Autóbemutató-McLaren Honda MP4-31
Bemutatta új autóját a McLaren!
Egy nappal az első téli teszt rajtja előtt a nagyközönség elé tárta idei autóját a McLaren. Az MP4-31 nevet viselő konstrukció reményeik szerint kivezeti őket a 2015-ös mély hullámvölgyből.
Második szezonjához érkezett a McLaren második Honda-korszaka – és egyúttal egy sok szempontból meghatározó évhez is. A brit csapat 2015-ben fennállása leggyengébb bajnokságát futotta, motorpartnerük pedig állandó problémákkal küszködött, ám miközben akkor még az összeszokottság és az aktuális technológia terén szerzett tapasztalat hiánya némi magyarázatot jelentett számukra, idén már nem lesz bocsánat, ha nem következik előrelépés.
Woking és Szakura mindent megtett az újabb blama elkerüléséért, még a karácsonyi szünetüket is föláldozták a fejlesztés oltárán – munkájuk eredménye pedig az új autó lett, melyet vasárnap délelőtt honlapjukon keresztül hivatalosan is bemutattak (korábban már kiszivárogtak képek az autóról).
A kocsi a csapat Ron Dennis érkezése (1980 vége) óta jellemző névadási szokása szerint kapta az MP4-31-es nevet, benne pedig a Honda RA616H névre keresztelt erőforrása rejtőzik. Az istálló beszámolója szerint bár első ránézésre nem látni sok újdonságot az autón, az több innovatív megoldást is tartalmaz. További változást jelentenek az új szponzorfeliratok: Woking több új támogatót is szerzett, így a svájci Richard Mille óracég mellett a Chandon pezsgőbor logója is ott szerepel, miközben a pályára 2016-tól már a Volvo kamionjai szállítják a felszereléseiket.
„A második évébe lépett a McLaren-Honda partnerkapcsolata, és mindannyiunk célja ugyanaz maradt: fejleszteni a csapatunkat, hogy elérjük célunkat, a győzelmet” – nyilatkozta Ron Dennis, a McLaren-csoport ügyvezető igazgatója. „Nem is próbáljuk megjósolni, mikor jönnek azok a győzelmek, de félelem nélkül állíthatom, hogy csapatunk valamennyi tagja elhivatottan dolgozott az elmúlt hónapokban. Az eredmény az MP4-31-es lett, melynek fejlesztési görbéje igencsak meredek volt a tél folyamán, és rendkívül büszke vagyok emiatt a csapatomra.”
„Továbbra is eltökéltek vagyunk céljaink megvalósítása iránt, hogy gyári csapatként legyünk képesek nyerni. Higgyenek nekem: egy nagy autógyártó által nyújtott teljes gyári háttér nélkül nem érhető el siker a mai Forma–1-ben. A McLaren-Honda együtt dolgozik, együtt akar nyerni, és ez az elhivatottság, valamint a múlt év kihívásai csak tovább erősítették ezt a kapcsolatot. A miénk a sportág legjobb versenyzőpárosa, a mérnökcsapatunkat aprólékosan újjászerveztük, megvan a technikai hátterünk is, ráadásul erős partnereink vannak, és a gazdasági helyzetünk is masszívnak mondható.”
A McLaren változatlan felállással, a mezőny legrutinosabb párosával vág neki az új idénynek: Fernando Alonso 2007 és 2015 után harmadik évét futja a csapattal, míg Jenson Button már a hetediket kezdi.
De miért éppen MP4-31?
A McLaren 1981 óta követi aktuális névadási szokását. A Bruce McLaren által alapított csapat 1980 végén olvadt össze a cég mai ügyvezető igazgatója, Ron Dennis akkori F2-es csapatával, a Project 4-ral. Az állandósult MP4 kódnévben a P4 ezen istállónak állít emléket, míg az M eredetileg hivatalosan a korábbi főszponzort, a Marlborót jelölte – valójában azonban az addigi névadási gyakorlat továbbvitele is volt egyben.
Dennis érkezése óta a 2016-os a 31. új modell, ám számos konstrukciójuk több évben is versenyzett, ráadásul többnek volt B-, C-, de az MP4-1-nek még E-változata is. A sorozatból csupán egy autó, az MP4-18-as nem rajtolt el egyetlen futamon sem. Az Adrian Newey által tervezett keskeny orrú gép annyira extrémre sikerült, hogy sokáig a törésteszteket sem tudta teljesíteni, ráadásul komoly hűtési és megbízhatósági problémái is voltak.
/További képek a galériában/
|