1.Ausztrál Nagydíj
Meglepetés! Sebastian Vettel nyerte a szezonnyitót
A Ferrari egy okos taktikai húzással rántotta ki Lewis Hamilton alól az első helyet.
Már az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt eldőlt, hogy ausztrál szempontból nem lesz túlzottan eredményes a 2017-es futam, hiszen Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sorakozásnál a pálya szélén parkolta le autóját. A váltó rakoncátlankodott, és ezzel el is úszott a verseny az ausztrál számára.
Nézői szempontból viszont egy kicsit pozitívabb képet festett a rajt. Lewis Hamilton indult az élről, és bár a második helyről startoló Sebastian Vettel kicsit belassult az indításnál, a Ferrari nem szakadt le a nagy „mumustól”.
A négyszeres világbajnok, akinek sikerszámát Hamilton idén szeretné utolérni, beakasztotta a vontatókötelet a Mercerdesbe, és a DRS engedélyezéséig nem is került ki az 1 mp-es bűvkörből.
A DRS azonban nem „működött” igazán, így végül a német 1 másodpercen kívülre került, de semmiképpen sem játszott alárendelt szerepet. Jött egy kis 1-2 másodperces különbségtartáson belüli adok-kapok.
Hol Hamilton, hol Vettel volt a gyorsabb. A 15. kör tájékán volt egy fordulópont, amikor aztán Vettel begyújtott a paripáknak, és ismét bement 1 másodperc alá..., de Hamilton a bokszba „menekült”.
És akkor úgy tűnt, a Ferrari nagyon eltaktikázza. Vettel ugyanis továbbment, és míg Hamilton futotta a leggyorsabb köröket, a német hozott egy erős, de lassabb standardot.
Csakhogy! Vettelnek a fülére szólt a Ferrari, hogy rendben vannak a gumik, ami így először külsőre nagyon furcsán hangzott. Miért akar a Ferrari csúnyán kikapni?
Nem akart! Ott volt nekik „cinkostársként” Max Verstappen, aki lassabb volt Vettelnél, és Hamilton éppen mögéje érkezett meg. A hollandot pedig nem nagyon lehet megelőzni, és ha a Ferrari alatt tényleg kitartanak a gumik, és még kinn is marad néhány kört, simán megszerezhetik az első helyet.
A Ferrari taktikája tökéletesen működött. Épp annyi ideig maradt kinn Vettel, hogy Hamilton, sőt Vertsappen elé tudott visszajönni, és ezzel megtörtént a helycsere, Toto Wolff pedig a Piedone időket idézve bevitt két fejtetőst az előtte álló asztalnak.
Kevesen gondolták volna, de egy Ferrari került az élre a 2017-es idénynyitón. Ráadásul egy kis feltartás, és talán az üldözés során kicsit elhasznált gumiknak köszönhetően Hamilton 6 másodperces hátrányba került.
Verstappen, pedig mint aki jól végezte dolgát, kiállt a bokszba, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig a pálya szélére.
Ami a csapattársakat illeti, Hamilton és Bottas esetében az új jövevény a futam első felében eléggé alárendelt szerepet játszott. Jó messziről próbálta figyelemmel kísérni az első helyért harcolók csatáját, ám a második szakaszban közelebb lépett.
Míg Hamilton a 40. körre 8 másodperces hátrányba került Vettelhez képest, Bottas 2 másodpercre közelítette meg márkatársát.
A házi csata természetesen nem fajult el. Hamilton bár panaszkodott a gumijaira, tartotta a kis, de elégséges különbséget Bottashoz képest.
Míg Vettel úgy tűnt, mintha másik ligában versenyezne, hiszen jócskán lemaradtak tőle a többiek, márkatársa, Kimi Räikkönen ugyanilyen, de fordított helyzetben volt.
A finn a 4. helyen látótávolságon kívülre került az első hármashoz képest, ráadásul a futam nagy ferraris taktikai eszköze, Max Vestappen ott loholt a nyakában. Keréktörésre azonban itt sem került sor.
Ahogy az élen is maradt minden az újban! Mármint a nagy változás kitartott a futam végéig, és Sebatian Vettel megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat!
Ráadásul 10 másodperces előnnyel. Ezzel együtt, ahogy Michelisz Norbert a levezető műsorban említette, Lewis Hamilton nem volt túlzottan boldogtalan. Magabiztos, vagy motiválatlan, akinek nem számít egy kis veszteség? Mindenki döntse el magában, avagy az évad további része választ fog adni erre a felvetésre.
Motivációs kérdés kapcsán felmerül az Alonso-kérdés, mely a tesztek ismeretében egészen jól is alakulhatott volna. A spanyol kétszeres világbajnok a 10. helyen állt, amikor kétoldali támadást kapott Esteban Ocontól és Nico Hülkenbergtől, majd egy nagy pofont a McLarentől, ami rögtön a bokszban találta magát, és kényszerpihenőre tért.
Ami a hátsó régiót illeti még, a sauberes Antonio Giovinazzi, aki semmivel sem volt felkészültebb, mint a helyét önként(?) átadó Pascal Wehrlein, a 12. helyen zárta a futamot. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a 13 helytől már kiesők alkotják a sorrendet.
Kissé meglepődtünk tehát, hiszen a Ferrari egy jó húzással lépett az élre, ráadásul egy pillanatig nem volt veszélyben Vettel győzelme, ami az utóbbi évek Mercedes dominanciáját ismerve mindenképpen felüdülés.
Hogy hogyan folytatódik ez a csata, az két hét múlva derül ki, hiszen április 7-én Kínában csap össze legközelebb a Forma-1 mezőnye.
Végeredmény
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF70H |
|
1ó24:11.670 |
|
|
57 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W08 |
+ |
9.975 |
|
|
57 |
3. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Mercedes |
W08 |
+ |
11.250 |
|
|
57 |
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF70H |
+ |
22.393 |
|
|
57 |
5. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
28.827 |
|
|
57 |
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
83.386 |
|
|
57 |
7. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
8. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
9. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR12 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
10. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Force India-Mercedes |
VJM10 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
11. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Renault |
RS17 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
12. |
|
Antonio Giovinazzi |
ITA |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
13. |
|
Stoffel Vandoorne |
BEL |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
14. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MCL32 |
+ |
6 kör |
|
műszaki |
51 |
15. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
9 kör |
|
futómű |
48 |
16. |
|
Lance Stroll |
CAN |
Williams-Mercedes |
FW40 |
+ |
14 kör |
|
műszaki |
43 |
17. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB13 |
+ |
31 kör |
|
műszaki |
26 |
18. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C36 |
+ |
39 kör |
|
műszaki |
18 |
19. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS17 |
+ |
34 kör |
|
fék |
23 |
20. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-17 |
+ |
43 kör |
|
motor |
14 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Kimi Räikkönen |
1:26.538 |
|
|
56 |
|