15.Maláj Nagydíj
Verstappen Hamiltont győzte le a 2. F1-es győzelméért
Hatalmas ünneplés közepette szerezte meg második Forma-1-es győzelmét Max Verstappen.
Szombaton a Q3-ban még azon izgultunk, vajon sikerül-e a Ferrarinak szendvicstöltelékként közrefogni a mezőnyt a vasárnapi rajtrácson, odaérve azonban kiderült, hogy a felső kenyér – feltéttel, vagy feltét nélkül – odaveszett a készítés során.
Kimi Räikkönen autóját ugyanis serény munkálkodás után végül letolták a rajtrácsról. Felső kontroll nélkül aztán a „töltelék” annak rendje és módja szerint szétszóródott az első falatnál.
Hamilton jól jött el, de Max Verstappen hamar elébe került. Ugyanígy eggyel hátrébb Bottas-Ricciardo is helyet cserélt kisvártatva. Ahogy Sebastian Vettel is, csak ő majd’ minden körben csereberélt. 20 kör után már az ötödik helyen volt. Ide valahová várták őt a futam végére. És nem csak, hogy számszerűleg ott volt valahol az első negyedben, de másodpercekre volt a mercedeses Valtteri Bottastól.
Az előzés végül a bokszban történt meg, de a sebességkülönbség egyértelmű volt, hiszen az elszakadás azonnal megkezdődött.
Verstappen, Hamilton és Ricciardo. Ők voltak, és ebben a sorrendben a potenciális pódiumfoglalók. De a kockás zászlóig nem lehet semmit sem véglegesnek tekinteni.
Például Verstappen győzelmét sem, annak ellenére, hogy megnyugtató előnyre tett szert a pontversenyben vezető Lewis Hamiltonnal szemben. Az ő bicskája egy lekörözésbe tört majdnem bele. Jolyon Palmer és Kevin Magnussen próbáltak kiegyezni egy, a történelemkönyvekbe is csak a korrektség jegyében megjelenítendő helyezésben, amikor megjelent mögöttük a holland hússzoros évismétlő. A pontszerzéstől fényévekre álló páros aztán majdnem magával rántotta az élen hajtót. Palmer későn fékezett, csúszott és lökött. Szerencsére nem Verstappent. De nem sokon múlott...
Mármint a kiütés. A győzelem az mondhatni könnyed volt, 12 másodperces előnnyel azzal a Lewis Hamiltonnal szemben, aki nagy fölénnyel vezeti a pontversenyt. Ezek után sok minden mondható a második x-be lépő hollandra, de a sebességét nem nagyon lehet megkérdőjelezni.
Második futamgyőzelmét szerezte tehát Max Verstappen az – egyelőre? – utolsó Maláj Nagydíjon, ahol a dobogóra Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo követte.
Volt egy esély arra, hogy változik még a dobogó legalsó fokát birtokló neve, hiszen Vettel utolérte az ausztrált, és közel állt az előzéshez is, de belefutott néhány kellemetlen lekörözésbe. Fernando Alonso ékelődött be többek között csúnyán kettejük közé. Hasonló esetben a spanyol most valószínűleg puszta kézzel lebontaná a közvetítőfülkéket és a pályamenti létesítményeket.
Vettel ezzel szemben bejött negyediknek, majd jól rommá törte az autóját. A leintés után „koccant” Lance Stroll-lal, úgyhogy nagy kérdés, hogy a frissen beillesztett újítások milyen állapotban vannak jelenleg az autójában.
A Maláj Nagydíj leintésekor 34 pontra nőtt tehát Lewis Hamilton előnye a pontversenyben, ráadásul Vettel a nagy felzárkózás ellenére is némileg megtépázott önbizalommal, és sérült autóval készül egyelőre a következő összecsapásra. Amire egyébként ezúttal csupán egy hetet kell várni, hiszen a Japán Nagydíj kihagyás nélkül következik.
Végeredmény
1. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
|
1ó30:01.290 |
|
|
56 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
+ |
12.770 |
|
|
56 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
22.519 |
|
|
56 |
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
+ |
37.362 |
|
|
56 |
5. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
56.021 |
|
|
56 |
6. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
78.630 |
|
|
56 |
7. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
8. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
10. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
11. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
12. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
13. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
14. |
|
Pierre Gasly |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
15. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
16. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
17. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
18. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
|
19. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
27 kör |
|
motor |
29 |
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
56 kör |
|
turbó |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Sebastian Vettel |
1:34.080 |
|
|
41 |
|