20.Brazil Nagydíj
Hamilton a háromórás őrült krimi győztese – Verstappen a vízen járt!
Csak lett verseny, de a bajnokavatás elnapolva! Lewis Hamilton végig irányítása alatt tartotta a kaotikus Brazil Nagydíjat, Rosberg biztosra játszott, és favoritként érkezik Abu-Dzabiba. Max Verstappen a mezőnyön átgázolva ért fel a dobogóra!
Nehézkesen indult a Forma–1-es világbajnoki sorozat idei utolsó előtti futama, miután a verseny előtt leszakadt az ég Interlagosban. A Haas szombaton remeklő francia versenyzője, Romain Grosjean például már fel sem sorakozhatott a rajtrácsra, miután még a felvezető körben az eső áldozatává vált.
A versenyirányítás elsőre egy 10 perces halasztást rendelt el, majd miután a csapadék nem nagyon akart alábbhagyni, hét körig a biztonsági autó mögött hajtott a mezőny.
Akkor aztán a lovak közé csapott a pole-ból induló Lewis Hamilton és úgy otthagyta a kissé elszundikáló csapattársát, hogy annak esélye sem volt a közelébe férkőzni, egészen a következő biztonsági autós periódusig.
Nem úgy a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, aki már az első kanyarban megelőzte az előle rajtoló Kimi Räikkönent. Méghozzá valahogy úgy, mint 2006-ban Michael Schumacher az utolsó ferraris futamán. A belső íven.
Verstappen az előzést követően látványosan kerülte a versenyívet, ahogy Fernando Alonso tette például a 2006-os Magyar Nagydíjon, ahol percenként kikerült egy-egy poroszkáló autót is egyben.
Az események aztán, ahogy az esőben általában szoktak, felgyorsultak...
Először Sebastian Vettel forgott meg a célegyenesre fordulása során, majd a sauberes Marcus Ericsson csapta oda az autóját ugyanott. Ekkor jött be másodjára a biztonsági autó. Majd az újraindítást követően már jöhetett is volna újra, de a versenyigazgató lefújta… Piros zászlóval megállította ugyanis, miután Kimi Räikkönen a célegyenesben egyszerűen a gyorsítás során megforgott, és összetörte az autóját. A 250. futamán.
Jött tehát egy kis szünet, aztán egy kis biztonsági autós körözgetés, és újabb piros zászló a 28. körben, a helyi nézők lefelé mutató hüvelykujjaival megtámogatva.
Ezt ki is húzták a kétórás határig, majd ismét jött Verstappen…
Egy kör után a harmadik helyről felugrott a másodikra, úgy, hogy körbeautózta Nico Rosberget a célegyenest követő Senna-S végén. Előbb úgy tűnt, hogy akár még az élen autózó Hamiltont is megtámadhatja, de amint 1 másodpercen belülre került Verstappen, a brit a gázba taposott.
Hamar komoly rések alakultak ki a három dobogóvárományos között, ami akkorára dagadt Verstappen és Rosberg között, hogy amikor a holland szűken fordult az egyenesre, és majdnem eldobta az autóját, a német még akkor sem tudta megelőzni azt.
Verstappenék bepróbálkoztak egy köztes esőgumival, de mint kiderült, hibába volt tőle gyors a Red Bull, a húzással csak annyit értek el, hogy a csapat kirántotta versenyzőjét a két Mercedes közül.
Aztán, habár mindenki a Rosberg, Hamilton csatára figyelt, az a bizonyos reflektorfény hirtelen a búcsúzó Felipe Massára irányult. A brazil ahogy az ezen a futamon már sokaknak sikerült, a célegyenesre ráfordítóban dobta el az autóját, és törte is össze. Mindez pedig azt jelentette, hogy ennyi volt számára a hazai közönség előtt a búcsúfutam. De nem a búcsúzás az „övéitől”. A hátára kapta a brazil zászlót, és azzal vonult vissza a boxba a helyiek nagy örömére. A garázsok előtt pedig a csapattagok tapsolták az elballagó Massát. Hatalmas köszöntés a Mercedestől, ölelkezés a Ferrarinál, majd jött a család…
Egy kis biztonsági autós periódus után ismét mehetett minden a maga útján. Visszaállt a rend, Hamilton vezetett, Rosberg kötelezően hozta a második helyet…
Verstappen? Ő az ötödik kiállása után a mezőny közepébe csúszott, de talán itt bevillanhatott édesapja 2000-es kanadai futama, és bekapcsolt még egy rotort a csónakján. Előzött belül, mentett egyet kívül, csúszott, mászott, és kúszott. Látványosan. Egészen a dobogó legalsó fokáig.
Valami olyasmit művelt, mint Michael Schumacher szárazon az utolsó ferraris futamán itt 2006-ban. Ez látványosabb volt, az érzelmesebb.
De ami a lényeg, a bajnoki csata maradt nyitott.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
|
3ó01:01.335 |
|
|
71 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
+ |
11.455 |
|
|
71 |
3. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
21.481 |
|
|
71 |
4. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
25.346 |
|
|
71 |
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
26.334 |
|
|
71 |
6. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
29.160 |
|
|
71 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
29.827 |
|
|
71 |
8. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
30.486 |
|
|
71 |
9. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
42.620 |
|
|
71 |
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
44.432 |
|
|
71 |
11. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
45.292 |
|
|
71 |
12. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
45.809 |
|
|
71 |
13. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
51.192 |
|
|
71 |
14. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
51.555 |
|
|
71 |
15. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1:00.498 |
|
|
71 |
16. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1:21.994 |
|
|
71 |
|
17. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
10 kör |
|
műszaki |
61 |
18. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
24 kör |
|
kicsúszás |
47 |
19. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
50 kör |
|
ütközés |
21 |
20. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
51 kör |
|
kicsúszás |
20 |
21. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
59 kör |
|
kicsúszás |
12 |
22. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
71 kör |
|
kicsúszás |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Max Verstappen |
1:25.305 |
|
|
67 |
|