14.Szingapúri Nagydíj
Technikai KO Rosbergnek – Hamilton nyert és vezeti a bajnokságot!
Csapattársa technikai hibájával Lewis Hamilton átvette a bajnokság vezetését is - egy szerencsétlenül időzített biztonsági autó miatt azonban alaposan megdolgozott érte.
Lewis Hamiltonnak több mint egy tucat kvalifikációs körre volt szüksége, hogy kiautózzon magának egy kiállásnyi előnyt a futam közepén, amikor a biztonsági autó miatt összetorlódott a mezőny.
A 2008-as világbajnok kényelmes előnnyel vezette a versenyt, amikor a force indiás Sergio Pérez leszakadó első szárnya miatt a 31. körben beküldték a biztonsági autót. Az angolnak ekkor a szabályok értelmében még mindenképpen fel kellett tennie a lágy keverékű gumit, ám elég gyors volt ahhoz, hogy a zöld zászlónál ellógjon, kereket cseréljen, megelőzze az időközben eléje kerülő Sebastian Vettelt és megnyerje a futamot.
Hamilton ezzel egy huszonkét pontos hátrányból hárompontos előnyt kovácsolt a tabellán, miután Nico Rosberg műszaki hiba miatt már korán kiesett a versenyből. A 6-os kocsi sofőrje a problémás technika miatt csak a bokszutcából rajtolhatott, és váltó-, valamint ERS-hiba miatt reménytelen tempóját látva hamar be is hívták a garázsba.
A német kiválásával Hamilton biztos kézzel őrizte az első helyet a futam első felében, mögötte pedig Vettel és a Ferrari világbajnoka, Fernando Alonso is megelőzte a red bullos Daniel Ricciardót az indulásnál – Alonso a másik Red Bull mellett is elment, ám átvágta az első kanyart, és önként visszaadta a pozíciót.
Az első 30 kör viszonylag lassan csordogált, a versenyzők csak a bokszban tudtak előzni a seregnyi kerékcsere közepette. Alonso így ment el ismét Vettel mellett a második kiállása után, mögöttük pedig a Williamsek villogtak – Felipe Massa a másik ferrarist, Kimi Räikkönent, Valtteri Bottas pedig Jenson Buttont tudta le.
A biztonsági autó beküldésekor Alonso és Räikkönen megejtettek még egy gumicserét, a Red Bullok és az élmezőny többi része viszont nem, így mindketten visszaestek a mezőnyben. A kint maradók közül Vettel és Bottas is kisebb vonatokat alakítottak ki maguk mögött – előbbi Ricciardót és Alonsót húzta magával a második helyen, utóbbi pedig Buttont, Räikkönent és Nico Hülkenberget a hatodikon.
Az előbbi csoport ebben a sorrendben is futott be, az utóbbiból viszont előbb Button vált ki, amikor a McLarenje megadta magát, majd az új gumikon érkező Jean-Éric Vergne percei következtek. A francia néhány perccel a leintés előtt látványos módon egy kör alatt maga mögött hagyta a társaságot , megszerezve ezzel a hatodik pozíciót. Bottas az utolsó körben hátsó defekt miatt a többi mögötte érkezőt is elengedte.
Vergne-hez hasonlóan új gumikon ért be a pontszerzők közé Pérez is – a mexikói egy, a sauberes Adrian Sutillal való koccanás miatt vesztette el korábban az első vezetőszárnyát.
Horrorisztikus futama volt Danyiil Kvjatnak a másik Toro Rossóban: az újoncnak, élete első fülledt, forró és hosszú Szingapúri Nagydíján már a futam elején elromlott a folyadékpótló-berendezése.
A Távol-Kelet éjszakai futama után a Japán Nagydíj következik a villámgyors szuzukai pályán, mához két hétre.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
|
2ó00:04.769 |
|
|
61 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
13.534 |
|
|
61 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
14.273 |
|
|
61 |
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
15.389 |
|
|
61 |
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
42.161 |
|
|
61 |
6. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
56.801 |
|
|
61 |
7. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
59.038 |
|
|
61 |
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
1:00.641 |
|
|
61 |
9. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
1:01.661 |
|
|
61 |
10. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1:02.230 |
|
|
61 |
11. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
1:05.065 |
|
|
61 |
12. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
1:06.915 |
|
|
61 |
13. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
1:08.029 |
|
|
61 |
14. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1:12.008 |
|
|
61 |
15. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
1:34.188 |
|
|
61 |
16. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
1:34.543 |
|
|
61 |
17. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
1 kör |
|
|
60 |
|
18. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
8 kör |
|
műszaki |
53 |
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
22 kör |
|
műszaki |
39 |
20. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
43 kör |
|
ERS |
18 |
21. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
+ |
47 kör |
|
elektronika |
14 |
22. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
61 kör |
|
olajnyomás |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:50.417 |
|
|
39 |
|