11.Belga Nagydíj
Hamilton hibátlan – Vettel drámája után Grosjean a dobogón!
Már a rajtnál eldőlt a győzelem sorsa: miközben Lewis Hamilton hibátlanul indult, Nico Rosberg beragadt, s ezzel elszállt az esélye a győzelemre. Drámai hajrá: Sebastian Vettel az utolsó előtti körben kapott defektet, s ezzel Romain Grosjean ölébe hullt a harmadik hely!
A kétszeres világbajnok Lewis Hamilton gyakorlatilag végig vezetve győzedelmeskedett a 2015-ös Belga Nagydíjon, idei hatodik győzelmét aratva ezzel. A pole pozícióból induló brit világelső csapattársát, a rossz rajtját követően visszakapaszkodó mercedeses Nico Rosberget előzte meg.
A dobogó legalsó fokára meglepetésre a francia Romain Grosjean állhatott fel, miután a korábban harmadik helyen autózó Sebastian Vettel jobb hátsó gumija az utolsó körökben látványosan szétdurrant az Eau Rouge utáni emelkedőn.
A rajtot sorozatban a második versenyen is meg kellett ismételni, midőn Nico Hülkenberg feltartott kézzel jelezte, hogy nem fog tudni elmozdulni a rajtrácsról. Az új rajtprocedúrát első nekifutásra a Force India mexikói pilótája, Sergio Pérez és a Red Bull-os Daniel Ricciardo sajátították el a legjobban, akik azonnal felugrottak a második és a harmadik helyre – Pérez kis híján még Hamiltont is eredményesen támadta a Kemmel-egyenes végén.
Rosberg egészen a hatodik pozícióig visszaesett, miután borzasztóan lassan jött el a piros lámpák kialvásánál, ám egyet már az első körben előzött: a williamses Valtteri Bottast szorította hátrébb a mezőnyben. Pérezt és Ricciardót a kerékcserék első hulláma alatt ugrotta át eredményesen, amely hullám egyébként egyben Bottas vesztét is jelentette.
A fiatal finn autójára ugyanis tévedésből három lágy és egy közepes keverékű gumiabroncs került fel a kiállása során, a versenybírák pedig áthajtásos büntetéssel honorálták a nem mindennapi hibát.
Ricciardo a bokszolások során szintén Pérez elé került, ám nem húzta ott sokáig, mivel a mexikói előbb visszaelőzte őt, majd a Buszmegálló-sikán előtt le is állt az autója. A pálya szélén leparkoló Red Bull mentésének idejére a virtuális biztonsági autós jelzéssel befagyasztották a versenyzők közti különbségeket, a résztvevők többsége pedig ismét a szervizút felé vette az irányt.
A kivételek Vettel és az egyetlen talpon maradt Red Bull-pilóta, Danyiil Kvjat voltak (a messze az élen álló Mercedeseken kívül).
Kvjat nemsokára követte a többiek példáját, és az újabb gumijaival huszáros hajrát kivágva az utolsó körökben átrongyolt többek között Kimi Räikkönenen, Felipe Massán és Pérezen is.
Vettel viszont úgy döntött, hogy végigmegy az első kiállásnál feltett szettjével, ami utólag rossz húzásnak bizonyult: a jobb hátsó gumija kevesebb mint két körrel a leintés előtt megadta magát. A durrdefekttel a német végül pontot sem volt képes szerezni.
Így örökölte meg tehát a bronzérmet az öt rajthelyes büntetése miatt csak a kilencedik helyről induló Grosjean. A francia pilóta az indulás után már a hetedik volt, a kerékcserék után megelőzte Bottast, Ricciardo kiválásával feljött ötödiknek, a virtuális biztonsági autó alatt letudta a rosszkor szervizelő Pérezt, Vettel defektjével pedig megkaparintotta a harmadik pozíciót.
Ami a világbajnokságot illeti, Hamilton újabb hét ponttal növelte előnyét Rosberg előtt, s immár több mint egy futamgyőzelemnyivel vezet ellenfele előtt a sorozat monzai állomását megelőzően.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
|
1ó23:40.387 |
|
|
43 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
+ |
2.058 |
|
|
43 |
3. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
37.988 |
|
|
43 |
4. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
45.692 |
|
|
43 |
5. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
53.997 |
|
|
43 |
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
55.283 |
|
|
43 |
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
55.703 |
|
|
43 |
8. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
56.076 |
|
|
43 |
9. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
1:01.040 |
|
|
43 |
10. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1:31.234 |
|
|
43 |
11. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1:42.311 |
|
|
43 |
12. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
1 kör |
|
|
42 |
13. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
1 kör |
|
|
42 |
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
1 kör |
|
|
42 |
15. |
|
Roberto Merhi |
SPA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
1 kör |
|
|
42 |
16. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
1 kör |
|
|
42 |
|
17. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
11 kör |
|
motorhiba |
32 |
18. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
23 kör |
|
műszaki |
20 |
19. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
42 kör |
|
motorhiba |
1 |
20. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
43 kör |
|
műszaki |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Nico Rosberg |
1:52.416 |
|
|
34 |
|