Alonso: A tesztek semmit nem jelentenek-Instagram Live interjú
Fernando Alonso egy élő Instagram-adásban beszélt az első négy 2017-es tesztnap tapasztalatairól és arról, mit vár a versenyektől. A spanyol a gyakorlásoknak nem tulajdonít túl nagy jelentőséget.
Fernando Alonso, a McLaren kétszeres spanyol világbajnoka vasárnap egy Instagram-adásban válaszolt rajongói kérdéseire. A szurkolók nagyrészt a spanyol pilóta 2017-es várakozásaira voltak kíváncsiak, de előkerült több más, a Forma-1-et érintő téma is szóbakerült.
Egyikőjük viszont kicsit gonoszabb szándékkal fordult a kétszeres spanyol világbajnokhoz: “Meg tudsz majd tenni úgy három kört, hogy kihajtanál a boxba?” Amellett, hogy a McLaren tényleg kőkemény első négy tesztnapon van túl rengeteg kisebb-nagyobb problémával, Alonso valószínűleg a stílus miatt sem vette különösebben jó néven a kérdést.
Odáig viszont nem süllyedt, hogy leálljon az internetes trollal vitatkozni, ehelyett inkább zseniális módon tette helyre a valószínűleg tizenéves “rajongót”. “Köszönöm, hogy itt vagy, és köszönöm, hogy követsz engem és ezt az élő adást Instagramon, de inkább pihend ki magad, holnap iskola, és gondolom, sokáig fog tartani…”
Ami a konkrét teszteket illeti: “Nehéz hét volt, tele komplikációval. Főleg a megbízhatósággal akadtak problémáink, de erről szól a tesztidőszak. Tanulunk, és az a cél, hogy javuljon az autó. Remélem, hogy a jövő héten és Ausztráliában már jobb helyzetben leszünk. A motorral kapcsolatos megbízhatósági problémák kissé lelassítottak minket.”
Mi várható jövő héten? – Minden autóra rákerülnek különböző újítások, a McLarenre is, de az autó végleges formájára alakul ki.
A gyengécske Red Bull – Ezek csak tesztek, és a tesztek semmit nem jelentenek. Nagyon sok dolgot olvastam ezzel kapcsolatban, és a rajongóknak is nagyon nehéz lehet ezt az időszakot megérteni. Őket látom a legerősebbnek, évek óta senki nem számol velük, aztán valahogy mindig ott teremnek az élen. Nem fogok jósolni, mert a Mercedest nagyon nehéz lesz legyőzni. Ez nem foci, mert itt az emberen kívül nagyon sok minden függ az autótól, a benzintől, az erőforrástól…Semmi nem múlik a teszteken.
Visszatérés a Renault-hoz – Nincs rá reális esély, viszont a szívemben mindig lesz hely nekik, és mindig követni fogom, mi történik velük. Ami a visszatérést illeti: ilyen szabályváltozások idején mindenki úgy próbál helyezkedni, hogy a legjobb csapatnál versenyezhessen, erre törekszem én is és mindenki más is, de ettől függetlenül nincs reális esély arra, hogy visszatérjek a Renault-hoz. Azon vagyok és vagyunk, hogy a McLarennel teljesítsek minél jobban.
Visszavonulás – Van még néhány évem. Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok. Az biztos, hogy idén lejár a szerződésem a csapattal, ezzel kapcsolatban majd nyáron születik döntés. Még csak 35 éves vagyok, jó pár versenyképes évem lehet még.
Kedvenc utcai autó – Vannak olyan autók, amik nagyon gyorsak, de semmi gyakorlati hasznuk nincs. Ilyen a Honda NSX, a LaFerrari vagy a McLaren F1. Gyönyörűek, de én inkább lejjebb megyek pár szintet, és veszek egy olyan autót, aminek a mindennapok során is hasznát tudom venni.
Kedvenc Real Madrid-játékos? – Benzema.
Önéletrajz – Rajta vagyunk. Megtörténtek ezzel kapcsolatban az első beszélgetések és az első előkészületek. Folyamatban van, hamarosan kész is lesz.
Rosberg fagyizója – Tudom, hogy van neki egy Ibizán, de sosem voltam még ott. Jó lenne egyszer elmenni oda. Életemben eddig csak egyszer jártam Ibizán, ha legközelebb arra visz az utam, biztos, hogy beugrok.
Vandoorne-Látni fogjuk, hogy Stoffel egy óriási tehetség, egy gyors csapattársnak számítom, nagyon jó kedélyűnek ismerem három éve és remélem versenyezhetünk egymás ellen.
Új gumik-Ebben a pillanatban jók a benyomásaim, nem volt alkalmam tesztelni az esőset, a száraz jobban tapad, külsőre lenyűgözően néznek ki, örülök neki.
Dobogók-Remélhetőleg, mindent beleadok, nagyon izgatott, boldog vagyok, megpróbálok jó eredményeket elérni. Ma volt az első szabadnapom, kimentem edzeni, egy óra húsz perc futás, edzőterem, nyak, stb. Ez volt az egész felkészülésem, a toppon vagyok.
Túlságos pesszimizmus a McLarennél-Megértem a pesszimizmust, mert nem volt jó hetünk, de van néhány csapat akik kevesebbet mentek roszabb időkkel. Sok problémánk volt, de utolsók voltunk, ennek nincs sok értelme. 1:22.5-öt mentünk, még az összes problémánkkal mehetünk volna 1:19-et. Egy nehéz héten sok hasznos információt gyűjtöttünk.
Ferrari-Piros és szép, mint mindig. A tesztek csak tesztek, jó időket mentek és tavaly az elsőn, mindig egy erős csapat.
Versenyek, amiket az új gumik fognak befolyásolni-Monaco, Szingapúr, városok, több szórakozás, több tapadás.
Tesztek jelentősége-Senki nem mutatja meg a maximális potenciált Ausztráliáig.
Váltás Moto GP-re?-Nem, soha, a sport váltáshoz nem rendelkezek az ahhoz szükséges képességekkel.
McLaren színe-A színek jók, a színkombinációról mindenkinek megvan a véleménye, azt hiszem jól van így.
Dakar-Nincs adottságom ehhez.
A Liberty-vel nagyobb nyitottság a társadalmi hálózatokon-A teszteken sok videót láttunk, a pilóták és csapatok sok dolgai a társadalmi hálózatokon. A múltban nem lehetett. Egyszer feltettem egy kis videót Szingapúrban és másnap megkértek, hogy töröljem, sokkal szigorúbbak voltak. Most minden sokkal nyitottabb és ez jó dolog. Elégedett vagyok a változásokkal és az új tulajdonosokkal, akik biztos új ötleteket hoznak.
Szerződéshosszabbítás-Meglátjuk, nincs új, nyárig nem gondolkozok semmin, hogy mi lesz, addig élvezem a versenyeket.
Rajongók támogatása-Folyamatosan érzem a rajongók támogatását, győztem néhány pályán és másokon nem. Voltam olyan szerencsés, hogy szinte mindig versenyképes lehettem és ebben a három évben nem nagyon voltam, nagyobb támogatást érzek.
Ducati és Lorenzo-Ez egy nagyon rangos márka és lenne esélye arra, hogy valami nagyot tegyen ha Ducatival menne és jó lenne ha újra megnyerné a bajnoki címet.
Verstappen-Verstappen egy srác hihetetlen tehetséggel, a jövőben lehetősége lesz nagy dolgokat elérni, egy pilóta, akivel számolni kell és egy nagyon kemény ellenfél.
Legjobb barát a rajtrácson- Carlos Sainz, az apjával, a családjával remek és igyekszünk összehangolni a foci nézést, beszélgetni velük a legjobb.
Kedvenc futamok-Valencia 2012, Malajzia 2012, Spanyolország 2013, a bajnokság versenyei, amelyekről jó emlékeim vannak, de nincs egyetlen kedvencem.
V6-os vagy V10-es motorok-Hiányoznak a V10-ek. Jobban tetszett, hiányzik a hangjuk, tanúi vagyunk egy hangnak, amit az F1 nem érdemel meg, de ez van most és meg kell szokni.
Formula E-Nem követem nagyon, ez egy új ötlet, de még mindig hiányzik egy kevés. Ha panaszkodunk a V6-os hangjára, a Formula E-re azt mondhatnánk, hogy időt kell neki adni.
A tavalyi baleset-Tavaly volt egy nagy balesetem és most más szándékkal megyünk oda, ha autóba ülsz, nem gondolsz a balesetre.
Spanyol rajongók-A legjobb rajongók Spanyolországban vannak, speciális módon érzem a támogatásukat, mikor otthon versenyzem.
Saját fordítással kiegészítve!
|