18.Mexicói Nagydíj
Verstappen győzött, Hamilton kört kapott és bajnokká avatódott
Lewis Hamilton a Forma-1 2017-es világbajnoka!
Még az F1.com is felemlegette, hogy amikor legutóbb Sebastian Vettel és Max Verstappen az első sorból indult, annak jelentős anyagi kár lett a vége. Ez Szingapúrban volt, ahol a Red Bull versenyzője Ferrari töltelékként funkcionált, és velük együtt elfogyasztódott már az első kanyarban. A Mexikói Nagydíjon csak egy picit jutottak túl az elsőn problémamentesen, és ezúttal Hamilton kellett, hogy említésre méltóan távozzanak onnan.
Persze előbb a két kiskakas kezdte, Vettel leszorított, Verstappen nem engedett és tört a Ferrari első szárny. Erre jött Hamilton nevető harmadikat játszani, de olyan szűk volt a hely, hogy bár megelőzte a csata hevében egyre rosszabb helyzetbe kerülő Vettelt, végül őt is elérte az a bizonyos piros-fehér első szárny. És ez hozta meg az igazi „át-törést”.
Vettel túl sok szárnyelemet hagyott ott a két autóban, Hamiltonéban ráadásul olyan sokat, hogy a levegő összecsomagolt és távozott is. Úgyhogy mentek mindketten a bokszba, ki szárnyat, ki kereket kapott, és már száguldottak is a mezőny után.
A felzárkózás sem volt zökkenőmentes. Sebastian Vettel ujjaira a kétségbeesett kapaszkodás közben keményen rátaposott Felipe Massa. A négyszeres világbajnok próbálta megelőzni a fél lábbal ismét a nyugdíj felé lépő brazilt, aki „dögöljön meg a szomszéd tehene is” alapon letolta a bajnoki címre még éppcsak esélyes Vettelt. Nem „döglött meg”!
Hamilton? Na, neki el kellett szenvedni egy csúnya lekörözést, miközben hetek óta behozhatatlan bajnoki előnyéről szól minden féle és fajta média, ő maga pedig úton útfélen arról beszélt, hogy nagyon elegánsan, leginkább a dobogó legfelső fokán ünnepelve szeretné megnyerni a címet.
A fokot a lehető legmesszebb elkerülte, de a bajnoki trófeát bezsebelte, hiszen Sebastian Vettelnek nem sikerült felérnie a második helyre, és így automatikusan utalták is a címprémiumot a brit számlájára.
Nem ilyen végjátéra vágytunk, de tény, hogy a lehető legjobb helyzet alakult ki ezzel a 2018-as évre, hiszen, ha minden jól megy, mind Hamilton, mind Vettel ott lehet a legjobbak között, és most már mindketten 4-4 címmel rendelkeznek, ami ebben a közegben vörös posztóként funkcionál. Ki lesz a mezőnyben az egyetlen ötszörös kettejük közül, ki iratkozik fel Juan Manuel Fangio mellé a történelemkönyvben?
Miközben a világbajnoki cím sorsát számolgattuk, ami a mezőny közepén dőlt el, volt ezúttal is élmezőny. Azt pedig a tavaly itt és legutóbbi versenyen is a dobogóról lezavart Max Verstaeppen vezette, méghozzá igen magabiztosan. 20 másodpercet adott a második helyen beérkező Valtteri Bottasnak, és 50-et a dobogóra még felférő Kimi Räikkönennek.
Fernando Alonso harmadszor szerzett pontot idén, utóbbi versenye csatákban is bővelkedett. Romain Grosjeannal össze is koccant, Hamilton pedig csak kemény, férfias küzdelemben tudta megelőzni pár körrel a cél előtt.
Végeredmény
1. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
|
1ó36:26.550 |
|
|
71 |
2. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
19.678 |
|
|
71 |
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
53.116 |
|
|
71 |
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
+ |
1:09.241 |
|
|
71 |
5. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
6. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
7. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
8. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
9. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
12. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
13. |
|
Pierre Gasly |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
14. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
15. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
|
16. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Renault |
RS17 |
+ |
12 kör |
|
mechanikai hiba |
59 |
17. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
16 kör |
|
motorhiba |
55 |
18. |
|
Brendon Hartley |
NZL |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
41 kör |
|
motorhiba |
30 |
19. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
47 kör |
|
műszaki hiba |
24 |
20. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
66 kör |
|
MGU-H hiba |
5 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Sebastian Vettel |
1:18.785 |
|
|
68 |
|