9.Brit Nagydíj
Hamilton nyerte a silverstone-i drámát!
A rajtnál a Williams, a hajrában az eső kavarta meg a kártyákat, ám Lewis Hamilton kiválóan időzített kerékcseréjével úrrá lett a káoszon, s megszerezte harmadik silverstone-i győzelmét! Nico Rosberg előtt csak egy pillanatra csillant fel a remény – Sebastian Vettelt az eső segítette Felipe Massáék elé. Fernando Alonso először a pontszerzők között idén!
A Brit Nagydíj rajtjánál az első sorból induló mercedeses párost szó szerint állva hagyta Felipe Massa, aki a harmadik helyről átugrotta az Ezüst Nyilakat, s ha Bottas nem bizonytalanodik el kissé, akkor Williams 1-2-vel érhetett volna véget az első kör. A hátsó régióban a két Lotus és a két McLaren törte össze egymást, a négy versenyző közül csak Alonso jutott el a bokszig, három autó viszont a pálya mellett maradt, így a versenyirányítás kénytelenek volt a safety cart a pályára küldeni.
Az újraindításnál Hamilton túlságosan türelmetlen volt, és elfékezte magát Massa nyomában haladva, s lesodródott a pályáról, így előzés helyett visszaesett harmadiknak. Az első kerékcserékig a Massa, Bottas, Hamilton, Rosberg négyes szorosan együtt maradt, igazi támadásra nem is került sor, egyedül a finn részéről, akinek csapata engedélyezte, hogy megelőzze az élen álló brazilt, de csak akkor, ha tiszta helyzetbe kerül.
Bottas valamivel gyorsabbnak tűnt Massánál, s talán neki esélye lehetett volna a kiállásoknál megőrizni a helyét Hamiltonnal szemben – a brazilnak viszont nem volt, már csak azért sem, mert a Williams kiállása majd másfél másodperccel lassabb volt a Mercedesénél, ami teljesen egyértelművé tette, hogy sikeres lesz Hamilton elévágása. Rosberg jött ki a legrosszabbul a történetből, hiszen ő maradt a negyedik helyen, miközben bajnoki éllovas csapattársa az élre állt.
A kerékcseréket követően az időjárásjelentés tartotta izgalomban a mezőnyt, hiszen folyamatosan érkeztek a jelentések a közelgő esőről. Ekkorra egyébként már csak tizennégyen voltak versenyben, hiszen Nasr műszaki gondok miatt el sem tudott rajtolni, hárman elszálltak a rajtnál, Verstappen az újraindításnál dobta el az autót, Ricciardo pedig technikai problémákkal hajtott a bokszba. Hozzájuk csatlakozott hetedik kiesőként a félreálló Carlos Sainz, aki miatt néhány kör erejéig életbe lépett a virtuális safety car – tovább ismerkedhettek tehát az új rendszerrel a versenyzők.
Miközben egyre többen álltak ki – tegyük hozzá, elhamarkodottan – intermediate-ekért, az élmezőny a félig esős, félig száraz pályán továbbra is slickekkel próbálkozott. Rosberg nagyon élvezte ezeket a körülményeket, pillanatok alatt levadászta a Williamseket, majd csapattársa nyomába eredt, körönként jó két másodpercet adva Hamiltonnak. Ekkor úgy tűnt, Hamiltonnak esélye sem lesz ellene, ám ahogy tavaly, idén is szerencséje volt hazai pályán: az eső ugyanis épp abban a pillanatban zendített rá jobban, amikor ő egyébként is a bokszba hajtott volna, mert egyáltalán nem volt már tapadása.
Rosbergnek így a korábbinál jóval vizesebb pályán kellett még egy kört megtennie a slickeken, ami azt eredményezte, hogy esélye sem volt Hamilton elé kerülni, hiába volt gyorsabb nála egészen addig. Vettel hasonlóan jól járt, mint Hamilton, hiszen ő vele egy körben jött ki, s át is ugrotta a Williamseket, akik egyetlen fordulóval később, azaz Rosberggel egyszerre érkeztek a bokszba. Ez is maradt a végeredmény, a kétszeres világbajnok Rosberg, Vettel, Massa és Bottas előtt nyerte meg a futamot.
A hatodik helyre az egész futamon erős teljesítményt nyújtó Danyiil Kvjat jött be, aki csapattársa kiesése előtt is meggyőzőbb volt nála, majd következett Nico Hülkenberg, aki a futam elején még ötödik is volt, ám kissé elkésett a kerékcserével. Kimi Raikkönen viszont túlságosan korán tette meg ezt, hiszen a hajrában még egyszer ki kellett állnia, annyira elkoptak az interei, így annak ellenére is csak a nyolcadik lett, hogy eleinte még Vettel előtt volt.
A pontszerzők sorát Sergio Perez és az idei első pontját szerző Fernando Alonso egészítette ki, míg a pontzónán kívül Marcus Ericsson és a két Manor ért célba: Stevens szinte végig Merhi előtt járt, ám a hajrában kicsúszott, elvesztette első szárnyát, s egy plusz kiállásra kényszerült, így ismét a spanyol végzett a jobb helyen kettejük közt.
A száguldó cirkusz legközelebb már a mogyoródi lankákon, a Hungaroringen teszi tiszteletét, a július 24-26-i hétvégén megrendezésre kerülő 30-ik Magyar Nagydíjon.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
|
1ó31:27.729 |
|
|
52 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
+ |
10.956 |
|
|
52 |
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
25.443 |
|
|
52 |
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
36.839 |
|
|
52 |
5. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
1:03.194 |
|
|
52 |
6. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
1:03.955 |
|
|
52 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
1:18.744 |
|
|
52 |
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
1 kör |
|
|
51 |
9. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
1 kör |
|
|
51 |
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
1 kör |
|
|
51 |
11. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1 kör |
|
|
51 |
12. |
|
Roberto Merhi |
SPA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
3 kör |
|
|
49 |
13. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
3 kör |
|
|
49 |
|
14. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
20 kör |
|
műszaki |
32 |
15. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
31 kör |
|
műszaki |
21 |
16. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
49 kör |
|
kicsúszás |
3 |
17. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
51 kör |
|
ütközés |
1 |
18. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
52 kör |
|
ütközés |
0 |
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
52 kör |
|
ütközés |
0 |
20. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
52 kör |
|
nem indult |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:37.093 |
|
|
29 |
|