9.Osztrák Nagydíj
Dráma Spielbergben: Hamilton és Rosberg az utolsó körben ütközött – a brit a győztes!
Az eső ugyan elmaradt Ausztriában, az izgalmak viszont nem. Az eltérő taktikán lévő két Mercedes az utolsó körben ütközött egymással. Lewis Hamilton nyert, Nico Rosberg lemaradt a dobogóról is. Max Verstappen és Kimi Räikkönen gyűjtötte be a lepattanót. Sebastian Vettel defekttel búcsúzott születésnapján.
A pole-ból startoló Lewis Hamilton jól jött el a rajtál, és meg is tartotta első helyét. Valójában nem izzasztotta meg senki ebbéli törekvései során, miután a második helyről startoló Nico Hülkenberg szinte hátramenetbe kapcsolt a piros lámpák kialvásakor, a mögüle induló Jenson Buttonnak pedig esélye sem volt a címvédő ellen.
A rendkívül meglepő Mclaren pozíció meglepő módon néhány körig ki is tartott, de aztán természetesen elkezdték levadászni őt a gyorsabban haladók. Elsőként Max Verstappen, aki egyébként a 8. helyről indult.
A kerékcsere könnyen erősen megkavarhatta volna a lapokat a futam első harmadában, miután Lewis Hamilton autóján a kerékcsere 4,2 másodpercet vett igénybe. De ez a kis hiba is elég volt ahhoz, hogy márkatársa, a rajtrácsbüntetés miatt csak a 6. helyről startoló Nico Rosberg elmenjen mellette.
Az élen Sebastian Vettel vezetett, aki egészen sokáig próbálta elhúzni első kerékcseréjét, ám azzal együtt, hogy Nico Rosberg már közel utolérte a németet, végül is nagyon nem jött be a Ferrarinak az időhúzás.
Az olasz versenyautó a célegyenesben kapott jobb hátsó defektet, aminek következtében a születésnapos Vettel autója a bokszutcafal felé kanyarodott, majd onnan becsúszott a pálya közepére, ami után természetesen beküldték a Safety Cart. A mezőny pedig a bokszba rongyolt gumicserére...
A biztonsági autó néhány kör vendégeskedés után a 31-ben hajtott le a pályáról, mögötte pedig elindult a Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Nasr, Button, Grosjean, Magnussen vonat.
Nagyságrendileg 20 körig aztán működött is a vonatozás, majd, amikor Hamilton fülére szóltak a „Hammertime” jelszóval, gyakorlatilag elkezdődött a csapaton belüli hajsza.
Először is a brit kiállt az élről, ám hiába tűnt ez egy remek húzásnak, Hamilton picit belehibázott a kivezető körébe, és ezzel amikor egy körrel később Rosberg is kiállt, gyakorlatilag borítékolható volt, hogy nem lesz csere kettejük között.
A Hammertime először inkább Kimi Räikkönen esetében jött el, aki szépen felzárkózott Daniel Ricciardo mögé, és néhány kör nyüstölés után sikeresen megelőzte az ausztrált. A sorrend ekkor: Verstappen, Rosberg, Hamilton, Räikkönen és Ricciardo volt. Nem elhanyagolható tény, hogy közvetlenül mögöttük ott hajtott az underdog autóban Jenson Button...
Az élmezőnyben a korábbitól eltérően ezzel nem állt meg az élet. Nico Rosberg és Lewis Hamilton a friss gumikon utolérte Max Verstappent, és mindketten könnyedén átverekedték magukat a hollandon, hogy a Mercedes előny ismét egyértelművé váljon.
Ha már a kerékcsere környékén nem, az utolsó körökre eljött az igazi Hammertime Lewis Hamilton számára.
Nico Rosberg szuperlágy gumikon hajtott, míg Hamilton lágyon. A brit korább értetlenkedve kérdezte csapatát, hogy miért a különbség, amire a válasz az volt, hogy az ő mérnökei jobb húzásnak tartják a tartósabb gumit az utolsó etapra.
Ami a különbségeket illeti, az utolsó körre kiderült, hogy Hamilton gárdájának volt igaza...
A brit sikeresen utolérte, és megtámadta márkatársát, ám autóik összeértek, és bár Hamilton kényszerült elhagyni a pályát a kakaskodás során, mégis ő jött ki jól a helyzetből, mivel Rosberg autója megsérült, és végül visszaesett a 4. helyre.
Lewis Hamilton néhány kanyarral később megnyerte a futamot, mögötte pedig az egyre lassuló Rosberget lehagyva Max Verstappen és Kimi Räikkönen érkezett célba.
A nap hőse ezzel együtt az a Pascal Wehrlein, aki a Manorral a 10 pontszerző helyre tudta behozni versenyautóját...
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
|
1ó27:38.107 |
|
|
71 |
2. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
5.719 |
|
|
71 |
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
6.024 |
|
|
71 |
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
+ |
16.710 |
|
|
71 |
5. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
30.981 |
|
|
71 |
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
37.706 |
|
|
71 |
7. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
44.668 |
|
|
71 |
8. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
47.400 |
|
|
71 |
9. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
10. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
11. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
12. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
13. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
14. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
15. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
16. |
|
Rio Haryanto |
INS |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
70 |
17. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
2 kör |
|
kicsúszás |
69 |
18. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
7 kör |
|
műszaki |
64 |
19. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
7 kör |
|
műszaki |
64 |
|
20. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
8 kör |
|
műszaki |
63 |
21. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
45 kör |
|
defekt |
26 |
22. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
69 kör |
|
kicsúszás |
2 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:08.411 |
|
|
67 |
|