5.Spanyol Nagydíj
Lewis Hamilton győzött a Spanyol Nagydíjon
Bár a rajtnál elvesztette az első helyet, végül Lewis Hamilton megnyerte a futamot.
Már a rajtnál eldőlt, hogy a Spanyol Nagydíj is Lewis Hamilton és Sebastian Vettel csatájáról fog szólni leginkább. Már ott kialakult egy jó kis csata kettejük között, melyet a hátrányból induló (2. rajtpozíció) német nyert meg, miután lerajtolta mercedeses ellenfelét.
De a rajt nem csak kettejükről szólt. Valtteri Bottas kissé megpöccintette Kimi Räikkönent, aki pedig ettől nagyon megpöccent, és belecsúszott az egyes kanyarban mellette forduló Max Verstappenbe. Ezzel a két utóbbi versenyzőnek véget is ért a futam.
A helyi hős, Fernando Alonso, aki szombaton megcsinálta a csodát, és a hetedik helyre hozta fel autóját a rajtrácson, aztán hasonló hozzáállással próbált előre törni, de Felipe Massába beletört a bicskája. A brazil talán nem hagyott elég helyet Alonsónak, aki emiatt kis pályaelhagyással kanyarodott, és a 11. helyen kötött ki.
Vettel a futam elején kidolgozott egy 2,5 másodperces előnyt, amiből aztán Hamilton nem nagyon engedett. Erre jött egy merész húzás a Ferraritól. A németet 16 kör után kihozták, ő pedig aztán a friss gumikon begyújtotta a rakétáit.
Hamilton vezetett, Bottas fogta a 2. helyet, de Vettel dolgozta lefelé a hátrányát. Hét körrel a ferraris kiállása után Lewis Hamilton is kiállt, ám a némettől eltérően nem lágy gumikat, hanem közepeset kapott.
Vettel nagyon gyors volt a kiállása után, és utol is érte Valtteri Bottast, de elkezdett időt veszíteni mögötte, ami a futam végét illetően nem volt jó helyzet, hiszen Hamiltonnak hét körrel kevesebb volt a gumijában.
A négyszeres világbajnok aztán nagy tettre szánta el magát. Igen merészen, de sikeresen hintába ültette Bottast, aki az első belsőre húzódásra reagálás után megpróbált visszajönni az ideális ívre, de a ferrarisnak volt még egy trükk a tarsolyában. Az utolsó utáni pillanatban ismét a belső ívre húzódott, és bár még a füvet is megcsípte végül, a célegyenes végén csatanyertesként fordult be.
Mire mindenki megejtette a bokszkiállását, Vettel vezetett Hamilton, Bottas és Ricciardo előtt.
A 35. körben aztán történt egy kis incidens, ami miatt Virtuális Safety Car periódust rendeltek el. Felipe Massa a célegyenes végén megelőzte a mclarenes Stoffel Vandoorne-t, aki ezzel nem nagyon akart törődni, és úgy fordult be az első kanyarba, mint Mehdi Bennani Monzában, amikor Michelisz Norbi már mellette autózott. A McLaren a pálya szélén végezte, és jöhetett a bocsánatkérés a csapattól, és a delta idő a versenyzőknek.
A biztonsági autós periódus végére mind Hamilton, mind Vettel kiállt a boxba, és így lenullázódott Hamilton gumielőnye. De a német kiállása után ezzel együtt majdnem meg is lett az első hely a Mercedes bajnokának. Vettel viszont pont olyan kemény volt vele, mint korábban a brit csapattársával, és megtartotta az első helyét.
De ezzel nem volt vége. Hamilton beakasztotta a vonóhorgot a Ferrariba, és aztán végül a DRS-t előnyt kihasználva a célegyenesben könnyedén elment Vettel mellett.
Eközben Hamilton hátvédje, Valtteri Bottas távozott a csatából egy technikai hiba miatt, és az élen hajtók mögött messze távol nem volt senki. Daniel Ricciardo 55 másodperces hátránnyal „poroszkált” Hamiltonhoz képest.
20 kör volt vissza a versenyből, Hamilton a hamarabb kopó lágy gumikon, Vettel a kitartóbb közepesen ment. Nagy kérdés volt, hogy hogyan alakul a csata a végén, hiszen Hamilton már az előzés után a hátsó gumikra panaszkodott.
Végül aztán Hamilton nemhogy belassult volna, de kisebb előnyt kiautózva meglógott a négyszeres világbajnoktól, és megnyerte a Spanyol Nagydíjat. Harmadiknak az egy percen kívülre kerülő Daniel Ricciardo ért célba.
Mindenki más már körön kívülre került. Elsőként a két Force India versenyző, Sergio Pérez és Esteban ocon, majd Nico Hülkenberg következik a hatodik helyen. A Renault versenyzőjét Carlos Sainz követi, akit pedig az a Pascal Wehrlein, aki ezzel meg is szerezte a Sauber csapat első pontjait. A 9. helyen pedig Danyiil Kvjat végzett, aki valószínűleg azok után, hogy az időmérőn a Q1-ben távozott, nem számított arra, hogy ott lesz a Top 10-ben. Pláne, hogy szombaton az autója vezethetőségére panaszkodott. Az utolsó pontszerző hely pedig a manapság a száján ragtapaszt használó Romain Grosjeané lett.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
|
1ó35:56.497 |
|
|
66 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
+ |
3.490 |
|
|
66 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
75.820 |
|
|
66 |
4. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
5. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
6. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
7. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
8. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
9. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
10. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
11. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
2 kör |
|
|
64 |
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
2 kör |
|
|
64 |
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
2 kör |
|
|
64 |
14. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
2 kör |
|
|
64 |
15. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
2 kör |
|
|
64 |
16. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
2 kör |
|
|
64 |
|
17. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
27 kör |
|
motor |
39 |
18. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
33 kör |
|
ütközés |
33 |
19. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
65 kör |
|
ütközés |
1 |
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
66 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:23.593 |
|
|
64 |
|