19.Abu Dhabi Nagydíj
Hamilton hiába próbálta – Rosbergé volt az utolsó szó 2015-ben!
Lewis Hamilton alternatív stratégiával próbálkozott – nem egészen azt kapta, amire számított. Nico Rosberg nyerte a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat, és ezzel a magának kiírt háromversenyes „minibajnokságot”. Kimi Räikkönen megszerezte harmadik dobogóját – és az összetett negyedik helyet is.
A világbajnoki második helyezett Nico Rosberg legyőzte eltérő stratégiával próbálkozó mercedeses csapattársát, Lewis Hamiltont és megnyerte az idei Forma–1-es világbajnokság zárófutamát, a Yas Marina-versenypályán megrendezett Abu-dzabi Nagydíjat.
Rosberg sorozatban a harmadik futamán diadalmaskodott, kiváló formában zárva ezzel a 2015-ös szezont.
A dobogó legalsó fokára a Ferrari finn pilótája, Kimi Räikkönen állhatott fel, míg az időmérőn már korán búcsúzó, s ezzel a mezőny hátsó traktusaiból induló Sebastian Vettel egészen a negyedik helyig jött előre a másik Ferrarival.
A piros lámpák kialvásánál a pole pozícióból induló Rosberg – a tavalyi futamtól eltérően – ezúttal megőrizte az első helyét, mögötte Hamilton, Räikkönen, Sergio Pérez, a kiválóan rajtoló Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo és az újonc Carlos Sainz fordult el.
Pastor Maldonado számára viszont idő előtt véget ért a szezon, miután a Lotus venezuelai versenyzőjét nem más, mint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso lökte ki a pályáról az első kanyarban.
A bokszkiállások első köre meglepően korán elkezdődött, ennek során pedig a lassú kiállás miatt visszaeső Sainz, valamint a Jenson Button McLarenjébe a kerékcsere után gyakorlatilag „beleengedett” Valtteri Bottas jártak a legrosszabbul. Utóbbi az incidens következtében orrkúpcserére kényszerült, ráadásul még meg is büntették őt.
A kavarodás végén a 15. rajtkockából a keményebb gumikeveréken rajtoló, s ezzel a kiállását elhalasztó Vettel máris a negyedik pozícióban találta magát, és bár a maga szervizeléseit közben ideiglenesen még visszaesett néhány helyet, végül sikerült is megkapaszkodnia a legjobb három mögött.
A középmezőnyben hasonló taktikával jött fel a pontszerzők közé az időmérős váltóhibája után váltócserére kényszerülő, s emiatt csak a 19. helyről induló Romain Grosjean is, aki egyébiránt pályafutása utolsó versenyét teljesítette a Lotus-csapat színeiben. Az újonc Max Verstappen szintén nagy hajrát vágott le a Toro Rossóval, miután a futam derekán kockásra fékezett abroncsok miatt extra gumicserére kényszerült. A holland két Saubert is teljes szokatlan helyen, a hajtűkanyarban (az egyenesek előtt) előzött meg.
Az élen eközben Hamilton a 32. körben nem követte a bokszba a második kerékcseréjét is megejtő Rosberget, később pedig érdeklődött is róla a csapatrádión, hogy nem fejezhetné-e be a versenyt azon a használt szetten, amivel akkor ideiglenesen az élre került. A nemleges választ követően aztán az 55 körös futam 39. körében mégis a szervizút felé vette az irányt. A britnek ezt követően sikerült csaknem megfeleznie a Rosberggel szembeni lemaradását, ám ekkor kifogyott az időből.
Riválisa ezzel a szezonbeli hatodik futamgyőzelmét aratta a szezonzárón, amelyen a német egyébként az évad egy korábbi motorhibája miatt egy sokkal használtabb – kicsit gyengébb – erőforrással versenyzett, mint háromszoros világbajnok ellenfele.
Az idén harmadszor dobogóra álló Räikkönen az eredményével bebiztosította magának a világbajnokság negyedik helyezését a pocsék versenyt futó Bottas előtt, a konstruktőrök közti – súlyos dollármilliókról döntő – 6. helyért zajló csatából pedig a pénzügyi nehézségekkel szenvedő (de Renault-felvásárlás előtt álló) Lotus jött ki győztesen a Toro Rossóval szemben.
A most téli szünetre vonuló Forma–1 világa érdemben a 2016-os autók januári-februári bemutatásával ébred majd álmából, mielőtt a tervek szerint 2016. március 20-án, Melbourne-ben újra fel nem bőgnek a – szabályváltoztatásoknak köszönhetően talán már némileg hangosabb – motorok.
Végerdmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
|
1ó38:30.175 |
|
|
55 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
+ |
8.271 |
|
|
55 |
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
19.430 |
|
|
55 |
4. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
43.735 |
|
|
55 |
5. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
1:03.952 |
|
|
55 |
6. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
1:05.010 |
|
|
55 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
1:33.618 |
|
|
55 |
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
1:37.751 |
|
|
55 |
9. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
1:38.201 |
|
|
55 |
10. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
1:42.371 |
|
|
55 |
11. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
1:43.525 |
|
|
55 |
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
1 kör |
|
|
54 |
13. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
1 kör |
|
|
54 |
14. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1 kör |
|
|
54 |
15. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1 kör |
|
|
54 |
16. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
1 kör |
|
büntetés |
54 |
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
2 kör |
|
|
53 |
18. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
53 |
19. |
|
Roberto Merhi |
SPA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
3 kör |
|
|
52 |
|
20. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
55 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:44.517 |
|
|
44 |
|