12. Belga Nagydíj
Győzelemmel ünnepli 200. futamát Lewis Hamilton!
Hiába a keverékelőny a futam végére, Sebastian Vettel nem tudta megállítani Hamiltont a győzelem felé vezető útján. A dobogó harmadik fokára Daniel Ricciardo állhat fel.
A startnál az élmezőnyben nem történt változás, miután Lewis Hamilton annak ellenére megtartotta első helyét, hogy az Eau-Rouge-t követő egyenesben a második helyről startoló Sebastian Vettel megtámadta őt. Mögöttük szintén a rajtnak megfelelő felállásban „egyeztek” ki, csak Fernando Alonso döntött úgy, hogy komolyabban javítani szeretne startpozícióján.
A hetedik helyig harcolta föl magát a kétszeres világbajnok, majd mintha Forma-1-es bójában ülne, az ellenfelek elkezdték kikerülni őt az egyenesekben. A csapata rádión megpróbálta tájékoztatni őt a pillanatnyi állásról, de a spanyol hamar lehűtötte a kedélyeket, mondván jelenleg „tesztelnek”, nincs szükség közlekedési információkra. A „teszt” végül mindösszesen 26 körösre sikeredett.
Nem volt sok infóra szüksége annak a Max Verstappennek sem, akiért a fél belga pályát meglepte a holland tábor. Csupán nyolc kört bírt ki az autója, majd nagy szurkolói tábor előtt el is búcsúzott a folytatástól.
Nagyon komoly pechsorozata van az ifjú hollandnak, ami miatt már a csapatból való távozását is rebesgetik. Valószínűleg menne is, csakhogy nem nagyon van hová.
Ahogy ment volna Kimi Räikkönen is, mint a meszes, csak épp a legrosszabbkor. Bár a lerobbant Red Bull szépen megpihent a pálya szélén, és a finn ezt remekül fel is ismerte, ezért teljes gázzal húzott el mellette, de sárga zászlót lengettek, amely érvénye alatt azonban ez nem megengedett. Kapott is 10 másodperces pihenőt a bokszban, ami visszaküldte őt az elsők közül a hatodik helyre.
Az élen eközben kisebb közelítéseken és távolodásokon kívül nem történt semmi. Már-már úgy tűnt, a meccs teljesen lefutott, amikor a Force India különítménye ismét bedobta a féltéglát az állóvízbe.
Vagyis még a „vörös víz” előtt Esteban Ocon próbálta megelőzni csapattársát, Sergio Pérezt, ám a mexikói úgy döntött, hogy nincs helye az előzésnek, és így nem hagyott helyet márkatársának. Ocon első szárnya tört, Perez hátsó defektes lett, és már jött is a biztonsági autó, a Ferrarira pedig az ultralágy gumi. Merthogy ebből az ultragyors gumiból eggyel többet hozott a patinás csapat, csakhogy már úgy tűnt, ebből nem tudnak előnyt kovácsolni.
A biztonsági autó beküldése azonban adott nekik egy lehetőséget a magasabb sebességre kapcsolásra, hiszen az élen autózó Lewis Hamilton eközben lágyon hajtott.
A Safety Car mögött az újraindítás előtt a következő volt a sorrend: Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Massa, Magnussen és Esteban Ocon.
Az új startnál Hamilton bár nehézkesen, de megtartotta elsőségét. Nem úgy az addig a harmadik helyen hajtó Valtteri Bottas, akit egyszerre ketten is megelőztek. Daniel Ricciardo ugrott fel az ideiglenes alsó dobogós helyre, és Kimi Räikkönen is sikeresen átharcolta magát a mercedesen.
A végjáték aztán nem hozta azt a parázs csatát, amit a gumikeverék különbség láttán megelőlegeztünk. Hamilton úgy nyomta a gázt, ahogy csak tudta. Mire visszakapták a DRS engedélyt, már 1 másodpercen kívül járt ellenfeléhez képest, noha a restartnál még egymás mellett haladtak a második egyenes végén. Aztán volt egy kis lemaradás Vettel részéről, majd jött a visszakapaszkodás. Belefért egy leggyorsabb kör, de „vészesen” fogytak a megtehető körök száma, és ezzel a ferraris előzési lehetőségei is.
Hamiltonnak folyamatosan sikerült 1 másodpercen kívül tartania Vettelt, így a DRS nem nyílt, viszont a kockás zászló csapódott. A brit megnyerte a Belga Nagydíjat, és 7 pontra csökkentette hátrányát a tabella élén álló Vettelhez. A dobogó legalsó fokára az a Daniel Ricciardo állhatott fel, aki a biztonsági autó kijövetelét használta ki jól az addig betonbiztos dobogós Valtteri Bottas ellen.
Megnyerte tehát 200. Forma-1-es futamát Lewis Hamilton, és a hét pontnyi különbség egészen jó helyzet számára, pláne annak tudatában, hogy a soron következő futam szintén a Mercedes autójának kedvezhet. Monza következik ugyanis, ráadásul nagyon hamarosan, hiszen a jövő héten már az olasz pályán folytatódik a Forma-1-esek küzdelme. Jelenleg úgy tűnik, nem lesz könnyű dolga a Ferrarinak a hazai pályán.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
|
1ó24:42.820 |
|
|
44 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
+ |
2.358 |
|
|
44 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
10.791 |
|
|
44 |
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
14.471 |
|
|
44 |
5. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
16.456 |
|
|
44 |
6. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
28.087 |
|
|
44 |
7. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
31.553 |
|
|
44 |
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
36.649 |
|
|
44 |
9. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
38.154 |
|
|
44 |
10. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
39.447 |
|
|
44 |
11. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
48.999 |
|
|
44 |
12. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
49.940 |
|
|
44 |
13. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
53.239 |
|
|
44 |
14. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
57.078 |
|
|
44 |
15. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
67.262 |
|
|
44 |
16. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
69.711 |
|
|
44 |
17. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
2 kör |
|
műszaki |
42 |
|
18. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
17 kör |
|
motor |
27 |
19. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
36 kör |
|
műszaki |
8 |
20. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
41 kör |
|
műszaki |
3 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
S. Vettel (Ferrari) |
1:46.577 |
|
|
41 |
|