19.Mexicói Nagydíj
Csak az első kanyar volt nehéz: Hamilton Mexikót is meghódította!
Csúnyán elfékezte magát az első kanyarban, de aztán már egy hibát sem vétett: Lewis Hamilton pályafutása 51. győzelmét szerezte Mexikóban, utolérve ezzel az örökranglistán Alain Prostot. Nico Rosberg előnye újabb 7 ponttal csökkent. Max Verstappen újra felbosszantotta Sebastian Vettelt.
A Mexikói Nagydíj rajtjánál Max Verstappen rögtön igazolta főnöke, Christian Horner szavait, aki még a futam előtt elmondta, fiai a saját versenyüket futják majd, nem törődve a bajnoki aspiránsokkal.
Miközben az élről rajtóló, és az első helyet a startnál is megtartó Lewis Hamilton csúnyán elfékezte az első kanyart, Verstappen az íven kanyarodni vágyó Nico Rosbergre ijesztett rá egy a Hamilltonéhoz hasonló hibával.
A belső íven próbált bebújni a német mellé, de túlértékelte autója (saját?) képességeit, és bár Rosberg azonnal menekülőre fogta, a két autó így is összeért, a Rosberg pedig a bukótérbe menekülve haladt tovább.
Az esetet később a Stewardok is vizsgálták, de ahogy Wéber Gábor a közvetítés során felvetette, az akció nem járt pozíciószerzéssel, nem érdemelne büntetést a holland versenyző, és végül nem is kapott.
A rajt egyébként nem zajlott le zökkenőmentesen a hátsó régióban sem. A hazai versenyén futó Esteban Gutiérrez a nagy tumultusban kifordította Pascal Wehrleint, aki pedig tehetetlenül pattogva ütötte meg a sauberes Marcus Ericssont. A versenybírók itt sem találtak vétkest.
Nem úgy Carlos Sainz esetében, aki szintén nem sokkal a rajt után játszott leszorítósdit Fernando Alonsóval. Talán visszaadta az amerikai kölcsönt az idősebb spanyolnak, de az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem sejtette, hogy mellette van egy autó.
Egy biztos, úgy gyorsított ki a kanyarból, mintha egyedül lenne a pályán, Alonso alól viszont elfogyott az aszfalt, és a füvön kétségbeesetten próbálta megtalálni a helyes irányt, vissza a „szürke zónába”.
Nem volt veszélytelen. A vak, vagy vakmerő Sainz mutatványát öt másodperces időbüntetéssel jutalmazták.
Aztán 17 körig az élmezőny beállni látszott. Vettel „dicsért” párat távozó ellenfelén, Felipe Massán, aki szerinte arra sem nagyon képes, hogy rájöjjön, az ellene való védekezéssel a saját versenyét is tönkre teszi.
Az imént említett körben aztán Lewis Hamilton feladta az első helyét, hogy közepes gumira váltson, és egy rövid időre beleszürküljön a mezőnybe. A negyedik helyre érkezett vissza a háromszoros világbajnok, de várható volt, hogy márkatársa sem vesztegel sokáig az első pozícióban.
Négy körrel később Rosberg is váltott, és bár volt egy kis veszélye annak, hogy az egymás mögött haladó Red Bull duó esetleg beelőzi, a német egyértelműen elébük jött ki.
Az ideiglenes vezető helyen ekkor Sebastian „közlekedési rendőr” Vettel állt, miközben a Red Bullnál a negyedik helyért nézett ki egy csata.
Daniel Ricciardo hajtott ott ugyanis, de ő hátracsúszott a startnál, a safety car bejöttekor máris kerékcserére ment, így az őt követő csapattárs friss gumijai ellen teljesen esélytelen volt.
Azaz csak feltartani tudta volna Verstappent, de az nem jó ötlet csapattársak között. Az ifjú Verstappen be is szólt rádión, de nem úgy, ahogy korábban. Gyakorlatilag kedvesen, kódolt üzenettel kérte csapatát, takarítsák már el előle a leharcolt gumikkal poroszkáló ausztrált.
Ezzel a visszafogott üzenettel próbálja helyrehozni a róla kialakult képet, hiszen a napokban elmondta, eléggé követelőzőnek hat a rádióbeszélgetései alapján, és ezen mindenképpen változtatna.
Változtatott is, a Red Bull vette az adást, adta a drótot, Ricciardo pedig félreállt előle.
Verstappen pedig nem volt rest, és Nico Rosberg nyomába eredt.
Teltek a körök, és nem tűnt úgy, hogy előzési pozícióba kerülhet a holland fenegyerek, de 20 körrel a vége előtt adódott a lehetőség.
A Mercedesek előtt nem kevesebb mint 8 lekörözendő autó tornyosult. Lewis Hamiltonnak egészen jól jöttek ki az átlépések, többet is a célegyenesben hagyott maga mögött.
Nico Rosbergnek azonban messze nem így adta a szerencsekerék, ami miatt Verstappen egyre közelebb került hozzá. DRS-nyi távolságra.
És a Red Bull-os be is próbálkozott Rosbergnél, csakhogy ismét túlértékelte a helyzetet, és négy keréken csúszva húzott el a német mellett ismét belső íven, de túl a határon.
A világbajnoki pontversenyben vezetőnek nem is volt más dolga, mint megvárni, hogy Verstappen látványosan, de kontrollálatlanul átcsusszan a kanyar bejárat előtt, majd miután ez megtörténik, befordulni és tovahaladni a második helyen.
Aztán ezzel mintha arcon is csapta volna saját magába vetett hitét az ifjú harcos, jól le is maradt a Mercedes versenyzőjétől, sőt még be is állt egy másik pofonért.
Jött ugyanis mögötte a ferraris Sebastian Vettel, szépen dolgozva le a hátrányát.
Mialatt úgy 15 körrel korábban még egyértelmű Red Bull dobogót jósolhattunk, hiszen Verstappen harmadik helye után a negyediken ott hajtott csapattársa, Daniel Ricciardo, a 67. körre egyáltalán nem így festett a helyzet.
Ricciardo kiállt egy kerékcserére, de hamar visszakapaszkodott, viszont ezzel maga elé engedte a Ferrari németjét, aki három körrel a vége előtt megtámadta a csapattársat.
Verstappen azonban védekezőként is túlhúzta.
Az első kanyart ismét elfékezte, és bár visszajött a pályára, és megtartotta a harmadik helyét, tudatták vele, hogy azt át kell adnia Vettelnek. De ő nem adta...
És ezzel ismét helyzetbe hozta a német rádióforgalmát, ahol repkedtek a síphangok, és helyzetbe hozta a csapattársát, Ricciardót is, aki támadhatta Vettelt.
Egy támadás még belefért, de nem sikerült fogást találni a Red Bullnak Vettelen.
A futamot Lewis Hamilton nyerte tehát, mögötte a bizonyosan sokat öregedő Nico Rosberggel, és a féktávok ördögével, Max Verstappennel, valamint a célvonalnál kegyetlen ordítozásba, és mutogatásba kezdő Sebastian Vettellel.
A német Verstappennek integetett, hogy szerinte nem ússza meg ennyivel, és nem is úszta.
A Red Bull 19 éves versenyzője még boldogan rohant fel a Mercedes duójával, hogy majd a dobogón jól megünnepli teljesítményét, de utána szóltak.
5 másodperces időbüntetést kapott, amivel az ötödik helyre esett vissza, az pedig nem ér dobogót...
És utána szóltak Vettelnek is, hogy jelenése van a közönség előtt, váltsa le ott Verstappent. A Ferrari sztárja boldogan mesélte a dobogón, hogy meglepte a „hívás”, de nagyon jólesik neki, hogy még itt megünnepelhette a kiharcolt pozícióját.
Rosberg előnye Lewis Hamilton győzelmével 19 pontra csökkent, de már csak két futam van hátra, mely során ha a német csak a második helyeket hozza továbbra is, akkor is világbajnokká válik.
A következő összecsapásra két hetet kell várnunk, legközelebb a Brazil Nagydíjon áll rajthoz a Forma–1 mezőnye.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
|
1ó40:31.402 |
|
|
71 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
+ |
8.354 |
|
|
71 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
20.858 |
|
|
71 |
4. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
21.323 |
|
|
71 |
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
27.313 |
|
|
71 |
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
49.376 |
|
|
71 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
58.891 |
|
|
71 |
8. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1:05.612 |
|
|
71 |
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1:16.206 |
|
|
71 |
10. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1:16.798 |
|
|
71 |
11. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
13. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
14. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
15. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
16. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
17. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
18. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
19. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
20. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
21. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
|
22. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
71 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Daniel Ricciardo |
1:21.134 |
|
|
53 |
|