellett a rádión már a rajt előtt jelezte, aggódik a hátsó gumik miatt a szombatinál nagyobb hőségben.

„Mindent meg fogunk próbálni, elévágást, fordított elévágást, talán a két kiállást is. De tartok tőle, hogy ez sem lesz elég, a Ferrari annyira gyors, annyival jobban bánik a gumikkal” – kisebbítette esélyeiket Niki Lauda a verseny előtt.

Csapatának a rajt kínálta a legnagyobb lehetőséget a javításhoz, ám az első kanyarig vezető 600 méteren mégsem ők támadtak, hanem a Red Bullok – őket. Max Verstappen kiváló ritmustban jött el, ám az első kanyarban külső ívre sodródott. Ekkor még úgy tűnt, hogy ő és Daniel Ricciardo is sikerrel előzte meg Lewis Hamiltont, ám a 2-es kanyarban a holland elfékezte magát, és csapattársába csúszott oldalról. Ricciardo jobb hátsó defektet kapott, és a hűtőrendszere is sérült. Azonnal föl kellett adnia a versenyt, és még annak örülhetett, hogy a mögötte érkező Jolyon Palmer nem rohant bele, miközben keresztbe állt.

Az FIA a kifolyt hűtőfolyadék miatt beküldte a biztonsági autót, egyúttal pedig jelezte, vizsgálatot indít a túl agresszív holland ellen. Pár kör alatt döntöttek: 10 másodperces büntetés lett a büntetés.

Miért lassul Vettel?

A biztonsági autó az 5. kör végén ment ki a pályáról, Verstappen erre reagálva máris Bottast kezdte támadni. Csakhogy rontott az utolsó kanyarban, így megkapta a nyakába Hamiltont. A brit két kanyaron keresztül támadta őt – eredménytelenül. Eggyel hátrébb Fernando Alonso is tett egy próbát Carlos Sainzcal, az első kerekek összekoccantak az első kanyarban, ám az FIA nem szabott ki büntetést.

A következő körökben kezdett kialakulni a Hamilton által szombaton jósolt vonatozás. Vettel eleinte leggyorsabb körökkel lépett el 3 másodpercre Räikkönentől, aki azonban tucatnyi kör elteltével nem volt hajlandó leszakadni róla.

Sőt, szép csendben visszalopta magát 3 másodpercen belülre, a 22. körben pedig már csak 2,3-ra volt tőle. Hamar kiderült, mi a probléma a négyszeres bajnoknál. „Ellenőrizzétek a kormányt, mert balra húz. És egyre rosszabb lesz” – közölte a rádión, miközben a célegyenesben enyhén elfordított kormánnyal haladt egyenesen…

A német lassulását az is jelezte, hogy a korábban 9 másodpercre leszakadó Bottas hátránya is minimális mértékben fogyatkozni kezdett. Hamilton számára eközben Verstappen volt a probléma, aki ellen képtelen volt támadást indítani. 22 kör után már 14 másodpercre volt az első helytől.

Hátrébb Romain Grosjean megkezdte a kerékcserék sorát a 21. köre végén, ám alig, hogy visszatért a pályára, máris megállt alatta a Haas. A Renault-nál ekkor egy csapatutasítás szemtanúi lehettünk: Jolyon Palmert arra kérték, hogy húzódjon félre a gyorsabb Nico Hülkenberg elől. A német ezt kihasználva fokozatosan fölzárkózott Esteban Oconra, aki az utolsó pontszerző helyen haladt.

Räikkönen szorult helyzetben

A 26. körben Vettel előnye már 2 másodpercnél kisebbre csökkent, ám ezzel Räikkönen is kezdett szorult helyzetbe kerülni. Bottas két kör alatt két másodpercet hozott a Ferrarikon, és hiába figyelmeztették erre a „Jégembert”, közölte: „Igen, de beragadtam Seb mögé.”

Ezt látva Bottas az élmezőnyből elsőként állt ki kerékcserére a 30. köre végén, majd a következő körben Hamilton, aztán Vettel és a 33.-ban Räikkönen is követte példáját. A sorrend nem változott közöttük, ám a Ferrari problémája nem oldódott meg: sűrűsödött az élmezőny.

Räikkönen egyre idegesebbnek tűnt. Kiállása előtt a lekörözött Paul di Restát szólta le: „Mi a fenét csinál? Ha nem lát, akkor inkább maradna ennél a riporteres dolognál!” A csere után nehezményezte, hogy kihívták, miközben ő még ment volna pár jó kört a szuperlágy gumin. A 39. körben a csapattársát másfél másodperces távolságból követő 2007-es világbajnok elkezdte győzködni a Scuderia boxfalát: gyorsabban kéne mennie, mert a Mercedesek már ott vannak a nyakán… „Bárhogy is döntötök, ne sodorjatok veszélybe a Mercedesszel fölöslegesen” – kérte a sorrendhez láthatóan ragaszkodó csapatát.

Max Verstappen a 43. körig az élen állt a szuperlágy gumikon, majd miután letöltötte büntetését, az 5. helyre esett hátra, visszaadva a vezetést Vettelnek.

A 44. körben 5 másodpercen belül volt egymáshoz képest a vezető négyes, és Hamilton is bevetette politikai nyomásgyakorlását. „Egy csomó tartalékom van még, hagyjátok, hogy használjam! Nem tudom, miért lassúak a Ferrarik. Ha nem tudom elkapni őket, hagyom, hogy Valtteri visszaelőzzön” – hangzott a kérése. A 46. körben Bottas félre is húzódott az első kanyarban, a brit pedig megkezdte a fölzárkózást a vörös autókra.


Nem ment könnyen, de sikerült zavart okoznia. Újra Räikkönen kezdett bősz rádiózásba; Vettellel közölték, legyen gyors, de maradjon távol a kerékvetőktől; Hamilton pedig 5 kört kapott a támadásra. „Semmi nyomást!” – mondta mérnökének.

Räikkönen már folyamatosan DRS-távolságon belül volt Vetteltől, de a turbulencia nem tett jót a gumijának. „Tönkreteszem a gumikat. Tényleg ezt akarjuk?” – kérdezte. Hamilton a csapattól kapott öt kör 4. fordulójában már szintén bekacsintott 1 másodpercen belülre, és ez elegendő volt ahhoz, hogy kapjon újabb 5 kört a boxfaltól. Bottas ekkor már 4 másodpercre volt tőle, így kérdéses volt, a brit sikertelensége esetén valóban sor kerül-e visszacserére.

Miközben Hamilton hiába üldözte a Ferrarikat, Bottasra egyre nagyobb veszélyt jelentett a 13 körrel frissebb lágy gumikon haladó Verstappen. Mögöttük Alonso már közel egyperces hátránnyal haladt. A spanyol az egyszerre elvégzett kerékcseréjük után újabb csatát vívott Sainzcal. Egyszer a sikánt vágta le, egyszer az első kanyarban futott a bukótérbe, de végül mégis átpofozta McLarenjét a Toro Rossón a 2-es kanyar külső ívén.


Pofozkodásból Hülkenbergnek is kijutott, aki Ocon után Magnussennel csapott össze. A dán a fűre szorította őt, visszaesett, egy körrel a leintés előtt pedig föl is adta a versenyt. 6 körrel később a Felipe Massát helyettesítő Paul di Resta is így tett, műszaki hibával hívták ki a garázsba.

Bár a feszültség végig nagy volt a boxfalakon, a 32. Magyar Nagydíj végül bizonyította, jogosan tartott attól a mezőny, hogy az idei autókkal a megszokottnál is nehezebb lesz előzni a Hungaroringen. Vettel végül a Ferrari és Räikkönen segítségével behúzta idei 4., pályafutása 46. győzelmét, és ezzel 13 ponttal növelte előnyét Hamiltonnal szemben, aki az utolsó körben látványosan visszalassított, majd az utolsó kanyarban rendkívül sportszerűen visszaadta Bottasnak a kölcsönadott 3. pozícióját.

Az ötödik helyen Verstappen ért célba, mögötte az utolsó körben a leggyorsabb kört megfutó, a leintés után napozó székes képéhez leülő Fernando Alonso és Carlos Sainz következett. A McLarennek összejött az áhított kettős pontszerzés, és ugyanez meglett az amúgy gyenge hétvégét produkáló Force Indiának is.

Ami a bajnokságot illeti, Vettel éllovasként vonulhat a Belga Nagydíj előtti háromhetes pihenőre, a Mercedes pedig abban bízhat, hogy Spa és Monza jobban fekszik majd az autójuknak.

Végeredmény

1.   Sebastian Vettel GER Ferrari SF70H   1ó39:46.713     70
2.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari SF70H + 0.908     70
3.   Valtteri Bottas FIN Mercedes W08 + 12.462     70
4.   Lewis Hamilton GBR Mercedes W08 + 12.885     70
5.   Max Verstappen HOL Red Bull-TAG Heuer RB13 + 13.276     70
6.   Fernando Alonso SPA McLaren-Honda MCL32 + 71.223     70
7.   Carlos Sainz Jr. SPA Toro Rosso-Renault STR12 + 1 kör     69
8.   Sergio Pérez MEX Force India-Mercedes VJM10 + 1 kör     69
9.   Esteban Ocon FRA Force India-Mercedes VJM10 + 1 kör     69
10.   Stoffel Vandoorne BEL McLaren-Honda MCL32 + 1 kör     69
11.   Danyiil Kvjat RUS Toro Rosso-Renault STR12 + 1 kör     69
12.   Lance Stroll CAN Williams-Mercedes FW40 + 1 kör     69
13.   Kevin Magnussen DEN Haas-Ferrari VF-17 + 1 kör   5 mp büntetés 69
13.   Jolyon Palmer GBR Renault RS17 + 1 kör     69
15.   Pascal Wehrlein GER Sauber-Ferrari C36 + 2 kör     68
16.   Marcus Ericsson SWE Sauber-Ferrari C36 + 2 kör     68
17.   Nico Hülkenberg GER Renault RS17 + 3 kör     67

18.   Paul di Resta GBR Williams-Mercedes FW40 + 10 kör   műszaki 60
19.   Romain Grosjean FRA Haas-Ferrari VF-17 + 50 kör   kerékenya 20
20.   Daniel Ricciardo AUS Red Bull-TAG Heuer RB13 + 70 kör   ütközés 0

    Leggyorsabb kör: Fernando Alonso 1:20.812     69
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal