4.Bahreini Nagydíj
Hamilton újra nyert, Räikkönen 26 futam után újra a dobogón!
Lewis Hamilton Kína után Bahreint is bevette: a brit a pole-ból rajtolva nyerte a villanyfényes futamot. Kimi Räikkönen okos taktikával és Nico Rosberg hajrában elkövetett hibájával lett második – a 2013-as Dél-koreai Nagydíj óta először állhatott dobogóra. Sebastian Vettel hibái után csak ötödik lett.
Lewis Hamilton végig uralma alatt tartotta a Bahreini Nagydíjat, a végén azonban ráijesztett a technika. A brit világbajnok és csapattársa Nico Rosberg a végsőkig kicentizett előnyt őrizgettek az utolsó körökben a nagyot hajrázó ferraris Kimi Räikkönen előtt, amikor másfél körrel a leintés előtt mindkettejük autóján meghibásodott az elektronikus hátsó fékrendszer. Rosberg elvesztette a pozícióját, amikor az utolsó előtti körben rövid látogatást tett az első kanyar bukóterében, ám Hamiltonnak sikerült az első helyen átgurulnia a célvonalon.
A pole pozícióból induló címvédő sikeresen kivédte ellenfelei támadásait a rajtnál; a mercedesest a két ferraris, ill. Rosberg követte – Räikkönennek sikerült megelőznie a kissé beragadó másik Ezüstnyilat.
A tavalyi világbajnokság sokat kritizált ezüstérmese azonban ezúttal nem adta fel egykönnyen, és az első körökben nem csupán visszaelőzte finn ellenlábasát, hanem még Sebastian Vettelt is letudta a második pozícióért. Utóbbi manővert a futam során még kétszer végrehajtotta, mindannyiszor a célegyenes végén előzve, miután Vettel kétszer is eléje került a bokszkiállások folyamán.
A négyszeres világbajnok az utolsó ilyen alkalommal túl szélesre vette az utolsó kanyart, kicsúszott, és a pálya való visszatérésre közben megsértette az első vezetőszárnyát. A kényszerű szárnycsere miatt beiktatott harmadik kiállás után Vettel a williamses Valtteri Bottas mögött találta magát, aki hiba nélkül védte, s őrizte meg az ajándékba kapott negyedik helyét a kockás zászlóig.
Räikkönen az első etap során leszakadt üldözőitől, és eltérő gumistratégiával próbálkozott – a többiekkel ellentétben ő az utolsó körök nagy hajrájára hagyta a gyorsabb, lágy keverékű abroncsokat.
A hatodik helyen az a Daniel Ricciardo zárt a Red Bull-lal, akinek Hamiltonhoz hasonlóan nem igazán volt ellenfele a futam során – leszámítva a technikát. A háromszoros futamgyőztes ausztrál autójában ugyanis a leges-legutolsó kanyarból való kigyorsítás közben robbant fel a Renault-motor látványosan nagy füstfelhőbe burkolva a célegyenest. Akárcsak Hamiltonnak, Ricciardónak is még épphogy sikerült átcsorognia a vonalon.
A Red Bull-os már a rajtnál megörökölte a hatodik helyen, midőn Felipe Massa a másik Williamsszel képtelen volt elindulni a felvezető körre. A brazil a szabályok értelmében a szervizútról eredt a többiek után, s dolgozta fel magát egészen a 8. pozícióig. Az utolsó körökben aztán végül még veszített egy helyet a pocsék időmérőjét követően szintén eredményes felzárkózást bemutató orosz Danyiil Kvjat ellen.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso éppen csak lemaradt a pontszerző helyekről a McLaren-Hondával, ám csapattársa, az élete egyik legrosszabb hétvégéjén túleső Jenson Button – az e hétvégi negyedik műszaki hibája miatt – már a rajtrácsra sem tudott felsorakozni.
Idei harmadik futamgyőzelmével Hamilton 93-ra növelte a pontjai számát, és immár huszonhét egységgel előzi meg a második helyezettet, Nico Rosberget (aki a pontversenyben is átvette ezt a pozíciót Vetteltől).
Végeredmény
Név |
|
Csapat |
Modell |
|
Idő |
|
Megjegyzés |
Kör |
|
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W06 |
|
1ó35:05.809 |
|
|
57 |
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
3.380 |
|
|
57 |
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W06 |
+ |
6.033 |
|
|
57 |
4. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
42.957 |
|
|
57 |
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Ferrari |
SF15-T |
+ |
43.989 |
|
|
57 |
6. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
1:01.751 |
|
|
57 |
7. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
1:24.763 |
|
|
57 |
8. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
9. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Red Bull-Renault |
RB11 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW37 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
11. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Honda |
MP4-30 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
12. |
|
Felipe Nasr |
BRA |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
13. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM08 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
14. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Sauber-Ferrari |
C34 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
15. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Mercedes |
E23 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
16. |
|
Will Stevens |
GBR |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
17. |
|
Roberto Merhi |
SPA |
Manor-Ferrari |
MR04 |
+ |
3 kör |
|
|
54 |
|
18. |
|
Max Verstappen |
HOL |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
24 kör |
|
műszaki |
33 |
19. |
|
Carlos Sainz Jr. |
SPA |
Toro Rosso-Renault |
STR10 |
+ |
27 kör |
|
műszaki |
30 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Kimi Räikkönen |
1:36.311 |
|
|
42 |
|