7.Kanadai Nagydíj
Hamilton nyert, Stroll két pontot szerzett!
Lewis Hamilton 12 pontra megközelítette Sebastian Vettelt a kanadai győzelmével. A dobogóra a brit mellett Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo fért fel.
A futam előtti felvezető műsorunkban külön kiemeltük Sebastian Vettel rendkívül egyenletes idei teljesítményét, amely sorozatnak rögtön a Kanadai Nagydíj rajtjánál vége is lett.
Egy közepes start után balról Valtteri Bottas, jobbról pedig Max Verstappen támadta meg a második pozícióból induló németet. Mindkét támadó sikeresen túljutott a Ferrarin, csak épp a Scuderia autójának első szárnya beletört Verstappen manőverébe.
A sérült szárny ekkor azonban még nem került főszerepbe. Előbb Hamilton megtartotta az első helyét, Carlos Sainz pedig úgy döntött, leszorítja Romain Grosjeant a pályáról. A leszorítás sikerült, de a francia sem volt rest: beküldte a szemközti falba a spanyolt, aki pedig magával vitte Felipe Massát is.
Jöttek a takarítók és a biztonsági autó, ami alatt végül elszabadult Vettel lifegő első szárnya. Vettelnek aztán be is kellett mennie a bokszba lecserélni a törött elemet, majd még egyszer, mert valami továbbra sem stimmelt az első légterelővel. Az első kiállás után az utolsó helyre jött vissza, azonban a második kiállásra már egy jobb alkalmat talált.
Hamilton vezette a versenyt, Max Verstappen pedig jó távolról követte a brit bajnokot. Így ment egészen a 10. körig, amikor is a holland autója a második kanyarból való kigyorsításkor már nem reagált a gázpedál által kiadott parancsra. Jött a virtuális biztonsági autó, és ekkor jött Vettel is a bokszba.
Talán a Ferrari taktikáját segítendő, a virtuális biztonsági autós periódus alatt a pálya közepére repült egy ferraris sapka. A szurkoló esetleg arra gondolt, hogy többet hozna Vettelnek, ha a virtuális helyett egy valódi biztonsági autó állná útját a versenytempónak.
Végül azonban a sapka a pályán maradt, a virtuális autót uninstallálták, a mezőny pedig szabadon száguldozhatott tovább. Hamilton vezetésével.
A futam innentől kezdve egy kicsit a bokszba ki nem álló versenyzőkről szólt. Hamilton volt az egyik „időhúzó”, a második a sorban pedig az az Esteban Ocon, aki aztán a futam végén is főszerepbe került. Itt azonban még azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a második helyen autózott. Nem mindennapi látvány!
Pláne az nem, ahogy több körön át remekül tartotta a már kereket cserélő, és mögéje felzárkózó Valtteri Bottast.
A fiatal francia végül a 32. körben, Lewis Hamiltonnal együtt kereket cserélt, és a két Ferrari közé, a 6. helyre érkezett vissza.
Kimi Räikkönen volt előtte, aki már közel 20 körös gumikkal küzdött a pályán, így megvolt az esélye, hogy a Force India versenyzője utol fogja érni a Ferrari utolsó bajnokát.
A felzárkózás sikerült, de előzés azért nem lett belőle. Pláne, mert végül a 43. körben a finn kiállt a bokszba.
A sorrend ekkor Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg Kvjat és Kevin Magnussen volt az első 10-ben.
A sorrendben két kakukttojás biztosan van. Vettel a futam első köreiben az utolsó helyre esett vissza, a futam utolsó harmadára viszont már erősen az első tízes közepét súrolta.
Nagyobb meglepetés viszont, hogy barcelonai teljesítményüket beállítva Pérez és Ocon a 4-5. helyen hajtottak. A Force India előretolt helyőrsége előtt Daniel Ricciardo, mögötte pedig Sebastian Vettel hajtott.
Veszélyben valójában nem forgott egyikük pozíciója sem a némettől, hiszen a Ferrari papucsai már 40 körön is túl voltak, míg Ocon autójáéban ennek harmada volt.
Vettel ki is állt a boxba azzal a reménnyel, hogy begyújtva rakétáit a végére talán még a pódiumra is felállhat majd.
Nem nagyon hittük volna, de ebben a tervében a Force India akadályozta a németet. Azon belül is inkább Sergio Pérez, akivel saját csapata különharcot vívott az utolsó körökben.
A Mercedesek látótávon kívül hajtottak, viszont Daniel Ricciardo továbbra is ott volt közvetlenül a két Force India előtt. Ocon ekkor az ötödik helyről üzent csapatának, hogy ha márkatársa elengedné, akkor ő bizony meg tudná támadni a Red Bullban előttük hajtó Ricciardót.
A csapattárs, Sergio Perez viszont azt kérte, hogy hagyják őket ebben a sorrendben, mert szerinte ő is képes támadni.
Nem volt az! A körök viszont az előzési esélyekkel együtt csak úgy röpködtek el a Force Indiás pódiumlehetőség mellett. És végül elrepült Vettelé mellett is, aki kiállása után a leggyorsabbként hamar utolérte 3-4-5. helyen hajtó triót. Azonban Perez nemcsak csapattársát, de a németet is vissza tudta tartani egy rövid ideig, amely idő viszont épp elég volt ahhoz, hogy Daniel Ricciardo befusson harmadikként a célba a kakaskodók előtt.
Vettelnek végül sikerült túljutnia a két Force Indián, akik így végül nem tudták megismételni a Spanyol Nagydíjon elért 4-5. helyezésüket. Saját rekordot viszont nemhogy beállított, de meg is döntött a hazai pályán hajtó Lance Stroll, aki a kilencedik helyen ért célba, Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg mögött. Az utolsó pontszerző helyet a futam elején ütköző Romain Grosjean hozta el.
A Kanadai Nagydíj után Lewis Hamilton 25-ről 12 pontra csökkentette hátrányát Sebastian Vettellel szemben.
Fernando Alonso? Ő természetesen kiesett az utolsó körökben. Első szava a kieséskor a szokásos: „engine” volt! De vett egy nagy levegőt, és felment az egyik lelátóra, ahol, mint a méhek a mézet, ellepték a rajongók a nem várt vendéget.
A Kanadai Nagydíj után Lewis Hamilton 25-ről 12 pontra csökkentette hátrányát Sebastian Vettellel szemben. A következő megmérettetés két hét múlva, Bakuban esedékes.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
|
1ó33:05.123 |
|
|
70 |
2. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
19.783 |
|
|
70 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
35.297 |
|
|
70 |
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
+ |
35.907 |
|
|
70 |
5. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
40.476 |
|
|
70 |
6. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
40.716 |
|
|
70 |
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
58.632 |
|
|
70 |
8. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
60.374 |
|
|
70 |
9. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
10. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
11. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
12. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
13. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
14. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
15. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
2 kör |
|
|
68 |
16. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
3 kör |
|
|
67 |
|
17. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
14 kör |
|
műszaki |
56 |
18. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
59 kör |
|
ERS akku |
11 |
19. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
0 |
20. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:14.551 |
|
|
65 |
|