2.Kínai Nagydíj
Lewis Hamilton nyert a Kínai Nagydíjon
Hamilton vs. Vettel csata - 1:1
Hűvös fogadtatásban részesült az F1 mezőnye a Kínai Nagydíjon, ahol a második helyről rajtoló Sebastian Vettel rendkívül szokatlan pozícióban sorakozott fel a starthoz. Félig a kockában, félig kívül, az élről rajtoló Lewis Hamiltonhoz közeledve. Az FIA vizsgálta is az „ügyet”.
A rajtnál aztán nem hozott előnyt a trükközés, sőt. Már-már úgy tűnt, a 3.-ról startoló Valtteri Bottas megelőzi a németet, de a ferraris visszaverte a támadást.
Helycsere mögöttük történt, Kimi Räikkönen adta át a helyét Daniel Ricciardónak. Max Verstappennek pedig a fél középmezőny. A holland a 16. helyről a 11-re jött fel, mire a soraikat rendezték a többiek.
A futam első áldozata Lance Stroll volt, aki ezúttal nem önként távozott. Sergio Pérez pattintotta ki a sokat kritizált újoncot. A sokat dicsérgetettet, vagyis Antonio Giovinazzit viszont nem kellett lökni, ment magától ismét a falnak a célegyenesben.
Ekkor megkezdődött a Safety Car session és a pit stop cunami, aminek a végén, és sok-sok bátor manővert követően a 16. helyről érkező Max Verstappen a harmadikon találta magát.
A 10. körre Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Vettel, Sainz, Alonso, Pérez, Magnussen és Bottas első tízes alakult ki.
De persze, ahogy a 16 vs. 3. hely sem okozott gondot, a csapattárs legyőzésével sem sokáig teketóriázott Verstappen, aki a 11. fordulóban már közvetlenül az élen álló Lewis Hamilton mögött hajtott.
A mezőny ekkor még olyannyira egyben volt, hogy úgy tűnt, talán Hamilton könnyen foghatóvá válhat a holland számára, de a háromszoros világbajnok begyújtotta a rakétáit. Verstappen megpróbált DRS-nyi távolságra férkőzni, de Hamiltonnak, ahogy az időmérőn, most is volt „válasza” a lábában.
Az első kettőst követő trió is beállni látszott egyfajta vonatozásba. Ricciardo szenvedett, Räikkönen pedig ott állt tehetetlenül mögötte, Vettel meg mindezt tétlenül nézte jó néhány körön keresztül. Talán nem akart összeakadni csapattársával, pedig láthatóan volt benne tartalék.
A 20. körig tartott a csapattárs és a csapat iránti visszatartó erő. Akkor aztán kegyetlenül betette az autóját Räikkönen mellé, majd ment levadászni Ricciardót is, hogy aztán Max Verstappen után eredhessen.
8 körre volt szüksége a németnek a Räikkönen elleni támadástól eljutni a Verstappen elleniig. Ott azonban nem volt szükség semmiféle akcióra. A Red Bullos önként lefékezte magát a pályáról a hátsó egyenes végén, és ezzel átadta helyét a négyszeres világbajnoknak.
Plusz még néhány másik versenyzőnek is, mert ment a boxba kerékcserére. A hatodik helyre jött vissza, ahol kisvártatva Valtteri Bottas háta mögé érkezett meg. Néhány kormánymozdulat, és már „meg is volt” a finn.
Vettelnek eközben nem sok esélye volt Lewis Hamilton ellen. A brit inkább távolodott, mintsem a német közelített volna rá.
Sok rádióbeszélgetés következett a kerékcseréket illetően. Maradjanak, menjenek? Először úgy tűnt, ha kockázatos is, maradni érdemes, például Hamilton esetében. De végül nem kockáztattak.
Az élről Vettel és Hamilton is cserélt, a majd’ minden második körben valamire panaszkodó Kimi Räikkönen viszont hősiesen tartotta magát, és így a 37. körben a 2. helyen autózott. Majd tovább mérgelődött, (rádió: „hol fogunk így kikötni?”) és négy kör múlva ő is „megadta magát” – vagyis kereket cserélt.
Ahogy mérgelődhetett magában Fernando Alonso is. Úgy tűnik ugyanis, hogy az idei McLaren-Honda csakis a rendeltetésszerű versenyvonalkövető versenyzésre van hitelesítve. Ahogy az Ausztrál Nagydíjon, most a kínai megmérettetésen is rögtön tönkrement, amint egy erősebb támadás érte az autót.
A gyermekkori bálványnak köszönt be sikeresen Carlos Sainz, ami után pedig Alonso gyalogolva integetett a rajongóinak.
Hamilton pedig „beintett” Vettelnek, aki a csapatát kérdezte, hogy mennyivel kellene körönként gyorsabbnak lennie a britnél, ha öt körrel a vége előtt utol akarná érni. Hét tized volt a válasz, Hamiltontól pedig ismét egy rakétabegyújtás.
Ezzel gyakorlatilag el is dőlt az első két hely sorsa. Már csak a 3. volt nyitott.
Fordult a kocka a Red Bull háza táján. Ezúttal a dobogóért Daniel Ricciardo vette üldözőbe Verstappent, aki a lekörözésre váró Magnussen mögé „ragadt be”, és kiabált Charlie Whitingnak, hogy takaríttassa el előle az amerikai autót. De a Hass nem volt igazán közel, így maradt elöl, Verstappen pedig, ha nagy nehézségek árán is, de megtartotta dobogós helyét csapattársa ellenében.
A futam végeredménye tehát: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és a 16. helyről érkező Max Verstappen lett a dobogósokat illetően.
Ricciardo tehát maradt a negyedik helyen, őt két és fél másodpercre követte a célvonalhoz Kimi Räikkönen, akiben pedig majdhogynem belebukva Valtteri Bottas.
Az Alonsóval jót csatázó Carlos Sainz futott be hetediknek, Magnussen, Perez és Ocon pedig lekörözöttként zárt az első 10-es korlátját.
Lewis Hamilton ezzel a győzelmével pontegyenlőséggel érkezett meg Sebastian Vettel mögé. Mindkettejüknek 43 pontjuk van. A harmadik pozíció pedig egyelőre Max Verstappené, aki egyébként a nap versenyzője is lett a rajongók választása alapján.
Hogy merre mozdul el a Vettel vs. Hamilton mérleg nyelve, arra nem kell sokat várnunk. A Bahrein GP ugyanis a jövő héten következik. A nagydíj minden eseményét élőben közvetíti az M4 Sport.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
|
1ó37:36.160 |
|
|
56 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
+ |
6.250 |
|
|
56 |
3. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
45.192 |
|
|
56 |
4. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
46.035 |
|
|
56 |
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
48.076 |
|
|
56 |
6. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
48.808 |
|
|
56 |
7. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
72.893 |
|
|
56 |
8. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
9. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
10. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
11. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
12. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
13. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
14. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
15. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
16. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
22 kör |
|
féltengely |
34 |
17. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
40 kör |
|
műszaki |
16 |
18. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
41 kör |
|
motor |
15 |
19. |
|
Antonio Giovinazzi |
ITA |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
53 kör |
|
kicsúszás |
3 |
20. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
56 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:35.378 |
|
|
44 |
|