3.Bahreini Nagydíj
Hamilton ragyogó hajrája ellenére Vettel nyert Szahírban
Sebastian Vettel nyerte a Bahreini Nagydíjat. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon pedig az engedelmes Valtteri Bottas érkezett célba.
Nem egészen a „rosbergi” időket idéző rajttal kezdte első pole-os futamát Valtteri Bottas, aki simán megtartotta első helyét a Bahreini Nagydíj startjánál. A szombati első hely után tehát a vasárnapot is kiváló eredménnyel kezdte a Mercedes új szerzeménye.
Az egyébként rendkívül „harapós” csapattársnak, Lewis Hamiltonnak ezzel szemben nem sikerült annyira jól az indulás. A mögéje felsorakozó Sebastian Vettel sikeresen megelőzte ugyanis a háromszoros világbajnokot, igaz ehhez kellett egy merész féktávredukálás is az ideális, felgumizott íven.
Szintén vesztett a rajtnál az ötödikről startoló Kimi Räikkönen is, akit Max Verstappen (6.) és az egészen a nyolcadik helyről érkező Felipe Massa is megelőzött.
A finn bottal üthette Verstappen nyomát, aki el is rohant gyorsan a legjobbakkal az élen versenyezni, de kis vigaszdíj, hogy néhány kör után Massától legalább sikeresen visszavett egy helyet.
Eközben az élen elképesztő és szoros vonatozás bontakozott ki: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo egy bolyban haladt, bár előzni nem sikerült egyikőjüknek sem.
Erre próbált megoldást találni a Ferrari, miután a 11. körben kihozták Sebastian Vettelt a boxba, hogy a kis alakulatot „feltartó” Valtteri Bottas elé keveredjen valahogy a német. A trükköt Verstappen is le akarta másoltatni, úgyhogy a boxba hívatta magát, majd fékhiba miatt kiesett a küzdelemből.
Ezzel egy nagy küzdő távozott, aki dühében rögtön oldalba is rúgta a gumifalat. Majd oldalba durrantotta Carlos Sainz is Lance Strollt, amikor épp az újonc mögé érkezett vissza a pályára a bokszkiállásból.
Az ütközés miatt behívták a Safety Cart, ami pedig újabb ügyet indított útjára. Mivel Bottas természetesen elsőként rongyolt a bokszba, Hamilton pedig közvetlenül mögötte hajtott, a brit trükközni próbált. Olyan lassan hajtott, amennyire csak lehetett, hogy feltartsa a mögötte érkező Daniel Ricciardót. Részben sikerült is, de a totyorgás azért vizsgálatot is érdemelt az FIA részéről, mely 5 másodperces büntetést eredményezett.
Ezzel együtt akkor Ricciardo nyerte a meccset a bokszból kijövet, de az újraindításnál a lágy gumik talán nem akartak annyira működni, mint kellett volna, így Hamilton simán visszaelőzte az ausztrált. Aztán még Massa is és Räikkönen is könnyedén elment a Red Bullos mellett.
Mindeközben Vettelt keményen támadta Valtteri Bottas, de a négyszeres világbajnok nem az a versenyző, aki egy első helyet csak úgy elajándékoz. Csak néhány centin múlott, de nem volt kérdés, a helycsere nem engedélyezett.
Mivel Hamilton 5 mp-es büntetés alatt versenyzett, és közvetlenül márkatársa mögött hajtott, üzent a csapatának, hogy jó lenne valamit tenni, hiszen így többet veszthet a beragadással, mint normál esetben. Néhány körbe beletelt, de végül simán elment Bottas mellett, aki egyáltalán nem védekezett.
Ez idő alatt Sebastian Vettel már 6 másodperces előnyben volt, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen látótávolságon kívülre került a negyedik helyen. Ahová egyébként úgy érkezett meg az ötödikről, hogy a bokszkiállás során elébe került Felipe Massát a futam elejéhez hasonlóan ismét megelőzte a célegyenesben.
A „nagyok” közül Valtteri Bottas kezdte meg a második körös kiállásokat, amit 15 körrel a vége előtt csapattársa, Lewis Hamilton „fejezett be”. Ez volt az a kiállás, melyben a háromszoros világbajnoknak le kellett töltenie a büntetését.
Hamilton a 3. helyre jött vissza, ahonnan a fennmaradó 15 körben már úgy tűnt, nem maradt valódi esélye a második helyre sem. Az első négyes között (Räikkönen zárta a sort) ugyanis minden esetben 9-9-9 másodperces különbség alakult ki.
Csakhogy nem Hamilton lenne, ha a lehetetlen ott lenne a szótárában. Hat környivel kevesebb volt a gumijaiban, mint csapattársáéban, így bátran indíthatta el a „Hammertime”-ot.
Rövid felzárkózás, könnyed előzéskenység Bottas részéről, és Hamilton máris Vettel nyomába eredhetett.
A német ekkor már 12 másodpercre növelte előnyét, de Hamiltont ez nem nagyon érdekelte. 1 másodperc körül faragott körönként, de hiába faragcsikált, a futam végéig nem ért fel jelenlegi legnagyobb ellenfele mögé.
Sebastian Vettel így tehát megnyerte a Bahreini Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a második hellyel, a pole-ból induló Valtteri Bottasnak pedig a harmadikkal.
Negyedik lett Kimi Räikkönen, aki ezúttal is inkább rádióüzeneteivel hívta fel magára a figyelmet, bár szépen előzgette a rendre elébe kerülő Felipe Massát, aki végül egyébként a hatodik helyen zárt. Ez az eredmény, ha Stroll ki is esett, bizonyosan szép ajándék a 75. születésnapját ma ünneplő Frank Williams számára.
A McLaren roppant kínos hétvégéje folytatódott a vállalatcsoport többségi tulajdonosának otthonában, három nap alatt negyedszer fuccsolt be a turbó hőenergiáját hasznosító generátoruk, az MGU-H. Ebből hármat Stoffel Vandoorne szenvedett el, akit ma ért az utolsó csapás: a rajtrácsról le kellett tolni az autóját, el sem indulhatott a futamon. Szűkszavúan csak annyit mondott, hogy a rajtrácsra vezető körében meghibásodást észleltek.
Alonso majdnem eljutott a célig az új motorral, de ahogy várni lehetett, nem brillírozott, mivel a friss egység behangolására nem volt módjuk. "Még sohasem vezettem ilyen kevés erővel" - gyarapította a rádión elhangzott zúgolódásai sorát, és 3 körrel a leintés előtt végül beparkolt a garázsba.
A világbajnokság tehát Bottas pole-ja ellenére továbbra is úgy tűnik, hogy Vettel és Hamilton között élesedik ki. A német egyelőre 2:1-es arányban vezet a küzdelemben.
A következő összecsapásra most két hetet kell várni, az Orosz Nagydíj következik április 30-án.
Végeredmény
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
|
1ó33:53.373 |
|
|
57 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
+ |
6.660 |
|
|
57 |
3. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
20.397 |
|
|
57 |
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
22.475 |
|
|
57 |
5. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
39.346 |
|
|
57 |
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
54.326 |
|
|
57 |
7. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1:02.606 |
|
|
57 |
8. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1:14.865 |
|
|
57 |
9. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
1:20.188 |
|
|
57 |
10. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1:35.711 |
|
|
57 |
11. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
12. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
13. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
14. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
3 kör |
|
műszaki hiba |
54 |
|
15. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
7 kör |
|
fékhiba |
50 |
16. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
45 kör |
|
ütközés |
12 |
17. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
45 kör |
|
ütközés |
12 |
18. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
46 kör |
|
fékhiba |
11 |
19. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
49 kör |
|
műszaki hiba |
8 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
46 kör
|
|
1:32.798 |
|
|