Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Pályafutása-Visszatérés a Renaulthoz

2008
Ismét a Renaultnál

2008-ban Renaultnál Nelson Piquet Jr. lett a csapattársa.

"Sok dolgot megtanultam abban az évben. Különösen technikai dolgokat az autót illetően, beállításokat és hogyan lehet megközelíteni a nagydíjat. A McLaren mérnökei más filozófiával fejlesztik az autót. A Renaultnál mindig ugyanazon a területen dolgozunk, míg a McLaren megpróbált más területeken. Most egy jobb pilóta vagyok a McLarennél töltött idő után, mert sokkal több tapasztalatom van"-mondta Fernando, visszatérve a Renaulthoz.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon kaotikus körülmények közt a 4. helyen végzett a Renault volánjánál ülve, a 11. helyről rajtolva.

Malajziában a 8. lett, 1 pontot szerezve.

A Bahreini Nagydíj második körében összeütközött előző évi csapattársával, Lewis Hamiltonnal, és a sérült autóval csak a pontot nem érő 10. helyen ért célba. 

Az első versenyek során többször bírálta az autó teljesítményét, amely valóban elmaradt a 2006-os, de még a 2007-esétől is. A Bahreini Nagydíjat követő háromhetes szünetben a csapat jelentős változtatásokat eszközölt a konstrukción, amiket a Formula–1-es csapatok a Spanyol Nagydíjat megelőző kollektív barcelonai tesztjén próbáltak ki először. A legszembetűnőbb változtatás a Red Bull csapat által is bevezetett, a motor fölött hosszan hátranyúló légterelő elem volt, amitől jobb stabilitást várták.

A Spanyol Nagydíj szabadedzésein érezhető volt a javulás, bár a fő riválisokétól így is elmaradt az autó teljesítménye. Az időmérő edzésen Alonsónak sikerült az előkelő második rajthelyet megszerezni. Ehhez kevesebb üzemanyaggal kellett kezdeni a versenyt, ami rövid első szakaszt és legjobb esetben 5.-7. helyet jelentett. A versenyen azonban a motor elromlott és Alonso hazai közönség előtt kiesett. Csapattársa, Piquet sem tudta befejezni a versenyt, a Renault nagy csalódására.

A Török Nagydíjon 7. helyről indulva 6. lett. Monacóban ismét a hetedik helyre kvalifikálta magát, 10 hellyel előrébbre, mint Piquet. Az esős versenyen az elsők között váltott száraz gumikra, ahogy a pálya alkalmasnak tűnt erre, de a taktika nem jött be és sok időt veszített. Végül körhátrányban, a pontot nem érő 10. helyen fejezte be a versenyt. A Kanadai Nagydíjon a 4. helyről indulhatott, de a rajtnál egy helyet visszacsúszott. Később feljött a 3. helyre, és támadta Heidfeldet, de a sebességváltó hibája miatt a falnak ütközött.

Franciaországba, a csapat hazai versenyére új fejlesztésekkel érkezett a Renault. Sikerült megnyerniük a 2. és 3. szabadedzést, és az időmérő edzésen is jól szerepeltek. Alonso Hamilton rajtbüntetése miatt a 3. helyről indulhatott a futamon, de visszacsúszott, amikor a korai első boxkiállása után nagy forgalomba került. Nem sokkal a leintés előtt a 7. helyen autózott, amikor az egyik lekörözött Force India-versenyző miatt lecsúszott a versenyívről, és a közvetlenül mögötte autózó csapattársa megelőzte. A nyolcadik helyéért járó egy pont az 500. volt pályafutása során. Piquet először szerzett pontot és végzett Alonso előtt a szezonban. A világbajnokságban Alonso maradt kilencedik. Az esős Brit Nagydíj időmérőjén a 6. helyet szerezte meg, de a futamon első kerékcseréjekor nem kapott új esőgumikat. Nemsokára nagyon szakadni kezdett az eső, és a kopott gumikon lassú volt, ezért újra a boxba kellett jönnie. A versenyt szintén a hatodik helyen fejezte be.
 
A Német Nagydíj időmérőjén újra jól ment: 5. lett, és a többiekhez hasonló mennyiségű üzemanyaggal. Viszont a versenyen egyre hátrébb csúszott, sok előzési kísérlete sikerült balul, végül csak a 11. helyen ért célba. Csapattársa szerencsés boxtaktikával megszerezte a Renault idei első dobogóját. A Magyar Nagydíjon a 7. rajtkockából rajtolva a negyedik lett, így megelőzte Webbert a világbajnokságban. Mindkettőjüknek 18 pontja volt, de Alonso kétszer is negyedik lett, míg Webber csak egyszer. Piquet hatodik helyének köszönhetően a Renault is megelőzte a Red Bullt a csapatok versenyében. Második hazai versenyén, Valenciában, az Ausztrál Nagydíj, óta először nem tudott bejutni a Q3-ba, így csak a 12.helyről rajtolhatott. A verseny az első körben Nakadzsima Kadzuki nekiment Alonsonak, aki elvesztette a hátsó szárnyát, így a boxba még behajtott, de onnan már nem hajtott ki. Piquet 11. lett.
Belgiumban beállította idei legjobb helyezését, a 4. helyet, Piquet azonban kiesett, de a Toyota nem szerzett pontot, így megfelezték hátrányukat velük szemben. Az Olasz Nagydíjon Alonso 4. Piquet 10. lett, a Toyoták most is nulláztak, így a Renault beérte őket.
A Formula–1 első éjszakai versenye, a Szingapúri Nagydíj nem sok jóval kecsegtett, hiszen az időmérő második etapjában elromlott a benzinpumpa Alonso autójában, így csak a 15. helyről várhatta a versenyt. A rajtnál három helyet lépett előre. A 14. körben Nelsinho Piquet falhoz csapta az autóját, így a már korábban első tankolását megejtő Alonso óriási előnybe került az előtte autózókkal szemben. Fernando hamarosan az élen találta magát, sőt akkora előnyt autózott ki, hogy második kiállása után is simán az élre tért vissza. A versenyt végül parádés módon megnyerte Nico Rosberg és tavalyi csapattársa Lewis Hamilton előtt, az F1 történetének első éjszakai futamjának győztesévé válva. Japán is ígéretesen kezdődött számára, a 4.helyről indult, jó rajtot véve feljött a 2.helyre, majd a boxkiálláskor a BMW-s Robert Kubicát megelőzve másodszorra nyert a Renault R28-assal. A győzelem értékét tovább növeli a csapattárs, Piquet 4.helye, így míg Szingapúrban szerencsével, Japánban erőből nyert.

Kínában egy ellenfelére kellett csak figyelnie, a mclarenes Heikki Kovalainenre, mivel Hamilton és a Ferrarik a rajtnál elhúztak. Kovalainen meg is előzte a rajtnál, de a kör végére simán visszaelőzte. Taktikai csatát vívtak volna, de Kovalainen defektje miatt ez elmaradt. Egy 4. helyet vihetett haza, míg Piquet 8. helyen ért célba. A Renault bebiztosította a 4. helyet a konstruktőrök között. 

A Brazil Nagydíjon második lett, aminek köszönhetően az 5. helyen zárta a 2008-as évet, egy ponttal megelőzve a BMW Sauber versenyzőjét, Nick Heidfeldet.A nagydíj után néhány nappal bejelentették, hogy – látva az autó versenyképességének javulását – Alonso 2010-ig meghosszabbította a szerződését a Renaulttal.
 
2009
Renault

A 2009-es szezont változatlan felállásban kezde a Renaulnál, a csapattársa tavalyi gyengébb szerepése után kisebb meglepetésre továbbra is Nelsinho Piquet maradt. A 2009-es szabályoknak megfelően épített Renault R29 az első teszteléseken a leglassabbak között volt, a későbbi tesztek során javítottak, de látványosan elmaradtak a legjobb eredményeket produkáló Brawn-kocsiktól. Alonso ennek ellenére optimista maradt és nyiatkozataiban a világbajnoki cím elhódításáról beszélt.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon kisebb csalódást keltve csak a 10. helyről indulhatott, de a versenyen jól küzdve a kieséseknek is köszönhetően fejött az 5. helyre.

A Maláj Nagydíjon a csapat és Alonso is javítást remélt, ez azonban elmaradt, bár a 9. helyről szenzációsan rajtolva rövid ideig a 3. helyen haladt, de nehezebb autója miatt visszaesett a 7. helyig, de lett volna esélye egy jobb szereplésre. Ez azonban nem sikerült, mert a hirtelen eleredő esőben a vizes pályán megcsúszott és visszaesett a mezőny végére, majd a hirtelen a pályát elöntő monszuneső miatt félbe szakították a versenyt ezzel megfosztva Alonsót a javítás lehetőségétől. Eközben a Motorsport Világtanács engedélyezte a Brawn, a Williams és a Toyota csapatok által használt duplafedeles diffúzorok használatát, így a Renault is ennek kifejlesztésére kényszerült.

Kínára elkészült egy ideiglenes változata, amellyel Alonso a 2. helyet szerezte meg az időmérőn, a két Red Bull-Renault által közrefogva. A versenyen ismét esett az eső, ami tönkretette a könnyű autóval induló Alonso taktikáját. A mezőny végéről mégis fel tudott kapaszkodni a pontszerző helyekig, ám hibázott és nagy csalódásra a 9. helyen végzett ezzel egymás után másodszor nem szerzett pontot.

Egy héttel később Bahreinben egy viszonylag eseménytelen versenyen a 8. helyet szerezte meg, amivel 1 pontot szerzett. Eredményének értékét emeli, hogy a hőségben folyadék-utánpótlás nélkül versenyzett.

A szezon következő versenye Alonso hazai futama a Spanyol Nagydíj volt. A Renault erre a versenyre kisebb újításokkal készült, de ez nem hozott átülő sikert. Fernando azonban ennek ellenére a 8. helyről rajtolva egyenletes teljesítményt nyújtva és egy kis szerencsével az 5. helyen végzett több tízezer szurkolója előtt.

Monacóban a harmadik szabadedzést megnyerve sokat lehetett várni az időmérőn. Azonban a kvalifikáció harmadik részére nagyon megtankolták a Renaultot, így a 9. helyet szerezte meg. Másnap hosszas körözgetés végén, Vettel majd Kovalainen kiesése után, a 7. helyen zárt, így gazdagítva világbajnoki pontjait kettővel. 

Ezután Isztambulban és Silverstoneban következett két nullázás, majd a Nürburgringen a Q1-ben 2. helyen zárt, de a második etapban a változó időjárás kiszúrt vele és csak a 12. lett. A futamon felkapaszkodott a 7. helyre és a 2007-es Olasz Nagydíj óta ismét leggyorsabb kört futott a versenyen.

A Hungaroringen, 6 évvel első győzelme után ismét pole pozícióból kezdhette a futamot. Az első helyről rajtolva a 12. körig az élen haladt, amikor kiállt kereket cserélni, ám szerelői rosszul rögzítették a jobb első kerekét -és hasonlóan, mint a 2006-os futamon -, az levált így vissza kellett mennie a boxba, majd 3 körrel később műszaki hiba miatt végleg feladta a versenyt. A nagydíj után Piquet-t kirúgták a csapatból és a következő versenyen már Romain Grosjean vezette a másik Renault-t.

Idei második hazai versenye, a  Valenciai Európa Nagydíj sikeresebben alakult számára, mint a négy héttel korábban megrendezett magyar futam. Az első pénteki szabadedzésen 9. lett, az aznapi másodikon viszont ő bizonyult a leggyorsabbnak. Bár a szombati szabadedzésen csak 15. lett, az időmérőre feljavult, és a 8. rajtkockát szerezte meg. A versenyen szintén jó teljesítményt nyújtott, végül a 6. helyen intették le, amivel újabb három ponttal lett gazdagabb. 

Az egy héttel később megrendezett belga futam szintén ígéretesen kezdődött számára, hiszen a pénteki első szabadedzésen a 3. legjobb időt autózta. A folytatás azonban nem úgy alakult, ahogy azt szerette volna: a másik két edzésen még az első tízbe sem tudott bekerülni (14., majd szombaton 17.). A helyzet az időmérő edzésen sem javult, így csupán a 13. helyről várhatta a rajtot. A verseny a jó boxtaktikának köszönhetően azonban biztatóan alakult, hiszen amikor a mezőny nagy része már kiállt első tervezett kerékcseréjére, Alonso még mindig a pályán körözhetett az egyre könnyülő és gyorsuló Renault-val. Ennek köszönhetően egészen a 3. helyig kapaszkodott fel és csupán néhány másodperccel volt elmaradva a versenyt vezető Raikkönentől és a finnt üldöző Fisichellától. Azonban a dobogós helyezés reménye hamar szertefoszlott, amikor boxkiállása alatt a szerelői nem tudták felrögzíteni a bal első kerekét, valószínűleg egy, a rajtnál szerzett sérülés miatt. Amikor visszatért a pályára, a spanyol lemaradása már hatalmas volt, a pontszerzésre sem maradt sok esélye. Pár körrel később fel is adta a versenyt, így pont nélkül zárt Belgiumban.

Az olasz futam helyszínén, Monzában a Renault ismét bevetette a KERS-t, ami a sok egyenes miatt komoly előny ezen a pályán. Ennek megfelelően a spanyol jól teljesített az időmérőn, és végül a 8. rajthelyet szerezte meg. A verseny szintén biztatóan alakult, megelőzte Kovalainent, majd Liuzzi, valamint a verseny utolsó körében Hamilton kiesésének köszönhetően az 5. helyen ért célba, újabb 4 pontot szerezve ezzel.

Az előző évi Szingapúri Nagydíjat ugyan megnyerte, de pont a futam előtt bizonyították be, hogy nem volt véletlen Piquet balesete. Rosberg és Vettel büntetése révén, így az évben először lett hivatalos a dobogós díjkiosztó ceremónián, a 3. helyet elfoglalva.

Japánban a 12. helyet szerezte meg az időmérőn, de hátrasorolták jónéhány pilótával együtt, mert nem lassítottak sárga zászló alatt, így Fernando csak a 16. helyről indulhatott. A jó stratáégia ellenére a futamot pont nélkül zárta.

Interlagosban szintén nagyon peches volt. A futamot a 10. helyről kezdhette meg, ám Sutil és Trulli összeütközött, és ennek áldozatául esett, így még az első kört sem sikerült befejeznie.

A Renault nagyon gyengén szerepelt Abu-Dzabiban, így Fernando már az első etapban kiesett a kvalifikáción (a rendszer 2006-os életbeléptetése óta először), majd a futamon egy 14. hellyel búcsúzhatott el másodszorra és valószínüleg örökre a Renault-tól.

(Saját fordítással kiegészítve!)
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.