1.Ausztrál Nagydíj
Mozgalmas idénynyitó: Rosbergé a győzelem, Alonso repült, Vettel hibázott
Nico Rosberg ott folytatta, ahol a múlt évet abbahagyta: győzelemmel! A Ferrari csak lerajtolni tudta a Mercedest, megverni nem. Fernando Alonso óriási balesetet úszott meg, Kimi Räikkönen autója lángolt, a Toro Rosso versenyzői forrongtak. Pontszerző első versenyén az újonc Haas! Micsoda futam volt!
A német Nico Rosberg szerezte meg a győzelmet a 2016-os világbajnoki szezon első futamán, a Forma–1-es Ausztrál Nagydíjon. A mercedeses a futam utolsó harmadában vette át a vezetést az egészen addig az élen álló ferraris Sebastian Vetteltől, miután a Fernando Alonso hatalmas bukása miatti piros zászló alaposan megkeverte a stratégiákat.
Vettelnek végül meg kellett elégednie a harmadik hellyel – a négyszeres világbajnok a verseny végén a másik mercedesest, Lewis Hamiltont támadta a második pozícióért, amikor két körrel a leintés előtt az egyik kanyarban kicsúszott a fűre.
A futam többek között a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso félelmetes balesetéről maradhat emlékezetes. A McLaren-Honda versenyzője Esteban Gutiérrez Haas-Ferrarijába szállt bele a pálya egyik leggyorsabb pontján, és két szaltót követően a gumifalban landolt. A spanyol versenyző ép bőrrel megúszta a látványos ütközést.
A Haas másik pilótája, a francia Romain Grosjean a hatodik helyen ért célba, s az újonc csapat ezzel mindjárt pontot is tudott szerezni az első versenyén.
A piros lámpák kialvásánál a harmadik rajtkockából induló Vettel reagált a legjobban, s lőtt az élre az első sorból rajtoló, ám kissé beragadó két Mercedes-pilóta közt. Rosberg az első kanyarban kicsit kiszorította Hamiltont, aki így visszaesett a hatodik helyre, márkatársát pedig még Kimi Räikkönen is megelőzte a másik Ferrarival. A legjobb öt Vettel, Räikkönen, Rosberg, Max Verstappen, Felipe Massa sorrendben fordult az első körre. Kevin Magnussen eközben hátsó defekttel bicegett a bokszba, majd a pályára való visszatérésekor azonnal le is körözték őt – Hamilton ezt a pillanatot választotta ki arra, hogy elmenjen Massa mellett. A címvédő ezt követően gyorsan felzárkózott Verstappenre, ám a fiatal holland egészen a bokszkiállásokig eredményesen védekezett ellene.
Az első kerékcserék idején a Ferrariknál korábban új gumikat vételező Rosberg átugrotta Räikkönent – és kis híján Vettelt is.
Alonso eleinte a 9. helyen haladt, útban a pontszerzés felé, ám a 17. körben hátulról csúnyán megtorpedózta Esteban Gutiérrezt, amikor a 3-as kanyarnál a DRS-szel támadást akart indítani ellene. Míg a Haas forogva a kavicságyba csúszott, a McLaren a levegőbe repült, és szaltózva a külső védőkorlátnak csapódott. Teljesen összetört, valószínűleg a motor is tönkrement benne, Alonso azonban kicsit sántikálva, de épen szállt ki a roncsból.
Az ütközés miatt azonnal beküldték a biztonsági autót, ám a rengeteg törmelék miatt percekkel később már piros zászlós jelzés volt érvényben. A szabályoknak megfelelően ilyenkor szabadon gumit cserélhetnek a csapatok, és Rosberg át is váltott közepes keverékű abroncsokra, amin – mint később kiderült – már további kiállás nélkül el akart jutni és el is jutott a célig.
A küzdelem az 57 körös verseny 20. körében indult ismét útjára (a versenytáv egy körrel csökkent, miután Danyiil Kvjat Red Bullja a rajtrácsra menet megadta magát az első felvezető kör végén), és bár Vettel ekkor még megtartotta az első helyét, neki még hátravolt egy kerékcseréje, ami a 36. körben visszavetette őt a harmadik helyre. Tovább rontotta a Ferrari helyzetét, hogy a mindvégig dobogós pozícióban álló Räikkönen műszaki hiba miatt ekkor már nem volt versenyben.
Hamilton eközben eleve közepes keverékű gumikat tetetett fel az első és egyetlen kiállásánál, és Rosberghez hasonlóan szintén a maga ellenfelének második bokszolásánál tudta le az ezüstérmes pozícióhoz vezető utolsó akadályt, Verstappent. A Toro Rossó-s a hosszúra sikeredő bokszmunka miatt még csapattársával, Carlos Sainz-cal szemben is pozíciót bukott – nem beszélve azokról, akik a Mercedesekhez hasonlóan előrébb kerültek a piros zászló alatti gumicseréjük után. A fiatal holland végül – egy megforgást követően – csak a 10. helyet tudta megcsípni.
Az újoncok közül a renault-s Jolyon Palmer tizenegyedikként, a manoros Pascal Wehrlein pedig az utolsóként zárt. Rio Haryanto a kiesők táborát gyarapította a másik Manorral.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W07 |
|
1ó48:15.565 |
|
|
57 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W07 |
+ |
8.060 |
|
|
57 |
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
9.643 |
|
|
57 |
4. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
24.330 |
|
|
57 |
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
58.979 |
|
|
57 |
6. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
1:12.081 |
|
|
57 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1:14.199 |
|
|
57 |
8. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW38 |
+ |
1:15.153 |
|
|
57 |
9. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1:15.680 |
|
|
57 |
10. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Ferrari |
STR11 |
+ |
1:16.833 |
|
|
57 |
11. |
|
Jolyon Palmer |
GBR |
Renault |
RS16 |
+ |
1:23.399 |
|
|
57 |
12. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
Renault |
RS16 |
+ |
1:25.606 |
|
|
57 |
13. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM09 |
+ |
1:31.699 |
|
|
57 |
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
15. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
16. |
|
Pascal Wehrlein |
GER |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
17. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C35 |
+ |
12 kör |
|
műszaki |
45 |
18. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF16-H |
+ |
36 kör |
|
tűz |
21 |
19. |
|
Rio Haryanto |
INS |
Manor-Mercedes |
MRT05 |
+ |
38 kör |
|
műszaki |
19 |
20. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Haas-Ferrari |
VF-16 |
+ |
40 kör |
|
ütközés |
17 |
21. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-31 |
+ |
40 kör |
|
ütközés |
17 |
22. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-TAG Heuer |
RB12 |
+ |
57 kör |
|
műszaki |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Daniel Ricciardo |
1:28.997 |
|
|
50 |
|