13.Szingapúri Nagydíj
Repülő alkatrészek, szárnyaló Vettel – a Ferrari triplázott, Hamilton nullázott!
Virtuális és valóságos biztonsági autók, ember a pályán, nullázó bajnoki éllovas – Sebastian Vettelt viszont semmi sem zavarta meg Szingapúrban. A versenyt végig uraló német a Ferrari idei harmadik győzelmét szerezte – mögötte Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen pezsgőzhetett. Lewis Hamilton először nem fejezett be futamot idén.
A ferraris Sebastian Vettel életében negyedszer győzött a Szingapúri Nagydíjon, miután sikeresen kibírta az őt végig közvetlen közelről követő Red Bull-os Daniel Ricciardo jelentette nyomást. A dobogó legalsó fokára a finn Kimi Räikkönen állhatott fel a másik Ferrarival, miközben a Mercedesek az időmérő után a futamon is betliztek. Nico Rosberg csupán a negyedik helyet szerezte meg, a világbajnoki listavezető Lewis Hamilton pedig a 33. körben műszaki hiba miatt kiesett a versenyből.
Az indulásnál a rajtrács eleje változatlan sorrendben fejezte be az első kört, a mezőnyt Vettel vezette, akit Ricciardo, Räikkönen, Danyiil Kvjat, Hamilton és Rosberg követett. Az újonc Max Verstappen lefulladt a piros lámpák kialvásánál, és több perces hátránnyal kapcsolódott ismét be a küzdelembe.
A résztvevők éppen csak elkezdtek beszállingózni a bokszutcába az első kerékcseréik alkalmából, amikor a 13. körben a bokszból visszatérő Felipe Massa összeütközött a Williamsére ráhúzó Force Indiá-s Nico Hülkenberggel. A gumifalba csúszó ellenfele, valamint a törmelékek miatt előbb megjelentek a virtuális biztonsági autós jelzések, majd fizikai valójában is pályára küldték a felvezető kocsit. Az incidensből a Red Bull orosz pilótája Kvjat jött ki a legrosszabbul, aki két pozíciót is veszített az egyébként szenvedő Ezüstnyilak ellenében.
A zöld zászlót a 19. körben lengették meg ismét, nem sokkal később pedig bejelentették, hogy Hülkenberget három rajthelyes büntetéssel sújtják a Massával való balesete miatt. Vettel ezúttal már nem húzott el úgy a mezőnytől, mint a rajtnál, és a legjobbak szépen fel is sorakoztak mögötte. Ebből a bolyból mindazonáltal előbb Massa esett vissza, majd állt ki váltóhiba miatt a 31. körben, majd pedig Hamilton következett, aki előbb komolyan lelassult, és végül két körrel a 2008-as bajnoki riválisát követően gurult a garázsba.
Az élen állók már épp ismét elkezdtek készülődni a bokszkiállásokra, amikor a 37. körben elképesztő módon egy néző jelent meg a szalagkorláton belül a pálya egyik egyenesében! A versenyirányítás kénytelen-kelletlen ismét beküldte a biztonsági autót, épp amikor a hívatlan látogató visszamászott a korlát túloldalára. Aki addig nem tette, az az újabb lassú periódus alatt ismét élt a kerékcsere lehetőségével, ebből az esetből pedig a mclarenes Jenson Button húzta a legtöbb hasznot, aki – csapattársa, Fernando Alonso néhány körrel korábbi búcsúját követően – feljött a pontszerző 10. helyre.
A wokingiak öröme azonban tiszavirág-életűnek bizonyult, midőn az újraindítás után az agresszívan tovább támadó angol beleszállt az előtte lelassító Pastor Maldonado Lotusába. Button ismét meg kellett, hogy látogassa a szerelőit - ezúttal elsőszárny-csere céljából -, ezzel pedig minden esélyét elvesztette a legjobb tízes helyezésekre. A 2009-es bajnok később váltóhiba miatt szintén kiesett.
Az élen a helyzet a leintésig már nem változott, így Vettel immáron a harmadik ferraris futamgyőzelmét ünnepelhette, miután maga mögött tartotta az őt 2-3 másodperces hátrányból végig árnyékként követő Ricciardót. A negyedik Rosberg Hamilton kiesésével 12 pontot hozott bajnoki ellenfelén, s ezzel jelenleg 41 pontos hátrányból követi őt az összetettben.
A végére is maradt dráma Szingapúrban, midőn az egészen a nyolcadik helyig felkapaszkodó Verstappent az utolsó körben arra utasította a Toro Rosso, hogy engedje maga elé a mögötte érkező csapattársát, Carlos Sainzot – amire a 17 éves tehetség egy rövid és felháborodott „Nem!”-mel felelt, és megtartotta a pozícióját a kockás zászlóig...
A száguldó cirkusz a következő hét folyamán a szingapúri éjszakából átteszi a székhelyét a Szuzukába, ahol jövő vasárnap a szezon egyik leggyorsabb pályáján folytatódik majd a világbajnokság.
Végeredmény
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
|
2ó01:22.118 |
|
|
61 |
2. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
1.478 |
|
|
61 |
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
17.154 |
|
|
61 |
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
+ |
24.720 |
|
|
61 |
5. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
34.204 |
|
|
61 |
6. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
35.508 |
|
|
61 |
7. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
50.836 |
|
|
61 |
8. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
51.450 |
|
|
61 |
9. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
52.860 |
|
|
61 |
10. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1:30.045 |
|
|
61 |
11. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1:37.507 |
|
|
61 |
12. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
1:37.718 |
|
|
61 |
13. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
2 kör |
|
|
59 |
14. |
|
Alexander Rossi |
USA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
59 |
15. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
59 |
|
16. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
8 kör |
|
váltó |
53 |
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
28 kör |
|
váltó |
33 |
18. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
+ |
28 kör |
|
hajtás |
33 |
19. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
30 kör |
|
váltó |
31 |
20. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
48 kör |
|
ütközés |
13 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Daniel Ricciardo |
1:50.041 |
|
|
52 |
|