18.Brazil Nagydíj
Rosberg állta Hamilton támadását: megvan a kötelező győzelem Brazíliában!
Hozta a kötelezőt Nico Rosberg, aki a pole-ból rajtolva, Lewis Hamiltonnal vívott szoros csata után nyerte meg a Brazil Nagydíjat. A német 17 pontos hátránnyal várja a szezonzárót. Felipe Massa újra dobogón; nagyot meccselt egymással a két Ferrari.
Nico Rosberg idei ötödik futamgyőzelmét szerezte Brazíliában, és az elsőt a nyári szünet óta. A csapattársát hosszú idő után végre ismét nyílt csatában legyőző német versenyző csak a kerékcserék idejére engedte át a vezetést másoknak – Lewis Hamilton a második ilyen alkalommal, a 28. körben meg is pördült, miközben próbálta elhalászni a vezetést a 6-os kocsi sofőrje elől.
A Williams brazil versenyzője, Felipe Massa megőrizte a harmadik helyét, és épp a hazai közönsége előtt sikerült idén másodszor is dobogóra állnia. Tette mindezt azok után, hogy öt másodperces büntetést kapott bokszutcai sebességtúllépésért, valamint egyszer tévedésből a McLaren bokszába próbált beállni a kerékcseréjét megelőzően.
A várt eső csak nem akart megérkezni Interlagosba, éppen ellenkezőleg: tűzforró, több mint 50°C-os aszfalton vette kezdetét a futam. A piros lámpák kialvásánál Rosberg fordult el elsőként az első kanyarban, őt Hamilton, Massa, Valtteri Bottas, Jenson Button, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, és a 4-es kanyart kicsit szélesen vevő Sebastian Vettel követte. A bokszkiállások első köre nagy kavarodást hozott, midőn a közepes keveréken rajtoló Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat az élre álltak, amikor az élmezőny már hat-nyolc kör elteltével meglátogatta a szerelőit.
Nem sokkal ezután aztán a force indiás és a Toro Rossós is követte a többiek példáját, alig néhány fordulóval azelőtt, hogy Rosbergék másodszor is lecserélték volna a hőségben gyorsan kopó Pirelli-abroncsokat. A kerékcserék második köre már a Rosberg vezette bolyban is komoly változásokat hozott. Massa ekkor töltötte le az első kiállásnál való sebességtúllépésért kapott büntetését, ám szerencséje volt: Bottasnál lassan dolgoztak a szerelők, így a finn eltűnt a süllyesztőben, a brazil pedig megtartotta a pozícióját a negyedik helyre felkapaszkodó Button előtt. Az ötödik pozíciót Vettel vette át, aki átugrotta Magnussent és Alonsót.
A Ferrari kétszeres világbajnokának ezt követően a másik red bullossal, Daniel Ricciardóval gyűlt meg a baja, őt viszont már sikerült maga mögött tartania egészen addig, amíg az ausztrál felfüggesztés-hiba miatt a 44. körben ki nem esett a versenyből – ez volt a 3-as számú kocsi első műszaki hibája az idei szezonban.
Alonso ezt követően védekezésből támadásba ment át, a 46. körben egy újabb remek csatát követően letudta Magnussen McLarenjét, a leintés felé közeledve pedig mind ő, mind az előtte haladó Button és Vettel megelőzte az eltérő stratégián lévő másik ferrarist, Kimi Räikkönent. A legjobban épp a csapattárs Alonso izzadt meg a másik makacs exbajnok elleni manőverrel.
A 28. körbeli kipördülését követően Hamilton mintegy 7 másodperccel Rosberg mögött kapcsolódott újra versenybe (miután már az első kerékcserék után kis híján megelőzte őt), a verseny következő fázisában pedig elkezdte módszeresen ledolgozni a hátrányát, miközben mindketten messze maguk mögött hagyták az üldözőiket. Az utolsó bokszlátogatásokat követően már teljesen a másik Ezüstnyíl nyakán volt, és a maradék szűk 20 kört ott is töltötte, próbálva hibába hajszolni világbajnoki ellenlábasát.
Nico Rosberg azonban Monzával, Szuzukával és Austinnal ellentétben ezúttal kibírta a nyomást és hidegvérrel megszerezte a győzelmet.
Sikerével 17 pontra csökkentette Hamiltonnal szembeni hátrányát a dupla pontokat kínáló évadzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt.
A brazil futam kiesettjeinek listáját Ricciardón kívül egyébiránt még a lotusos Romain Grosjean gyarapította, aki a 66. körben parkolt le a 10-es kanyar bejáratánál.
A Forma–1 idei szezonja két hét múlva, a november 23-ai hétvégén zárul Abu-Dzabiban, ahol eldől, hogy Hamilton, vagy Rosberg nyeri meg a 2014-es világbajnoki trófeát.
Végeredmény
|
Versenyző |
Csapat |
Különbség |
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1ó 30p 02,555mp |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+1,457mp |
3. |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
+41,031mp |
4. |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
+48,658mp |
5. |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
+51,420mp |
6. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+1p 01.906mp |
7. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+1p 03.730mp |
8. |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
+1p 03.934mp |
9. |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
+1p 10.085mp |
10. |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
+1 kör |
11. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso/Renault |
+1 kör |
12. |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
+1 kör |
13. |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
+1 kör |
14. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber/Ferrari |
+1 kör |
15.. |
Sergio Pérez |
Force India/Mercedes |
+1 kör |
16. |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1 kör |
17. |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
+8 kör |
- |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
kiesett |
|