17. Mexicói Nagydíj
Presztízsharc, Rosberg-sikerrel – és Ferrari-katasztrófa Mexikóban!
Még hogy tét nélkül! Egymásnak egy centit sem engedve vívta meg presztízsharcát a két Mercedes – negyedik nekifutásra Nico Rosberg végre győzelemre váltotta pole-ját! Ferrari-katasztrófa: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is összetörte autóját. Kilenc éve először nem ért célba a Scuderia!
A Mercedes pole pozícióból rajtoló versenyzője, Nico Rosberg diadalmaskodott a versenynaptárba 23 év után visszatérő Mexikói Nagydíjon, miután az egész futam sikerült maga mögött tartania az őt szorosan követő világbajnok Lewis Hamiltont. A német pilóta negyedik futamgyőzelmét aratta 2015-ben, amely egyben élete tizenkettedik sikere volt a Forma–1-ben.
A harmadik helyen ezúttal a williamses Valtteri Bottas végzett, aki a hajrában, egy biztonsági autó utáni újraindításnál előzte meg a pozíciót addig birtokló orosz Danyiil Kvjatot.
A piros lámpák kialvásánál az Ezüstnyilak alkotta első sor formációban jött el, a harmadik rajtkockából rajtoló ferraris Sebastian Vettel azonban kissé beragadt, és azonnal helyezést bukott Kvjattal szemben az első kanyarig tartó közel egy kilométeres versenyfutásban. A négyszeres világelső mellé még kis híján Daniel Ricciardo is befért a Red Bull-lal, ám Vettel rázárta az ajtót a korábbi csapattársára. A Ferrari-pilóta így sem tartotta meg sokáig a negyedik helyet: a koccanásban jobb hátsó defektet szenvedett, és iszkolhatott a bokszba új gumikért.
Fernando Alonso számára sem indult jól a verseny: a kétszeres világbajnok motorhiba miatt rögtön a rajt után kénytelen volt feladni a küzdelmeket.
Az élen Rosberg, Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Bottas, Max Verstappen, Felipe Massa, Sergio Pérez sorrendben folytatódott a küzdelem. Az edzésekhez képest jóval melegebb időben zajló futamon a Williamsnál azonban már a 9. körben rászánták magukat a kerékcserékre, ami ideiglenesen visszavetette őket a középmezőnybe. A felzárkózás közben Bottas belebotlott a motorcserék miatt csak a mezőny végéről induló, illetőleg onnan éppen felkapaszkodó másik ferrarisba, Kimi Räikkönenbe, és a két finn három futamon belül immár másodszor ütközött össze, amikor a 21. körben Räikkönen rázárta az ajtót az 5-ös kanyarban melléérő Williams-versenyzőre. A 2007-es világelső a jobb hátsó felfüggesztés törése miatt ott helyben feladta a további csatározást, honfitársa azonban tovább tudott hajtani.
Sőt, amikor a Red Bullok több mint 10 körrel a Williamsek után szintén meglátogatták a szerelőiket, Bottas és Massa még Ricciardót is megelőzték. A Force Indiá-s Nico Hülkenberg, valamint az újonc Carlos Sainz szintén egy korai kerékcserével került Pérez elé – igaz, utóbbi csak ideiglenesen, hiszen a hazai pályán versenyző mexikói a 33. körben vissza tudta előzni őt, miután Sainz kétségbeesett védekezésében nemes egyszerűséggel levágta az 5-ös kanyart, majd kénytelen-kelletlen maga elé engedte ellenfelét.
A 47. körtől kezdve ismét felpörögtek az események: a mercedesesek eddigre több mint egy kiállásnyi időt szedtek össze Kvjattal szemben, így a biztonság kedvéért még egyszer kihívták a bokszba a versenyzőiket. Hamilton viszont olyannyira nem volt meggyőződve a lépés indokoltságáról, hogy néhány körig úgy nézett ki, hogy nem is teljesíti csapat kérését. Az 50. körben aztán végül füstölögve engedelmeskedett – nem sokkal azelőtt, hogy Vettel kicsúszása miatt beküldték a biztonsági autót.A német rá nem jellemző módon pocsék futamon van túl: az első kanyaros koccanását követően a 18. körben kipördült az S-kanyarok bejáratánál, később Pastor Maldonado előzése közben kifékezte magát a célegyenes végén, mielőtt az 52. körben a gumifalban fejezte be a nagydíjat – megint csak az S-kanyarok bejáratánál.
A biztonsági autó alatt Rosbergék kivételével szinte mindenki kihasználta az „ingyen” kerékcsere lehetőségét, Bottas pedig az újraindításnál megelőzte a kissé elalvó Kvjat Red Bullját is. A mezőny ezt követően már jobbára incidens nélkül jutott el a célvonalig – igaz, az 57. körben egy pillanatra mindkét mercedeses elhagyta a pályát, Maldonado a 64. kör elején kis híján a gumifalnak ment a stadion-szekció elején, Pérez pedig annak ellenére is a pályán tudott maradni, hogy ő sem állt ki a biztonsági autó alatt, imigyen pedig teljesen leharcolt gumikkal látta meg a kockás zászlót a 8. helyen.
Rosberg a győzelmével visszavette az összetett pontverseny második helyét a rossz napot kifogó és „nullázó” Vetteltől – előbbinek 272 pontja van, utóbbi 251-gyel követi őt.
Az idei világbajnokság utolsó előtti fordulójára két hét múlva kerül majd sor a brazíliai Sao Paulóban.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
|
1ó42:35.038 |
|
|
71 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
+ |
1.954 |
|
|
71 |
3. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
14.592 |
|
|
71 |
4. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
16.572 |
|
|
71 |
5. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
19.682 |
|
|
71 |
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
21.493 |
|
|
71 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
25.860 |
|
|
71 |
8. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
34.343 |
|
|
71 |
9. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
35.229 |
|
|
71 |
10. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
37.934 |
|
|
71 |
11. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
38.538 |
|
|
71 |
12. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
40.810 |
|
|
71 |
13. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
48.772 |
|
|
71 |
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
49.214 |
|
|
71 |
15. |
|
Alexander Rossi |
USA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
16. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
69 |
|
17. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
14 kör |
|
fékhiba |
57 |
18. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
21 kör |
|
kicsúszás |
50 |
19. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
50 kör |
|
ütközés |
21 |
20. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
70 kör |
|
műszaki hiba |
1 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Nico Rosberg |
1:20.521 |
|
|
67 |
|