15.Szingapúri Nagydíj
Őrült hajsza az éjszakában: Rosberg állta Ricciardo támadását – újra bajnoki éllovas!
A Red Bull mindent feltett egy lapra: Daniel Ricciardo nagy hajrájával Nico Rosberg megizzadt a győzelemért. Lewis Hamilton nem hagyta veszni az utolsó dobogós helyet – de a bajnoki elsősége oda. Sebastian Vettel 17 pozíciót javítva zárkózott fel csapattársa mögé!
Olyan nincs, hogy egy Szingapúri Nagydíjon ne legyen biztonsági autós periódus. A 2016-os futamon elég volt hozzá a rajt is. Ott Nico Hülkenberg lett kéretlen Toro Rosso szendvicstöltelék, amit rögtön a fal mellé köptek. Megrágva! A német versenyének ezzel vége is volt.
A biztonság kedvéért berendelték a biztonsági autót, amit nagy sietve ki is küldtek, a pályabírók pedig fejvesztve menekültek.
Merthogy túl korán eresztették szélnek a mezőnyt, az érkező F1-es autók láttán pedig a még a pályán szolgálatot tévő szakember fejvesztve rohant le az ideális ívről.
Talán a helyi áramszolgáltató már nem tudott elegendő energiát adni a biztonsági kamerák számára. A versenyzők éjszaka is napfényben versenyeznek, a döntéshozók pedig vakon vezényelnek...
Ami az elrontott startot illeti, Rosberg remekül eljött, de társaival egyetemben be is ment a boxba. Verstappen még az elején hátramenetbe kapcsolt (7), Alonso pedig rajtrakétákat gyújtott (5), mint anno a renault-s éveiben.
Később mindketten főszereplővé váltak egyazon esemény kapcsán. Alonso a hetedik helyen hajtott a futam feléhez közeledve, míg az évad során helyet cserélő Danyiil Kvjat és Max Verstappen egymásra találtak. Az orosz volt elöl, a trónfosztó pedig megpróbálta ezt a pozíciót is elvenni tőle.
Kvjat jó orosz módjára azonban mindenféle támadást visszavert, majd csapatától azt az üzenetet kapta, hogy a valódi ellenfele az előtte haladó Fernando Alonso. Az üzenet mögötti üzenet az volt valószínűleg, hogy engedje el a nagytesónál hajtó Verstappent.
A Toro Rosszós nem engedett, végül saját csapata egy bokszba hívással mentette meg Verstappent, és vele együtt valószínűleg két versenyautót is. No meg talán Alonsót.
Itt egy kicsit le is ült a futam, majd 14 körrel a vége előtt egy szempillantás alatt felállt.
A negyedik kerékcserehullám úgy alakult, hogy Nico Rosberget nem vitte magával. Az élen volt, de nagyon lassú is egyben. A mögötte egy kerékcserényire hajtó Daniel Ricciardo olykor több mint 3 másodperccel is gyorsabb volt nála.
A Red Bull arról tájékoztatta Ricciardót, hogy számításaik szerint négy körrel a vége előtt utol is éri majd az élen hajtót.
Merész húzás volt a Mercedestől, de mint kiderült, tökéletesen működött. Ricciardo nem érte végül utol Rosberget, aki végig uralva a futamot, sorozatban harmadjára ért elsőként célba.
Rosberg és Ricciardo mögött változatlan a sorrend. A dobogóra még Lewis Hamilton fért fel, de a futam során ez nem volt ilyen egyértelmű.
Hamiltont ugyanis Kimi Räikkönen egy a brit által (aki a fékek túlmelegedésével küzdött) elkövetett hiba után megelőzte, de a mercedeses a következő kiállásnál sikeresen a finn elé került, és ebben a sorrendben értek célba.
Bár a 2016-os Szingapúri Nagydíj nem tűnt annyira izgalmasnak, valószínű, hogy ha csak egy körrel tovább tart, már más végeredménye lett volna. Ricciardo ugyanis a végére fél másodpercen belülre került, és jóval frissebb gumijainak és ismert habitusának köszönhetően valószínűleg megpróbálkozott volna az előzéssel.
A Forma–1-ben nincs Ha, így Rosberg nyert, és 8 pont előnnyel vezeti a tabellát csapattársa, Lewis Hamilton előtt.
A nap versenyzője címet az a Sebastian Vettel nyerte el, aki a mezőny végéről egészen az ötödik helyig tornászta fel magát közvetlen csapattársa, a 3. helyet is megjáró Kimi Räikkönen mögé.
A Forma–1-es sorozat még két hétig pihen. A október 2-ai hétvégén Malajziában folytatódik a világbajnokság.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
|
1ó55:48.950 |
|
|
61 |
2. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
0.488 |
|
|
61 |
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
+ |
8.038 |
|
|
61 |
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
10.219 |
|
|
61 |
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
27.694 |
|
|
61 |
6. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
1:11.197 |
|
|
61 |
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1:29.198 |
|
|
61 |
8. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1:51.062 |
|
|
61 |
9. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1:59.952 |
|
|
61 |
10. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
11. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
13. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
14. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
15. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
16. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
17. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
18. |
|
Esteban Ocon |
FRA |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
2 kör |
|
|
59 |
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
18 kör |
|
műszaki |
43 |
20. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
26 kör |
|
műszaki |
35 |
21. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
61 kör |
|
ütközés |
0 |
22. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
61 kör |
|
fék |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Daniel Ricciardo |
1:47.187 |
|
|
|