6.Monacói Nagydíj
Győzelem ajándékba: Rosberg a győztes a Mercedes bakija után!
A Mercedes elképesztő baklövése után Nico Rosberg sorozatban harmadszor nyerte meg a Monacói Nagydíjat. A mindvégig magabiztosan vezető Lewis Hamiltont a biztonsági autós fázisban behívták, így végül harmadiknak esett vissza Sebastian Vettel mögé. Max Verstappen nagyot bukott; megvannak a McLaren első pontjai.
Nico Rosberg sorozatban harmadszor diadalmaskodott a Monacói Nagydíjon, miután egy kései biztonsági autós periódus alatt elhappolta a futamgyőzelmet a verseny nagy részében végig vezető mercedeses csapattársától, Lewis Hamiltontól.
A pole pozícióból induló címvédő megőrizte a helyét a piros lámpák kialvásánál, ahogy Rosberg is kivédekezte a ferraris Sebastian Vettel támadását.
Hamilton ezt követően közel egy kiállásnyi előnyt épített ki magának a versenypályán, az élen maradt a kerékcseréket követően is, ám csapata érthetetlen módon még egyszer kihívta őt a bokszba, amikor baleset miatt a 78 körös futam 64. körében beküldték a biztonsági autót.
Az extra szervizelés visszavetette őt a harmadik helyre, Rosberg és Vettel mögé, szabaddá téve az utat az előbbi pilóta győzelme előtt. Hamilton – az újabb gumijai ellenére – a maradék körökben még a hibátlanul védekező Vettelen sem talált fogást.
Ami a négyszeres világelsőt illeti, ő a befutótól eltekintve gyakorlatilag az egész versenyt Rosberg 6-os rajtszámú Ezüstnyila nyakán töltötte. Két esélye az előrejutásra a rajt és a bokszkiállások voltak: előbbinél ugyan ellenfele mellé került az első kanyarban, ám Rosberg jobb kigyorsítással megverte őt a dombon felfelé, utóbbinál pedig a német állítása szerint az egyik Manor-versenyző feltartotta őt.
A Ferrari pilótájának az indulásnál egy pillanatig még azért is aggódnia kellett, hogy a blokkoló kerekekkel különösen mélyen fékező Danyiil Kvjat elkerülje az autóját. Kvjat végül elkerülte őt – menet közben viszont sikeresen megelőzte az előle induló Red Bull-os csapattársát, Daniel Ricciardót.
Mások nem voltak olyan szerencsések, mint Vettel. Felipe Massa briliáns rajtot vágott ki a Williamsszel, ám a lotusos Pastor Maldonado kiszorította őt az első kanyarban, és megsértette a vezetőszárnyát. Nico Hülkenbergnek szintén az első szárnya károsodott, miután a mclarenes Fernando Alonso finoman a korlátba taszította őt a Mirabeau-kanyarban.
Egyik agresszor sem jutott azonban messzire: Alonso sokáig a legjobb tízben autózott – annak ellenére, hogy a fenti akcióért öt másodperces büntetéssel sújtották – végül viszont túlmelegedés miatt a 43. körben kiesett. Maldonadónak az elektronikus hátsó fékrendszere mondta fel a szolgálatot még a 7. körben – ám nem azelőtt, hogy lassan haladva begyűjtötte volna az újonc Max Verstappen első szárnyának egy részét.
A fenti versenyzőkkel ellentétben Verstappennek legalább a kár ellenére sem kellett szárnyat cserélnie, ám egy elképesztően hosszú kerékcsere után egy ideig úgy tűnt, hogy mégis kiesik a pontszerzők közül. A Toro Rossónál stratégiát váltottak, és eggyel több kiállással, illetve új gumikkal próbálkoztak. Verstappen sikeresen átjutott a csapattársán, Carlos Sainzon, a gumijaival szenvedő Valtteri Bottason, és hosszas méregetés után a 64. körben megpróbálta kifékezni az utolsó pontszerző helyen haladó, és szintén lassabb Romain Grosjean Lotusát. Ahogy azonban megkezdte a manővert, előbb a számára túl korán lassító ellenfelébe szállt bele, majd pedig orral az első kanyar szalagkorlátjába.
A versenyirányítás előbb a virtuális, majd a tényleges biztonsági autó beküldése mellett döntött, a Mercedesnél pedig úgy vélték, hogy – bő egy kiállásnyi előnye tudatában – biztos, ami biztos új gumikat tetetnek fel Lewis Hamilton autójára. A húzás azonban balul sült el; Rosberg és – centikkel – Vettel is a brit bajnok elé került, annak kerékcseréjét követően.
A zöld zászló után az élen a sorrend már nem változott, mögöttük viszont Ricciardo egy lesipuskás manőverrel visszaelőzte a korábbi bokszlátogatások alatt eléje kerülő Räikkönent.
Rosberg az újabb győzelmével és csapattársa harmadik helyével megfelezte a távolságot az éllovashoz képest a világbajnoki tabellán, amelyet így tehát Hamilton vezet 126 ponttal, a 116 egységgel rendelkező német pilóta előtt. Vettelnek hat forduló után 98 pont áll a neve mellett.
A világbajnokság a két hét múlva megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjjal folytatódik.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
|
1ó49:18.420 |
|
|
78 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
4.486 |
|
|
78 |
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
+ |
6.053 |
|
|
78 |
4. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
11.965 |
|
|
78 |
5. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
13.608 |
|
|
78 |
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
14.345 |
|
|
78 |
7. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
15.013 |
|
|
78 |
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
16.063 |
|
|
78 |
9. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
23.626 |
|
|
78 |
10. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
25.056 |
|
|
78 |
11. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
26.232 |
|
|
78 |
12. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
28.415 |
|
|
78 |
13. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
31.159 |
|
|
78 |
14. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
45.789 |
|
|
78 |
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
16. |
|
Roberto Merhi |
SPA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
76 |
17. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
76 |
|
18. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
16 kör |
|
ütközés |
62 |
19. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
37 kör |
|
váltóhiba |
41 |
20. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
73 kör |
|
fékhiba |
5 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Daniel Ricciardo |
1:18.063 |
|
|
74 |
|