16.Maláj Nagydíj
Rosberg-drámából Hamilton-katasztrófa – Ricciardo végre futamot nyert!
Úgy tűnt, Sebastian Vettel komoly hátrányba hozta a bajnokságban Nico Rosberget rajt utáni ütközésükkel – ám a hajrában kigyulladt a biztos győzelem felé tartó Lewis Hamilton autója, s ezzel tovább nőtt a német pontelőnye! Elmaradt a bajnokavatás, Daniel Ricciardónak visszaadta a sors a korábban elvesztett győzelmet!
A pilótaparádén Nico Rosberg egy vicces kérdésre reagálva azt mondta, jó messze van az első kanyar. Mint a futamon kiderült, olyannyira, hogy neki majdnem nem is sikerült elérnie odáig. Igaz, nem önszántából, de oda már pörögve érkezett a német. Sebastian Vettel gondolta talán kicsit túl a Ferrari képességeit, és legyűrve a folyamatosan szemtelenkedő Max Verstappent, még épp elérte honfitársa bal hátsóját. Csúszás lett a vége, ami a bajnoki táblát is érintette.
A pályán a mezőny végére, a pontversenyben a második helyre esett vissza a Mercedes versenyzője. Akkor.
Vettel pedig már mehetett is az öltözőbe, mert a saját autóját pedig mozgásképtelenné tette. De rászóltak, hogy még ne üljön fel a repülőre, mert jelenése lesz a bíráknál. Bajnoki éllovasokat nem koccintunk csak úgy ki a versenyből.
Az egészből Lewis Hamilton csak annyit érzékelt, hogy fogynak az ellenfelei, amit nyugtázandó még „bejött” egy kicsit a cirtuális safety car.
Miután Max Verstappen is lepacsizott a pályán Vettellel, és vesztett néhány helyet (plusz válogatott szavakkal jellemezte a német megmozdulását), Hamilton egy rövid időre megkapta a nyakára az egyébként negyedik helyről rajtoló Daniel Ricciardót.
Az első pár körben egész erős ellenfélnek bizonyult a Red Bullos, de aztán Hamilton hamar kikerült a támadási zónából.
10 kör után Hamiilton már 3 másodperc körüli előnyt tudhatott magának Ricciardóval szemben, akit Räikkönen, Verstappen, Bottas, Sainz, Ericsson, Pérez, Rosberg és Palmer követett.
A következő 10 körben aztán nagyot fordult a világ. Verstappen panaszkodott, hogy nem elég jó a sebessége, ezért kijött a bokszba, ahol pedig lágy gumit kapott, és magasabb tempót kapcsolhatott. A holland jócskán kiállási időn belülre autózta magát, ami után az első helyeken autózok bokszba állásakor az élen találta magát.
Egy-egy kiállás mellett így Verstappen az élen állt a 23. körre. Mögötte Hamilton, Ricciardo, Räikkönen és a mezőny végéről kapaszkodó Nico Rosberg autózott.
A pályán Verstappen erős, 8 másodperces előnyben volt, de a korai kiállás nem neki kedvezett, ezért a csata úgy tűnt, még messze nem lefutott.
Aztán jött, amire senki nem számított. Lewis Hamilton autójában megadta magát a motor.
És ezzel mintha ismét 2013-ban lennénk. Két Red Bull az élen. Vajon a Multi 21 túlélte-e az akkori incidenst?
Akkor Mark Werbber, most a szintén ausztrál Daniel Ricciardo volt az élen, és mögötte a csapattárs.
Hamilton kiállása miatt előkerült a virtuális biztonsági autó, ami kicsit megakasztotta a küzdelmet, mivel a két Red Bull együtt érkezett az utolsó kerékcserére, és ezért Verstappen lemaradt. Ez a fajta biztonsági autó nem engedi meg a felzárkózást, így közel 3 másodperces hátrányban volt a holland, amikor zöld jelzést kapott a mezőny.
Ebből jó sokat lefaragott, majd végül nem bírta a tempót, így Daniel Ricciardo megszerezte idei első győzelmét!
Mögéje így csapattársa, Max Verstappen állhatott, akit pedig Nico Rosberg követhetett annak ellenére, hogy a mezőny végéről érkezett, ráadásul még egy 5 másodperces büntetést is elszenvedett.
A végül a negyedik helyen végző Kimi Räikkönennel csatázott a futam utolsó harmadában, de kissé túl optimistán (agresszíven?) szúrt be, és kis koccanás mellett előzött a német. Végül azonban összeszedett annyi előnyt, hogy a finn előtt tudott maradni nem csak a leintés pillanatában, hanem még a matekóra után is.
A nap versenyzője az F1.com-on való szavazás eredményeképpen Max Verstappen lett, de Fernando Alonso sem lett volna érdemtelen erre a címre. A spanyol az utolsó helyről a hetediken érkezett célba. És mellette csapattársa, a 300. futamot teljesítő Jenson Button is befért a top 10-be. Kilencedik lett.
Nico Rosberg tehát növelte előnyét a pontversenyben, a Mercedes nem lett bajnok a hétvégén. Így megyünk tovább a következő helyszínre, a Japán Nagydíjra, melyet jövő héten rendeznek a szuzukai pályán.
Végeredmény
1. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
|
1ó37:12.776 |
|
|
56 |
2. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
2.443 |
|
|
56 |
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
+ |
25.516 |
|
|
56 |
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
28.785 |
|
|
56 |
5. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1:01.582 |
|
|
56 |
6. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1:03.794 |
|
|
56 |
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1:05.205 |
|
|
56 |
8. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1:14.062 |
|
|
56 |
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1:21.816 |
|
|
56 |
10. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
1:35.466 |
|
|
56 |
11. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1:38.878 |
|
|
56 |
12. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
14. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
15. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
16. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
17. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
7 kör |
|
|
49 |
18. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
+ |
15 kör |
|
|
41 |
19. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
15 kör |
|
|
41 |
20. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
37 kör |
|
|
19 |
21. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
47 kör |
|
|
9 |
22. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
55 kör |
|
|
1 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Nico Rosberg (Mercedes) |
1:36.424 |
|
|
44 |
|