3.Kínai Nagydíj
Megvan Rosberg mesterhármasa – a Ferrarik egymást törték, majd kapaszkodtak!
Izgalmas és fordulatos versenyt hozott a Kínai Nagydíj – Nico Rosberg mögött. A német gyenge rajtja ellenére zavartalanul aratta sorozatban hatodik, idei harmadik győzelmét. Sebastian Vettel Kimi Räikkönenbe csúszott az első kanyarban, majd mindketten áthámozták magukat a mezőnyön. Danyiil Kvjat megszerezte a Red Bull első dobogóját – Lewis Hamilton 7. lett.
A Kínai Nagydíjon már a rajt pillanatában elszabadult a pokol. A trükkös első kanyart ugyanis nem tudták elhagyni a versenyzők problémamentesen. A jól rajtoló Kimi Räikkönen saját csapattársával koccant, majd megsúszott és ezzel több helyet veszített – na meg az esélyt a dobogóra, noha szombaton még a pole-ra is esélyes volt.
A csapattárs, Sebastian Vettel szerint az ütközés azért történt, mert Danyiil Kvjat túl nagy sebességgel érkezett, és muszáj volt helyet hagynia neki, ami miatt ütközött Räikkönennel.
És ütközött „természetesen” Lewis Hamilton is, aki a mezőny végéről kényszerült rajtolni a sorozatos technikai problémák miatt.
Az élen az események kuszaságának megfelelően érdekes sorrend alakult ki. Daniel Ricciardo vezette a mezőnyt, mögötte Nico Rosberggel és saját csapattársával, Danyiil Kvjattal. De utánuk sem a megszokott nevek sorakoztak: Pérez, Hülkenberg, Sainz, Massa, Vettel, Button és Valtteri Bottas alkották a pontszerzők sorrendjét.
És ekkor jött a negyedik bumm a hétvégén. Daniel Ricciardo bal hátsó gumija defektes lett, és a leszakadó darabok miatt beküldték a Safety Cart, ami ismét összezavart mindent, és mindenkit.
Vettelen kívül. Ő nagyon is észnél volt. Míg előtte két autó egymással kakaskodott a boxutca bejárata előtt, a német kövér gázt adott, és úgy ment el a lehetetlen helyen mindkettő mellett, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne.
A versenyre jellemző események: Vettel úgy küzd, hogy az első szárnya sosincs biztonságban, ha veszít is helyet a szárnycsere miatt, szárnyal és visszatér az élvonalba. Hamilton megrögzött bokszlátogatóvá válik, és tapossa a gázt. Rosberg is nyomja, és el is menekül a mezőnytől.
Ennek megfelelően Nico Rosberg meg is nyerte a Kínai Nagydíjat.
Négy évvel ezelőtt éppen ezen a versenyen szerezte meg élete első Forma–1-es futamgyőzelmét, most már a 17-nél tart a 30 éves versenyző.
A dobogó második fokára a középmezőnyt is megjárt Sebastian Vettel ért fel, akit pedig a futam elején is a harmadikra soroló Danyiil Kvjat követett.
A futam elején pórul járt Daniel Ricciardo az utolsó szakaszban nagyon felszívta magát. Előbb a szinte lehetetlen küldetésnek nevezhető előzéssel villantott, hiszen megelőzte Lewis Hamiltont az ötödik helyért, majd maga mögé utasította a Williams versenyzőjét, Felipe Massát is. A dobogóra már esélytelen volt az ausztrál, de így is nagyszerű menetelést hajtott végre.
Tettét Kimi Räikkönen is lemásolta, Hamiltont és Massát letudva felzárkózott az ötödik helyre.
A végjáték a 6-7. helyért folyhatott volna, de Hamilton autójából kifogyott a szufla, és a rendkívüli felzárkózás után végül beérte a hetedik hellyel Felipe Massa mögött.
Pontszerző helyen ért még célba Max Verstappen, Carlos Sainz és Valtteri Bottas.
A Forma–1-es mezőny Kínából Oroszországba veszi az irányt, ahol Május 1-jén küzd majd meg a mezőny.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
|
1ó38:53.891 |
|
|
56 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
37.776 |
|
|
56 |
3. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
45.936 |
|
|
56 |
4. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
52.688 |
|
|
56 |
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
65.872 |
|
|
56 |
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
75.511 |
|
|
56 |
7. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
+ |
78.230 |
|
|
56 |
8. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
79.268 |
|
|
56 |
9. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
84.127 |
|
|
56 |
10. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
86.192 |
|
|
56 |
11. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
94.283 |
|
|
56 |
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
97.253 |
|
|
56 |
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
101.990 |
|
|
56 |
14. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
15. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
16. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
17. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
18. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
19. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
20. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
21. |
|
Rio Haryanto |
INS |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
22. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Nico Hülkenberg |
1:39.824 |
|
|
48 |
|