Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Fernando Alonso az El Partido de las 12-ben: "Látom magam világbajnokként a McLarennel"

Az asztúriai pilóta elemzett az El Partido de las 12 rádióműsorban a Forma 1-es szezon kezdete előtt. Alonso nem vonul vissza, nem vesz ki egy év szabadságot és nem sajnálja, hogy elhagyta a Ferrarit.

Gondoltál már a F1-es visszavonulásra?
Nem, még nem. Semmelyik pillanatban.

Egy rossz autót sem hagynál el?
Nem, azt sem. A tavalyi év után bármilyen autó jobb lesz és jobb érzés lesz vezetni.

Úgy látod, hogy egy nap bajnok leszel a McLarennel?
Igen.

És dobogón ebben az évben?
Igen.

Bernie Ecclestone, aki az F1 pártfogója, azt mondta, hogy az F1 szar. Így van?
Ember, ha azt mondja, elképzelhető. Maguk az autók kevésbé látványosak, mint néhány évvel ezelőtt, sokkal lassabb időket megyünk, a súly 120 kg-val több mint 7 vagy 8 éve. Megváltozott a hang, a versenyek is megváltoztak a bejáratott Pirelli gumikkal. Számos tényező van, ami miatt a versenyek kevésbé látványosak és az autók lassabbak, és ez nem tetszik senkinek.

Megbántad valaha is, hogy elhagytad a Ferrarit?
Soha.

Ha azt mondom Ferrari, mit okoz neked: nosztalgia vagy bánat?
Nem nosztalgiát, de jó emlékeket. Az évek a Ferrarival nagyon jók voltak, 5 ott töltött év felejthetetlen. Bárcsak minden pilótának lehetősége lenne egy nap vezetni a Ferrarit, mert ez egy meglehetősen egyedi és lenyűgöző élmény. Azt hiszem, az én időm ott lejárt és elégedett vagyok azzal, amit elértem, de kicsit sem hiányzik.

Ki a legjobb pilóta a világon?
Jelenleg Hamilton, azt hiszem. Általában az a legjobb a világon, aki nyer.

Kit választanál Schumacher, Vettel vagy Hamilton közül?
Schumachert, biztosan.

Szerelmesen lassabban vagy gyorsabban mész?
Gyorsabban mindig. Te nem így teszel? Az ember nem sokat változik, de mikor boldog vagy és harmóniában vagy önmagaddal kívül-belül, a dolgok jobban mennek.

Holnap több mint 3 kört teszel meg?
Remélhetőleg. Az tény, hogy az utolsó nap a múlt héten egy kicsit frusztráló volt. Kimentünk és volt egy probléma a motorral. Autók ma már olyan bonyolultak, hogy egy turbó csere, egy akkumulátor csere 11 órát tart, holnap egy srác csak később jön. Azt hiszem, készen áll minden, voltam a pályán ma délután, minden rendben van. Remélem holnap egy jó tesztnap lesz.

Ki a rosszabb, a McLaren vagy a Madrid?
Nem tudom. Azt hiszem, hogy ma a Madrid, mert versengenek és elhullajtottak néhány pontot. Remélhetőleg a Bajnokok Ligájában jól játszanak. És a McLarent néhány hónapon belül látni fogjuk, de még nem kezdtük el. Nem vagyunk olyan rosszak. Látni fogjuk, hol is vagyunk valójában.

Ki tud többet a F1-ről, Carlos Miquel vagy Lobato?
Eleget tudnak mindketten. Azt mondanám keveset, de én változtam az elmúlt évtizedben.

Tisztában vagy azzal, hogy elrontottad azzal, hogy elhagytad a Ferrarit egy ilyen rosszul induló projektért, mint a McLaren Honda?
Rosszul kezdődött, de szükségem volt a változásra. Azt hiszem, az én ciklusom a Ferrarival végetért, volt az asztalon egy szerződésajánlat 2019-ig és nem fogadtam el. Nem tudom, hogy mindenki megtette volna, de én igen, hallgatok a megérzéseimre és a lelki béke már nem volt meg a Ferrarinál, mert 5 év alatt már kimerítő volt fizikálisan és mentálisan versenyről versenyre. Azt hiszem, nem létezik igazi lehetőség nyerni a Ferrarival. Az elmúlt évben nem létezett számukra. Remélem ebben az évben több lehetőségük lesz. Valami új kezdődött és erre az illúzióra volt szükségem karrierem ezen pontján.

Milyen érzéseid vannak az MP4-31-el kapcsolatban?
Jók. 116 kört tettünk meg néhány érdekes teszttel. Az autó még mindig éretlen. Van néhány dolog, amit még nem teljesen értünk, sokat teszteljük csak azt. A tesztek nagyon zavarosak, az idők és a teljesítmény tekintetében. Amikor nehéz elemezni az időket, előnyt szerzünk, de elégedett vagyok azzal, amit éreztem az első napon.

Mikor másnap három kör után megállt, úgy gondoltad olyan, mint tavaly?
Igen. Ez kemény érzés, a tehetetlenség és a frusztráció. Reggel 9:30-kor, egész napos tesztelés előtt állsz és instalációs köröket mész. Ez nehéz, de tanulni kell a hibákból, amik történnek télen, hogy ne történjen meg velünk Ausztráliában az első versenyen és pozitív dolgokat tegyünk.

Megérted az emberek bizonytalanságát?
Igen. Ez az, ami minket érint és amit el kell fogadni. Az elvárások mindig magasak, mikor a McLaren Hondáról van szó. Egy házat kell építenünk és a falait csináljuk, tégláról téglára, minden tégla tökéletes, hogy később, amikor magas a fal, jó legyen. Be tudjuk mutatni őket cement nélkül, de tudjuk, hogy nem lesz következetes alapon. Ahhoz, hogy világbajnokok legyünk és hogy legyőzzük a Mercedest, szükséges egy nagyon szilárd projekt, bár egy kicsit lassú, türelmesnek kell lenni.

Válaszolj őszintén. Gondoltad, hogy olyan nehéz lesz?
Az igazság az, hogy nem, őszintén nem. Ha 2014 végén szerződök a McLaren Hondához, 2015-re nem számítottam volna győzelemre, de szórakoztatóra. És a tavalyi év nehéz volt, mert sok problémánk volt. Elmentünk a versenyre, mintha egy teszt lenne, egy 70%-os teljesítményű motorral. Nem terveztem, hogy visszavonulok az elhagyás előtt (Ferrari). Ez impotencia egy pilóta számára és nehezebb volt a vártnál, de még mindig pozitívnak kell lenned.

Azt gondolhatnánk, hogy a Mercedes mérnökei tudják a dolgokat, amiket mások nem tudnak?
Nem, azt hiszem, nem tudnak annyit kitalálni. A jelenlegi F1 szabályok mellett, ha minden autót azonos színűre festünk, mindet nagyon hasonlónak fogod látni. Azt hiszem, ez a projekt kérdése, a felkészülés, a tervezés, az erőforrás... A Mercedes motorról beszéltek 2012-ben, mivel turbo motort teszteltek 2015-re és amikor sok előnyük volt a többiekkel szembe. A Honda projekt még éretlen. Sok tesztre volt szükségünk, sok tesztkörnyezetre, sok pénzt befektetni a berendezésekre, de nem hiszem, hogy hiányzik a tehetség vagy a tudás.

Eleinte ők nem értettek jól angolul?
Nekünk egy nagyon fiatal és nagyon tehetséges csapatunk van, de kevés F1-es tapasztalattal. A Honda csapat 80%-a fiatal japán új ötletekkel, de kevés tapasztalattal. Beszélgetni velük nagyon szórakoztató, mert nagyon eltérő filozófiájuk van a versenyek megértésére.

A Ferraris kilépés nehéz volt, ez a döntés a te költségedre volt?
Igen, a távozás a Ferraritól, egy olyan döntés volt, amelynek a költségeit én álltam. Ez 2014 nyarán volt és a jövés-menésen voltunk és a meghosszabításon. Felajánlottak nekem egy 2019-ig szóló hosszabbítást és nagyon át kellett gondolnom és megbeszélni a családommal és a barátaimmal. Ez a karrierem befejezése volt a Ferrarival, biztosan soha nem nyertem volna. 5 év alatt vb másodiknak lenni nagyon stresszes és nagyon igényes volt számomra mentálisan és fizikailag is. VB második helyezettek voltunk, de egy temetésnek tűnt. Amikor a Ferraris emberekkel vagy a rajongókkal vagy a sajtóval beszéltem, nagyon igényes volt. A Ferrari a győzelemért van, ha nem, az egész egy káosz volt. Így megy a nagyokkal vagy a fociban a Real Madriddal: ha második maradsz, változtatni kell valamin. Azt hiszem, hogy ha még mindig ott lennék, 2019-ig nem nyernék.

Mikor ellátogatál Ferrarihoz, azt mondtad része vagy a gyárnak és az ottani embereknek, de aztán tettél néhány kijelentést a Ferrariról némi aggodalommal, miért?
Nem tudom, hogy én azt tettem. Az 5 év, amit ott voltam, talán a karrierem legjobb emlékei. Minden pilótának egyszer az életben meg kell tapasztalnia a verseyzést Ferrarival. De tavaly jobb érzéseim voltak, mint előtte, a saját útjukat járják és mindkét fél nyert ezzel, mindketten boldogok vagyunk, de azzal az érzéssel, hogy ennek a ciklusnak vége.

Gondolod, hogy ha folytattad volna a Ferrarival, kevésbé becsültek volna a harmadik helyezésért, mint például Vettelt?
Nem, azt hiszem, nagyon jó volt a hangulat. Náluk most nagyon jó a hangulat, mert jó az eladás. Mindig nagyon jól kijöttem az egész csapattal. Felipe Massaval egy nagyon szoros barátságom van, voltam gokart versenyen Brazíliában, amit ő rendezett. Kimi Raikönennel nem volt túl sok kapcsolatom, de azt hiszem senkinek sincs vele és emellett nem nézte jó szemmel, hogy állandóan legyőzték. Tehát, büszke vagyok az ott töltött időmre, de most jobban élvezem a F1-et, akkor is ha tíz pozícióval hátrébb vagyok mögöttük.

Holnap korán kelsz?
Nagyon. 7-kor vagy úgy valahogy.  9-13-ig és 14-16-ig fogunk vezetni. Ezután egy órás megbeszélés 18.30-tól. A pályán vacsorázunk 20-kor és 21-kor visszajövünk.

A Q3 jó eredmény lenne?
Az nagyon jó lenne. Különösen azért, mert a teljesítményszint mindenkinél javult. Red Bull, Williams, Toro Rosso, Force India...Azt hiszem, a teljesítményük jó és bejutni ebbe a csoportba egy nagy ugrás lenne és megpróbáljuk.

Mit csinálnál, ha világbajnok lennél ebben az évben?
Ez annyira meglepne engem, hogy gondolkoznom kellene rajta...Remélhetőleg ez megtörténhet a következő években.

Szakáll le?
Szakáll le, haj le...

Ruha le?
Nem. Legalábbis, nem mindent...

Feljutás a dobogóra ebben az évben.
A Mercedes egy másik ligában van. Tenniük kell valami katasztrófálisat, hogy ne nyerjenek. Aztán majd meglátjuk, ki foglalja el a 3. helyet a dobogón.

Hamilton, Rosberg, és?
Azt hiszem, most már Vettel és a Ferrari lesz, de olyan hamar nem zárom ki a Williamst, a Red Bullt, a Force Indiat...És remélem, hogy előbb-utóbb a dolgokkal, amik érkezni fognak közelebb kerülünk a dobogós helyezésekhez.

Ha egy Mercedest vezetnél világbajnok lennél?
Nem tudom. Egyértelmű, hogy nincs a rajtrácson olyan pilóta, aki többet edz, mint én, többet dolgozik, mint én vagy hogy jobban élvezné amit csinál, mint én. Ez volt az előnyöm az évek során. Már 16 éve a F1-ben vagyok és mindig a csapattársaim előtt voltam ugyanolyan autóval, és nem hiszem, hogy mindig nagyobb a tehetségem, mint nekik. Volt Trulli, Fisichella, akik abban az időben a leggyorsabbak voltak a rajtrácson, Raikkönen szintén, aki állítólag repülő pilóta volt...De amikor Ausztráliába megyek, amíg ők esznek én a mérnökökkel vagyok, amikor ők alszanak én elemzem a rajtot...És ez volt a nagy erősségem és remélem ez lesz a következő néhány évben.

Emlékszel, amikor 30 éves voltál azt mondtad, hogy befejezed a vezetést?
Abban az időben azt mondtam amit az eszem mondott és most is azt mondom, amit gondolok.

És most meddig maradsz?
Pillanatnyilag 36-ig. További két év...(nevet). Ezeket az autókat akár 50 évig is lehet vezetni. Autók nagyon igénytelenek. A régi autókkal nem tudtál aludni az első néhány éjszaka a fizikai fáradságtól. Nem látunk jobb időket. Azelőtt 1:16-ot mentünk és most 1:26-ot, így ez nagyon igénytelen. És, ahogy tudjuk jövőre a F1-ben radikálisan megváltoznak az autók, gyorsabbá akarják tenni és ez fordulópont lehet. Ha az autók szórakoztatóak, és a F1-be visszatér a F1, ez vonzó bármelyik pilóta számára. És, ha továbbra is ezeket az autókat fogjuk vezetni, kicsit veszítenek a vonzóerejükből mindenki számára.

És minek fogod szentelni majd az idődet, Real Madrid elnöke?
Rengeteg pénzednek kell hogy legyen a Madridi elnökséghez (nevet). Nem tudom, gokart pályám van Asztúriában, van egy iskolám gyerekeknek...

Észrevétlenebb vagy, mint amikor bajnok voltál?
Nem hiszem. Talán az elmúlt évben igen, de a Ferraris években szerintem kevésbé voltam észrevétlen, mint amikor bajnok voltam. A Ferrarival egy másik dimenzióban vagy pilótaként és ez nagyon igényes magánélet szempontjából.

A rajongók szeretete csökkent irántad?
Nem, nem csökkent a szeretet irántam, azt mondanám, hogy növekedett, mert úgy érzem, hogy szeretnének előre juttatni, segíteni akarnak és támogató üzeneteket küldenek. Ha csökken valami, mint az eufória vagy magának a sportnak a figyelemmel követése, mert úgy gondolom, hogy általában véve kevésbé izgalmas, nem tudom, hogy azért van-e, mert nincs egy spanyol harcban a világbajnokságért minden versenyen. A versenyek már kevésbé látványosak és a nézőszám némileg csökkent valamennyi országban és folyamatosan gondolkodnak dolgokon az érdeklődés felkeltéséért, de néhány dolog szerintem túl nagy őrültség, mint egy új időmérőrendszer, amely sokkal összetettebb, mint korábban volt és fejfájást okoz a rajongóknak.

Ezen kívül ez az új időmérő rendszer később kezdődik a szezonban, nem?
Igen, ez furcsa. Ez egy nagyon összetett sport. Az embereknek ez egy kicsit nehezen követhető. Az emberek versenyautókat akarnak látni nagyobb hanggal, nagyon nagy gumikkal és folyamatos előzéseket és ez nincs nekünk most.

Gondolod, hogy láthatjuk Carlos Sainz első dobogóját a Toro Rossoval?
Remélhetőleg, nincs kizárva.

Jó a kapcsolat köztetek, igaz?
Igen, 7 vagy 8 éves kora óta ismerem Carlost és látod, hogy most együtt versenyzünk és a legjobbakat kívánom neki mindig. 2004-ben 11 éves volt, amikor először volt egy nagydíjon és most láthatod. A családjával mindig hihetetlenül jól éreztem magam és mindannyian a legjobbat érdemlik.

Mikor rádión beszélsz, tisztában vagy azzal, hogy hallani fogjuk...
Néhányat igen. Igen, tudom, igen.

Mint a "GP2"...
Igen. Ezt igen.

Személyesen, jól megy az élet?
Nagyon jól.

Dubaiban élsz?
Igen, ott nyugalom van, jó klíma az edzéshez és nagyon jó a kényelmes utazás szempontjából. 21 futammal, ami a jelenlegi naptárban van, plusz a tesztekkel és rendezvényekkel nekünk 70 vagy 80 szabadnapunk van, ha két hétre mész szabadságra és utána karácsony a családdal, stb már 40 napnál vagyunk. Ennyire zsugorodik a szabadidő és alapvetően szállodákban élsz.

És Dubaiban van bab, he?
Van ott néhány spanyol étterem, nem asztúriai. Jól élünk, ott jó az életminőség, jó éttermek...

Nem mész biciklizni Dubaiban?
Igen. Igen. Májustól szeptemberig igyekszem nem sokat menni, mert 45 fok van és ez kicsi lakóterület...De októbertől áprilisig ott 24-25 fok van és ez nagyon jó.

Mi van a kerékpárcsapat vásárlás projekteddel?
Ez ott is marad.

Nincs rá esély, hogy sikerüljön?
Soha ne mondd, hogy soha, de ez most nincs tervben. Nagyon közel volt, először a Euskaltellel, akikkel nagyon közel voltunk a megegyezéshez, de a végén, nem voltak adottak a feltételek, amikről beszéltünk. És két évvel ezelőtt, egy kicsit több munkával közel voltunk és a végén nem sikerült.

Mit látsz a legvalószínűbbnek, a Real Madrid címét vagy a te dobogódat idén?
Az én dobogómat. Van egy címünk csak a játékkal, és nekem 21 verseny.

Ki minden idők legjobb spanyol  sportolója?
Ez nehéz, mindig tisztességtelen megnevezni egyet. Azt hiszem, Nadal viszonyítási alap volt a generációnk számára, de mindig ugyanazt mondják: milyen sok kenus, triatlonos...Emberek, akik feláldozzák magukat oly sok éven át, rendkívüli tehetségük van és lehet, hogy nincs olyan nagy hatásuk.

Saját fordítás!

 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.